wav naar picture renderen voor windows

DJ_LecZ

Ouwe rot
Mischien rare vraag: maar ik ben op zoek naar een programaatje ( voor windows) dat van een audiobestandje een plaatje kan renderen en ook weer andersom. Zodat je bijvoorbeeld met je beats ofzo kunt kleuren. jaja erg maf wel leuk denk ik . groeten Lecz

Ja!! Laat zo´n programmaatje nou bestaan! Maar hoe heette dat ook alweer!? Sorry, ik kan er niet opkomen, ik zal nog eens goed nadenken. Anders effe googlen!

Eric

Probeer es COAGULA of GRAM 32. das leuk spelen allemaal. Ik ben nog steeds aan het probereen om gericht geluid te maken net zoals je een geluid modelleert op een synth.

Ohja je kunt ook een wav naar .jpg hernoemen en dan openen in photoshop.

Succes!
:Pascal:

Check dit maar eens eventjes.
http://www.wired.com/news/culture/0,1284,52426,00.html

Gaat over Aphex Twin en z'n geheime afbeeldingen in nummers.

fullface_f.jpg

Klinkt ook heftig

Klinkt ook heftig

Origineel geplaatst door PzHKL
Probeer es COAGULA of GRAM 32. das leuk spelen allemaal. Ik ben nog steeds aan het probereen om gericht geluid te maken net zoals je een geluid modelleert op een synth.

Ohja je kunt ook een wav naar .jpg hernoemen en dan openen in photoshop.

Succes!
:Pascal:

Cool ! Gericht geluid maken kan ik nu al , nu nog iets...ja euh. Photoshop , wel ooit over gelezen, maar of het werkt?
Groeten Lecz

waaraan

waaraan

Origineel geplaatst door PzHKL
nu al geprobeerd, hoe kom je dr zo snel aan dan? ;)

:smeris:

?? Waaraan is toch freeware ? En ja meeste progs ,al geprobeerd! Dik man!

Ja, doeg, en de Blair Witches bestaan ook niet. Effe weer op aarde landen jongens... :Z
Voordat we broodje-aap-verhalen gaan vertellen eerst meer weten over de software. Zitten daar soms al plaatjes in die met de de ruis van de muziek in beeld worden gebracht?

Hmmm... erg vreemd dat zoveel mensen denken dat dit soort plaatjes in muziek gestopt zijn. Hoe erin gemoduleerd? Hoe er weer uit gedemoduleerd? Als de modulator en demodulator (zgn. Winamp) elkaar niet kennen is er geen schijn van kans dat er zomaar opeens een plaatje ergens uit komt.

Bovendien: het is simpeler een plaatje op het scherm te tekenen bij een bepaald nummer dan door een bepaald nummer.

Enne... zijn ze nou wel of niet op de maan geweest?

Check it

Check it

Euh jij geloofd het niet zo he Wesko?? Nou ik heb werkelijkwaar ff mp3tje gedownload via kazaa, redelijk willekeurig dus. Zoals op de page (zie link bovenaaan ergens) werd beschreven bevat het nummer Windowlicker die spiraal op het eind van het nummer . LecZ Checken en zie daar jaja werkelijkwaar!! Zie bijlage Testspiraal , probeer 't and be amazed! :halleluja

Ik geloof best wel dat er een plaatje uitkomt... zal ik ook een programma maken dat (bv) de checksum van een file berekent en dat als index gebruikt om een plaatje te selecteren? Dat is wat ik bedoel... de plaatjes staan al in het programma... en hij kiest ze gewoon bij DIE mp3. No magic.

Dat is tenminste EEN manier die ik nu zo kan bedenken, er zuller er nog wel meer zijn. Dus ja ik geloof in de plaatjes, nee ik geloof niet dat DE MUZIEK ze bevat. Het programma bevatte ze al. Zo'n kunst is dat niet.

Dan nog is het een opmerkelijk gegeven, spreekt zeker tot de verbeelding (rillingen, eng etc.). Zoals een collega laatst zei: Idols is doorgestoken kaart, een kennis van me werkt in een vuurwerkfabriek en de letters H,I,N en D zijn al besteld. Ik kan je verzekeren dat IEDEREEN in de kantine het geloofde. helaas ligt Hind nu uit Idols. Om maar een vergelijkbaar verhaal te geven.

Misschien wel 's leuk de MP3 te wijzigen (galmpje)... kijken of er dan een totaal ander plaatje wordt gegenereerd. Of dat het plaatje waziger wordt. Of dat het weg is. Ik denk 1 of 3.

Re: Check it

Re: Check it

Origineel geplaatst door DJ_LecZ
Euh jij geloofd het niet zo he Wesko?? Nou ik heb werkelijkwaar ff mp3tje gedownload via kazaa, redelijk willekeurig dus. Zoals op de page (zie link bovenaaan ergens) werd beschreven bevat het nummer Windowlicker die spiraal op het eind van het nummer . LecZ Checken en zie daar jaja werkelijkwaar!! Zie bijlage Testspiraal , probeer 't and be amazed! :halleluja

jaa halooow ??!!

als je wat met lfo-tjes & filters gaat spelen... zou het dan missch niet meer dan normaal zijn dat zich dit weerspiegelt in je spectro-analyse ?!
Onder hetzelfde motto was ik vandaag ook totally "amazed" dat telkens ik een toets indruk NET OP HETZELFDE MOMENT !!! ...het lichtje van mn midi interface ging branden :erm:

..dat je een fototje in spectrum kan omzetten.. kan zeker (maar ik vind dat ik er beter uitzie dan dat ik klink..)
maar in windowlicker zit geen foto in.

...& wesko dat meen je toch niet dat je die "1" of "3" denkt..
als je ff logisch nadenkt is het toch ni meer dan normaal dat met een galmpje een lichte transparante veeg achter je "tekening" komt

gr jzz

Re: Re: Check it

Re: Re: Check it

Origineel geplaatst door JazzMann
..dat je een fototje in spectrum kan omzetten.. kan zeker (maar ik vind dat ik er beter uitzie dan dat ik klink..)
maar in windowlicker zit geen foto in.

Klopt volgens mij inderdaad. Wat ik gelezen heb is dat het niet om Windowlicker zelf gaat, maar om de 2e track van de EP waar Windowlicker op staat. Die track heeft onuitspreekbare formule als titel en daar zitten behoorlijk wat metasynth-achtige geluiden in. Over die track werd dus gezegd dat daar een plaatje van zijn gezicht in was gebruikt.

Origineel geplaatst door JazzMann
Complex mathematical equation ?

Zo zou je het ook kunnen zeggen ja ;)

Back