Expirimentele wiskundig berekende track

probeer het nogmaals ;)

De berekekeningen zijn gedaan door middel van een oude computer en doorgevoerd naar een siemens p.l.c met analoge i/o .
Dit is weer omgezet via een analoge i/o can/profi midi bus converter.
En met de midi natuurlijk mijn synths aangestuurd.

Ik heb dus via die computer een p.l.c geprogrammeerd dat die vanaf een bepaalde lage toonhoogte ,de gulden snede naar boven berekend en van die berekende hogere toon gaat de volgende berekening.
Dit word "gequantiseerd" naar hele en halve noten.
Misschien was dit met een p.c ook wel mogelijk, maar ik kan zelf beter in de s7 [assembler] taal dit doen, gewoon omdat ik dit gewoon ken.
Deze p.l.c heeft een converter met midi uit.
Hieraan hang ik wat synthesizers ,waar mijn eigen geluiden [patches] uitkomen.
En hup.... je hoort wat "muziek"

Dus al ik het goed begrijp hebben die berekeningen betrekking op MIDI data zoals Note On etc. en NIET op audio-signalen?

Kun je die code hier niet even droppen???:)
Ook over "wat synthesizers" en "eigen geluiden" hoor ik graag wat meer!

Jeps.. het gaat over midi , niet over signaalbewerking.

En even hier code droppen ?, dat gaat niet echt ..en het is in s7 en ik denk niet dat er hier volk rondloop wie dit kan vertalen/gebruiken.
Om je een indruk te geven hoe dit eruit ziet plaats ik wel een pict hier .
En de synths ?...eehh...volgens mij hoor je een roland/ gem/clavia/yamaha.
Welke weet ik zo niet meer.....is al wel weer 3 maand geleden.
Klik maar op een linkje onder mijn sig voor een gearlist met wat synths.

S7%20HW%20Config%20Example%20ET200.JPG

Laatst gewijzigd:
Ik vond het best een leuk stukje met een interessante gedachte erachter. Dat het misschien nog veel interessanter of beter is gedaan door anderen (eerlijk gezegd geen idee van) doet daar voor mij geen afbreuk aan.

Maar even een vraag van algemene orde; als je zelf aangeeft dat het eigenlijk draait om het hanteren van de gulden snede, dan doe je dat concept door de conversie naar midi (met name de afrondingsfouten die je zelf noemt) behoorlijk geweld aan.
Zodanig dat ik me afvraag, waarom je niet gewoon gebruik hebt gemaakt van control voltages naar een analoge synth. Dan heb je de 'puurheid' van het concept immers weer terug... en het lijkt me niet eens zo'n moeilijke stap. Waarom dan de geforceerde 'passing' in het vertrouwde toonstelsel, d.w.z. wat is er mis met een microtonale uitvoering?

hehe...helemaal niet over nagedacht
Gewoon een kwestie van gemakzucht en er niet verder over nadenken ;) ...
Alles achter de komma is weggelaten ..gewoon lui.
Het zijn ook de eerste stappen hier in deze richting , en als ik er nog mee doorga , is alles natuurlijk mogelijk.

Overigens, nu is alleen de toonhoogte gebruikt, maar met de berekeningen is alles mogelijk zoals de volume of een filter /enzovoort.
Ik zie wel in de toekomst waar het schip strand.

Back