wav naar picture renderen voor windows

Het is wel leuk die plaatjes die verschijnen in de spectrumweergave van je nummer, alleen is het geluid wat eruit voorkomt moeilijk te verbergen omdat het hele hoge bliebjes zijn; echt wat voor die aphex twin muziek, ben ook niet anders gewend van meneer James :D in een commerciele hit zal je het niet zo vaak tegenkomen. Want als je de bliebs verbergd met andere geluiden of gewoon zachter zet, dan zie je het plaatje niet goed meer

Het programmaatje heet 'bitmap player' en meer info vind je hier

Waar je het dan kan downloaden, daar komen jullie wel uit toch... 8)

Oke ik ga het testen

Oke ik ga het testen

Oke ik ga het testen Bijvoorbeeld in tegenfase, euh reverse, euh galm euh delay . Ja hoe onze Aphex het voor elkaar krijgt ???? Iniedergeval een spectrum zegt naar mijn menig niets ander dan hoeveel energie is op dat Freq punt op die tijd en in welke fase aanwezig. Ik ga aan de slag!

Nou dit komt eruit

Nou dit komt eruit

MMM indedaad was al voorspeld , mijn menig ga er zelf ook eens mee aan de slag , chack wat je tegen komt in je eigen sample colectie, best lachen hoor. :D

Attachments

• spiraltests.jpg
    spiraltests.jpg
    52,4 KB · Bekeken: 146
Sander02 schreef: Het programmaatje heet 'bitmap player' en meer info vind je hier

Waar je het dan kan downloaden, daar komen jullie wel uit toch...

Jazeker, en.... het werkt!!Zo nou heb ik er ook genoeg van ..ga weer lekker:dj: :dj:

Attachments

• ikkelief.jpg
    ikkelief.jpg
    22,2 KB · Bekeken: 141
Ik heb er nog 's een nachtje over geslapen... Het is natuurlijk mogelijk expres een plaatje in je muziek te stoppen, zoals je in een JPG ook "in de ruis" informatie over de foto kunt verbergen, zoals waar de foto genomen is en met welke camera (doet Sony bijvoorbeeld).

Dus effe clean: hebben we het hier over iemand die een plaatje in zijn muziek verstopt, dat we met een ander pakketje er weer uithalen? Als dat zo is, is er geen magic.

Ik zat effe te wroeten en zowel het MP3 als WAV formaat kennen tags (brokje informatie in de file, naast de eigenlijke WAV info) waar je je eigen informatie in mag stoppen (zoals de naam van het editorprogramma, de copyrights etc. Dus zo zou het ook nog kunnen. Als het van een grammofoonplaat komt, zou het echt vet zijn! Die heeft geloof ik geen tags ;)

Mijn stellingen zijn:
- iemand stopt niet per ongeluk een plaatje in een file (zo leek het wel verteld te zijn)
- het is technisch inderdaad mogelijk informatie-in-informatie te stoppen, zoals de woordvolgorde in een boek iets kan betekenen
- dan kan het plaatje er ook weer worden uitgehaald, weinig tovernarij

Mijn vragen zijn:
- kennen diegene die de plaatjes erin stoppen de makers van de software om het er weer uit te halen?
- zo ja: einde thread, zo nee: dit soort toeval geloof ik dus niet in

Op zich wel grappig dat iemand de moeite neemt een analyse te doen van een plaatje, het in een WAV te stoppen en te verspreiden... wie publiceert de eerste track met zijn avatar? Zo kun je wel gemakkelijk zien van wie het nummer is. Gewoon de eerste drie seconden effe gekraak en gepiep.

Verder: ik rust mijn zaak.

Laatst gewijzigd:
Het is inderdaad geen "Magic"

Het is inderdaad geen "Magic"

Het is inderdaad geen "Magic" wel een hoog "Hoe doet ie dat??" gehalte!!
Echter het geheel zit hem niet in tags ofzo. Kijk euh raar misschien maar beeld/licht is ook een golf vorm met een phase , alleen bijzonder hoog frequent. Een stilstaand plaatje is dus net als geluid te analyzeren d.m.v FFT . Mijn voorbeeld bestond ook uit een zwarte achtergrond met Knalrode letters , duidelijk contrast in beeld danwel in Freq .

Het programmatje doet een soort van euh Spectrale synthese, mmm . Euh als ik het spectrum van een geluidje weet dan kan ik dat geluid ook weer 100% namaken , werkelijkwaar!.
Dit heb ik ook ooit als zijnde opdracht voor de HKU moeten doen met een opname van een gamalan Bell .Ik heb toen FFT analyze toegepast , nu had ik een beeld van mijn geluid plus alle informatie die die golf vorm heeft , hoe complex dan ook. Deze info geimplementeerd in reaktor , gewoon 8 sinus osc's met env en amp.Info ingevoerd:
resultaat geen verschil te horen!!!, behalve dat de ruis verdwenen was. Verklaring ruis omvat het hele spectrum .

(FFT :Elke willekeurige golfvorm, mits periodiek, kan worden ontrafeld in een aantal harmonisch, gerelateerde sinusgolven, elk met een eigen fase, en amplitude. Alle frequenties staan vast zodra de grondfrequentie is gegeven (harmonisch betekent dat ze zich verhouden als 1:2:3:4:...), gemeten worden alle fases en amplitudes. Die 2 hangen dusdanig van elkaar af dat ze niet afzonderlijk gemeten kunnen worden. Fase en amplitude worden indirect gemeten door het te analyseren signaal met zowel een sinusgolf, als een iets in de tijd verschoven copie daarvan (in dit geval een cosinus) te vermenigvuldigen. Zo wordt gergandeerd dat de aanwezigheid van een bepaalde frequentiecomponent altijd zal worden gedetecteerd. ) zie deze link is wat makkelijker denk ik : http://nl.wikipedia.org/wiki/Fourier_analyse

Wat onze Aphex dus gedaan heeft = een foto van je zelf FFT-en (analyzeren) , dat op een manier zien te synthetiseren , in vorm van hoorbare freq's. Dit geluid (meestal behoorlijk abstract) gewoon bij je muziek mixen , tada wederom FFt-en en ja hoor een plaatje !

moeilijk moeilijk , geen Magic maar wel hele heftige truc. ps werkt ook van tape , golfvorm = golfvorm .Groeten Lecz:geslaagd:

Daar kan ik weinig tegenin brengen en heeft alweer stukken minder Marsmannetjesgehalte, zonder anderen op de tenen te willen gaan staan overigens. Ik heb de bliepjes gehoord en ja als je over een modem (= analoge lijn voor alleen geluid 300-3000 Hz) een JPG kunt sturen, kan dit dus ook... om het maar effe flink plat te drukken.

Ik ben altijd wel voor een iets wetenschapplijkere benadering dan de standaard SBS6/telegraaf verhaaltjes, dan weet je nog niks behalve dat er een gerucht is. Maar zeer bedankt allemaal voor de info, ik heb weer wat geleerd.

FFT ben ik mee bekend, ook eens digitale beeldbewerking/signaalbewerking gedaan en laatst "het boek" nog in handen 'had. Erg leuk vak, had de toekomst en nog steeds.

Ik zal mijn avatar als wav in mijn antwoordapparaat stoppen :)

- kennen diegene die de plaatjes erin stoppen de makers van de software om het er weer uit te halen?

Wesko, waarom zou je een plaatje erin stoppen en er weer uithalen?? Je bedoelt waarschijnlijk qua audio verwijderen maar wel het plaatje blijven zien; dat kan dus niet. Als je het plaatje ziet in het spectrum, dan zou je het moeten horen en als je het hoort dan moet je het zien; Tenzij je een cd in de winkel koopt of het mp3-tje download, dan zou het kunnen dat ze het gewoon hebben toegevoegd op een of andere manier. Dan zou je als je het nummer opnieuw opneemt in CE pro ofzo, het niet meer moeten zien. Zoja, dan moet je het dus kunnen horen

Het is een namelijk een heel appart geluid/geblieb.
dat zou je er zo uit moeten kunnen pikken; en aangezien het van Aphex twin is kan hij het makkelijk verbergen tussen de noise die al in z'n nummer zit.

Wat onze Aphex dus gedaan heeft = een foto van je zelf FFT-en (analyzeren) , dat op een manier zien te synthetiseren , in vorm van hoorbare freq's. Dit geluid (meestal behoorlijk abstract) gewoon bij je muziek mixen , tada wederom FFt-en en ja hoor een plaatje !

Euh, je zegt aan het eind(dus als het plaatje in je nummer is opgenomen) wederom FFT-en. Waarom? het plaatje is in de muziek gemixt dan ben je toch klaar? explain...
oja, en het synthetiseren kan met het progrje dat ik heb geschreven een bericht eerder.

En over die fourier, check deze site!! ff kloten met de sliders en golfjes tappen :okdan: Hiero

Inderdaad te gekke

Inderdaad te gekke

Inderdaad te gekke site Sander02!! staan ook leuke links bij over golf vormen in het algemeen, toppie!!:okdan:

Origineel geplaatst door Sander02
Wesko, waarom zou je een plaatje erin stoppen en er weer uithalen?? Je bedoelt waarschijnlijk qua audio verwijderen maar wel het plaatje blijven zien; dat kan dus niet. Als je het plaatje ziet in het spectrum, dan zou je het moeten horen en als je het hoort dan moet je het zien; Tenzij je een cd in de winkel koopt of het mp3-tje download, dan zou het kunnen dat ze het gewoon hebben toegevoegd op een of andere manier. Dan zou je als je het nummer opnieuw opneemt in CE pro ofzo, het niet meer moeten zien. Zoja, dan moet je het dus kunnen horen

Het is een namelijk een heel appart geluid/geblieb.
dat zou je er zo uit moeten kunnen pikken; en aangezien het van Aphex twin is kan hij het makkelijk verbergen tussen de noise die al in z'n nummer zit.

Euh, je zegt aan het eind(dus als het plaatje in je nummer is opgenomen) wederom FFT-en. Waarom? het plaatje is in de muziek gemixt dan ben je toch klaar? explain...
oja, en het synthetiseren kan met het progrje dat ik heb geschreven een bericht eerder.

En over die fourier, check deze site!! ff kloten met de sliders en golfjes tappen :okdan: Hiero

Met uithalen bedoelde ik: tevoorschijn toveren... en Java doet het hier niet, dus geloof ik jullie op je woord :)

Het is me inmiddels geheel duidelijk, die gast bliept erop los en ja dan zou zo'n plaatje er wel tussengefrot kunnen worden. Voor mij is het onderwerp in elk geval duidelijk.

Spectrale plaatjes in Audio

Spectrale plaatjes in Audio

Ik vond het zo vet en er is zo weinig over te vinden op het net (of net nie :) )
Daarom een paginaatje met wat info e.d. over Spectrale plaatjes in Audio .

http://student-kmt.hku.nl/~alex4/

spectrale plaatjes in audio . Ps ik sta niet garant voor spel fouten!

Origineel geplaatst door Sander02
Als je het plaatje ziet in het spectrum, dan zou je het moeten horen en als je het hoort dan moet je het zien; Tenzij je een cd in de winkel koopt of het mp3-tje download, dan zou het kunnen dat ze het gewoon hebben toegevoegd op een of andere manier. Dan zou je als je het nummer opnieuw opneemt in CE pro ofzo, het niet meer moeten zien. Zoja, dan moet je het dus kunnen horen
QUOTE]

Het is eigenlijk heel simpel maar erg leuk. Als je weet hoe een spectrogram berekend wordt
(bijvoorbeeld spectral view in cool edit) kun je de berekening gewoon 'inverteren'.
Normaal bereken je het spectrogram van een bestaand stukje audio. Bij deze techniek
ga je als het ware van het spectrogram uit (je plaatje), en bereken je de bijpassende audio.
Gezien het feit dat spectrogram berekeningen redelijk linear zijn, kun je de boel inverteren.

Back