Ik zoek muziek, ja je hoort het goed

Shoarma

Gedeactiveerd account
Ik won overal in nergens , zie prof. Ik woon @werk
Hey,

Ik zoek naar wat nieuwe muziek voor op mijn ipod!
Nu zoek ik naar: Moderne Piano songs (geen mozart etc, denk aan yann tiersen e.d trouwens ik hoorde laatst ook een mooi stukje piano muziek tijdens een OMO reclame) , YMO achtige bands/songs , Howard jones achtige bands.

Heeft iemand suggesties voor mij?
IK zou het heel erg op prijs stellen wanneer iemand mij wat suggesties kon geven!

Mvgr, Shoarma:mega:

YMO achtige bands/songs
toevallig mijn gevoelige japan snaar geraakt,
check even:

Hajime Tachibana (albums H en Hm)

Plastics

P-MODEL (vooral de jaren 80 albums, Another Game, One Pattern, Karkador, Big Body,..)

Susumu Hirasawa (man achter p-model, heeft ontzettend veel muziek gemaakt van 78 tot vandaag de dag, niet zo toegankelijk als westerling, wel kwaliteit, Planet Roll Call (2009) is de laatste)

Piano:
Wim Mertens - Jeremiades
Ludovico Einaudi - Zo ongeveer alles

Carly Comando - Everyday

Trouwens, vader van R-ond? Que?

Last edited by a moderator:
Trouwens, vader van R-ond? Que?

ja, excuseer mij voor r-ond zijn beperkingen, hij heeft namelijk dyslectie.

@ Rvooh ik vond Moog power van Hajime Tachibana wel lekker.

@Yoozer Ludovico Einaudi leuk muziek!! =)

zit nu al te swingen op moogpower :D

@ Rvooh ik vond Moog power van Hajime Tachibana wel lekker.

oja van het album Bambi
meest aanstekelijke nr van die plaat voor mij is "tamil music(i want to dance)"
plat vh lache

het album Mr. Techie & Miss Kipple is ook goed overigens..
Bambi is infeite de minst serieuze.
H en Hm bevat veel pianowerk enzo.. Piano Pillows is me bijgebleven, laat je niet misleiden door de versie op youtube, das een andere track.

oja van het album Bambi
meest aanstekelijke nr van die plaat voor mij is "tamil music(i want to dance)"
plat vh lache

het album Mr. Techie & Miss Kipple is ook goed overigens..
Bambi is infeite de minst serieuze.
H en Hm bevat veel pianowerk enzo.. Piano Pillows is me bijgebleven, laat je niet misleiden door de versie op youtube, das een andere track.

ik bedoel de single Moog power, niet het album :D Jij maakt mijn dag weer goewd! 8o

IK kan dat album nergens vinden, kan jij me ook een torrentje aanleveren als ik het heel lief vraag? xD Torrents zijn legaal dus de SF Modder-Eters gaan hier vast niet om zeuren.

wel misschien niet precies wat je zoekt shoarma,maar dit is piano op gitaar.

IK kan dat album nergens vinden, kan jij me ook een torrentje aanleveren als ik het heel lief vraag? xD Torrents zijn legaal dus de SF Modder-Eters gaan hier vast niet om zeuren.

hehe
nou als ik "hajime tachibana mp3 links" intyp in google vind ik veel blogs met rapidshare-achtige links..
voeg daar de naam van het album bij en je komt al ver

als je een paar van die blogs volgt (zoals deze bijvoorbeeld: http://mutant-sounds.blogspot.com/ ) dan kom je na een tijdje in een situatie dat je gewoon stapels onbeluisterde muziek hebt.
ik durf maw niet meer op zulke blogs vertoeven, want telkens is 1 download de aanleiding voor meerdere ;)

dergelijke muziek vind je makkelijk op mp3 blogs omdat de muziek niet te vinden is in europa.

iemand nog wat piano muziek voor me ? :mega:
Die japanse band van Rvooh ga ik ook nog wel ff googlen vanmiddag!:P

wel geen piano maar ook leuk, YouTube - Chick Corea Electric Band
Chick is altijd goed maar misschien wat ontoegankelijk. Mocht je het meer in een jazzhoek zoeken probeer dan eens de volgende solo piano dingen:

Solo - Lyle Mays (expanded piano)
The Solo Sessions - Bill Evans
Conversations with myself - Bill Evans
Tokyo Solo, Paris/London Testament en The Carnegie Hall concert - Keith Jarrett
Children's Songs - Chick Corea

Piano:
Ludovico Einaudi - Zo ongeveer alles
Kan vooral Le Onde, Scala concert en Divenire aanbevelen. Nieuwste album Nightbook is sinds september uit. Overigens speelt de beste man in Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven deze maand.

Als je het meer richting klassiek zoekt dan kan ik ook nog wel Erik Satie aanbevelen. Einaudi heeft wel iets van Satie's simplicity in zich (al is Einaudi echt Italiaans in zijn stijl).

Overigens, wat is volgens jou het kenmerk van een moderne piano song? Werken van mozart, chopin, rachmaninov etc. zijn tijdloos. Bedoel je met modern meer de simplistische stijl (die je schijnt te impliceren met Yann Tiersen).

Is dit wat voor je?

Is dit wat voor je?

Tja dat is dus een site waar je volgens mij geen drol aan hebt. Zie maar eens het bos te vinden door het overweldigende aanbod.
Hij wil graag nieuwe muziek ontdekken en daarbij een beetje bij de hand genomen worden en uit ervaringen van anderen putten. Zo werkt dat nu eenmaal. Vind het zelf ook altijd fijn als mensen mij artiesten en bij voorkeur nog specifiek een album aanbevelen, al dan niet toegespitst op wat ik al ken en wat ik waardeer.

Leuk geprobeerd maar ik vrees dat je in dit geval de plank een beetje misslaat…

Mja, op een of andere manier vraag ik me altijd een beetje af in hoeverre de vraag serieus is van deze TS.., maar goed..gelukkig zijn er dan anderen die wel betere timmerlieden zijn :D

Ondanks dat het misschien niet serieus bedoeld is—al kan ik dat er niet helemaal uit opmaken—zullen er ongetwijfeld andere leden zijn die deze topic wel volgen en die wel serieus interesse hebben in—voor hun—nieuwe (piano) muziek.

Back