Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Leuke muziek maar niet echt experimenteel. Wil je echt experimentele muziek luisteren moet je maar eens naar de muziek van Dick Raaymaakers of Alvin Lucier luisteren. 2 uitersten binnen de elektronische muziekwereld.
Ben benieuwd wat je daar dan van vindt?!
ik heb zo iets van "so what" over hoe het gemaakt is, het is het resultaat die telt.

Klopt....ik vind het qua sound interessant
de toepassing.. de muziek.. mist vind ik
ik mis het verhaal van de maker altijd bij dit soort dingen

omdat het EINDRESULTAAT telt..Maar waarom geldt dat "so what" dan niet voor een 303 fetish?
enorm kortzichtig van je.. zelfs dwaas vanuit mijn standpuntKijk ik vind deze track beter omdat hij op basis van wiskunde en de gulden snede is gecomponeerd.

zeg jongen ik ben niet achterlijk, ik ga ook zelden hele antwoorden typen zonder dat ik tenminste wat basiskennis heb over de materie... Ik ken genoeg algoritmische/guldensnedische whatever muziek. Een dik boek algoritmen licht hier 30cm van het scherm. Naast de Thomas Calculus.In iets wat op het eerste gezicht helemaal niks met kunst of schoonheid te maken kan een soort universele kunst gevonden worden. Lees er eens iets over, er gaat een wereld voor je open![]()
das een assumptie dat je maakt dat ik muzikaal gezien zo kortzichtig zou zijn.Jij vindt tracks met een échte 303 er in fantastisch als ik je onderschrift mag geloven.
Dus wat dat betreft geldt 'so what hoe het gemaakt is' dus al niet voor jou.
Ik snap de weerstand dus niet.

@rvooh en anderen - Het is een beetje hetzelfde als een bezoekje aan een kunst gallery.
De een vind het abstracte werk mooi..de ander vind het neo liniair nogwat werkje te gek.......maar de meesten herkennen toch het meeste in dat landschapje met die boerderij op de achtergrond![]()
Dat is de gecomprimeerde bende van youtube.ik vind de geluidskwaliteit ook pijnlijk bagger.. wat is dit, 8bit 11kHz?
De berekekeningen zijn gedaan door middel van een oude computer en doorgevoerd naar een siemens p.l.c met analoge i/o .
Dit is weer omgezet via een analoge i/o can/profi midi bus converter.
En met de midi natuurlijk mijn synths aangestuurd.
Ik weet het , zulke muziek is niet voor iedereen te verhapstukken gezien de youtube reacties/sterretjes![]()
Het wiskundige aspect is slechts 1 iets.. je moet er ook iets interessant mee doen.
Kijk eens naar die gasten die met impromptu bezig zijn bvb.. Enorm wiskundig/algoritmisch/zelf-genererend.. Maar soms wel enorm mooi en interessant, ongeacht de gebruikte werkwijze uiteraard.
Kilo's aan "wiskundige" muziek gemaakt sinds het ontstaan van compositie.
Dat is de gecomprimeerde bende van youtube.
Voordeel is wel dat youtube lekker makkelijk, en ook goed te vinden is.
blaat
omdat ik in het genre van "experimenteel berekende wiskundige" muziek veel interressantere dingen gehoord heb.

En in welk taaltje heb je dat algoritme geprogrammeerd? Hoe lang heb je over dat programma gedaan ?
een paar uurtjes in s7 sclVandaar dat 'lees eens over'. lees eens mijn eerste post in dit topic.
lees hem ook nog eens...
edit: ik bedoel, je reactie op mijn post.
en ja, idd, ik had al geantwoord in deze topic
mijn punt was dat ik de indruk kreeg dat velen dit hier "geniaal" vinden omdat het wiskundig berekend is, en ik daar toch enige drijfveer in vond om alsnog te antwoorden
Mijn review-posts waren dan ook in het geheel niet aanvallend.. De reden dat ik misschien ietwat fel reageer tegen jou en quoteer (gewoonte, veel proggen, snel typen) -> is gewoon makkelijker als ik de zinnen quoteer ipv 1 lang antwoord..
.. Jij maakte bepaalde besluiten over me die niet kloppen en dan voel ik me aangevallen.
en nu hou ik er mee op.

Of zullen we een topic 'maak een track op basis van een algoritme' openen?![]()
Hierbij een stukje wiskundig berekende expirimentele track van mij .
Deze track is uit 4 lagen opgebouwd ,en 4 lagen gesequenced, en vanuit de lagere frequentie zijn de hogere noten en frequenties berekend door middel van de gulden regel/snede a/b=a+b/a
Omdat je bij zulke berekeningen meestal niet op vaste frequencie waarden uitkomt en niet lekker toepasbaar is bij een getempereerde stemming , heb ik in de meeste gevallen een hogere noot gebruikt.
Dit hoor je ook in de af en toe optredende "akkoord wisselingen" in de lagere pads.
Natuurlijk heb ik mijn eigen hardware patches gebruikt wat een beetje herkenbaar is bij mijn eigen stijl .
Maar, ik kon natuurlijk ook andere patches hierbij gebruiken ,of expirimentele modular drone gebliep.