mc 202 syncen met doepfer MCV 4

Dee

Nieuwkomer
het is een vraag die hier wsl al eerder gepasseerd is
maar ik krijg het voorlopig niet aan de praat!
Ik werk dus via pc met een MoTu 5 in 5 out device.

Ik heb dus een doepfer MCV4 aangekocht om mijn mc 202 te laten syncen met als host Cubase.

Het lijkt me voorlopig niet te lukken!
Kan iemand me helpen hiermede?

Om de sequencer te syncen had je beter een doepfer MSY-2 kunnen kopen, midi2dinsync. De 202 heeft wel cv/gate in dus eigenlijk zou je de synth via cubase en de mcv4 moeten kunnen aansturen.

Ik heb dus een doepfer MCV4 aangekocht om mijn mc 202 te laten syncen met als host Cubase.

als je dit wilt hebt je idd het verkeerde gekocht. Je hebt nu een Midi-CV/Gate converter gekocht ipv midi-sync converter. Met die van jou kan je noten tekenen/prog. in cubase en ze dan afspelen via de cv/gate inputs op de mc-202. Hierdoor loopt de interne sequencer vd 202 dus niet sync met de clock van cubase.

thx
Elke site waar ik dus keek, sprak men enkel van MCV4, en heb ik dan maar die aangekocht.
Nuja, alsk em midi wat kan beheren via deze is het ook fine by me.
Thx for the help guys, apreciate it very much

Je kunt met de 202 op verschillende manieren werken.

- Je kunt de interne sequencer gebruiken voor de interne synthesizer en de 202 is din-master.
- Je bespeelt de interne synth via een midi-cv/gate converter en gebruikt de sequencer dan niet.
- Je gebruikt de interne sequencer en laat de 202 als slave meelopen. Hiervoor heb je een midi-sync converter nodig.

De 202 kan nog wel wat meer, zo kan hij fungeren als sync splitter of je kunt met de tweede sequencerlijn een andere cv/gate synth (bijv. een SH-101) aansturen. Heb je trouwens een manual? Daar staan aansluit schema's in.

wel, het gaat em om de laatste optie
Voorlopig hoef ik em niet te gebruiken als sync splitter, aangezien ik geen andere synth heb die cv/gate heeft.
Ik heb idd de manual (al is het dan een gedownloade).
Maar het is dus duidelijk dat ik de verkeerde doepfer heb gekocht

thx Kalusi, kga mij sowieso een MSY-2 aanschaffen, die MCV 4 komt nog wel van pas voor andere gear :)

Ja of om je 202 aan je cubase te hangen.

Succes ermee :okdan:

heb ik ondertussen getest met MCV 4 (had nog een kabeltje tekort, en ben ik gaan halen)
Het is natuurlijk makkelijker je noten te plaatsen in Cubase , dan te programmen met de 202 zelf en dan zo te syncen.
Maar uiteindelijk is dat de vrijheid van de man achter het muzikale! Verschillende opties geeft ook meer vrijheid natuurlijk. thx for the help kalusi

Ik weet alleen niet of accent werkt via cv/gate in... met de interne sequencer in ieder geval wel, dan kun je zelfs kiezen of het accent alleen voor de amp geldt of ook voor het filter.

Back