USB Keyboard naar MIDI module

Tommy Z

Ingeburgerd
Bestaat er een systeem (afgezien van er een computer tussen te hangen) om een USB keyboard rechstreeks op een MIDI module aan te sluiten?

Ik kan niets vinden en -erg genoeg- niemand anders die hetzelfde probleem heeft :erm:

Je wilt dus een keyboard dat alleen USB heeft aan een MIDI apparaat hangen? Een USB naar MIDI interface wat jij dan zoekt bestaat niet in deze vorm; USB-MIDI interfaces gaan "de andere kant op" - werken alleen met een USB master zoals een Mac of PC...

Patrick.

Alle USB keyboards worden via een software driver in je computer omgezet naar een midi device. Het is wel mogelijk om een het usb signaal via een converter direkt om te zetten naar midi, maar de windows/mac software driver moet je dan ook vertalen. En dat is voor alle mogelijke midi keyboards niet te doen...

Je wilt dus een keyboard dat alleen USB heeft aan een MIDI apparaat hangen? Een USB naar MIDI interface wat jij dan zoekt bestaat niet in deze vorm; USB-MIDI interfaces gaan "de andere kant op" - werken alleen met een USB master zoals een Mac of PC...

Patrick.
En dat is nou juist wat ik zoek. gat in de markt!

Okay, that ship has sailed. Weet er iemand van een musjien waar je een USB keyboard rechtstreeks op in kan pluggen? Ik heb begrepen dat het zelfs met de V-Machine niet kan.

Misschien een Muse Receptor - maar ik geef je weinig kans...

Waarom wil je dit eigenlijk precies? Tweedehands synth als een Roland Alpha Juno 2 is misschien ook een uitkomst als je een compact midi keyboard zoekt?

Patrick.

Het idee is om idd een zo compact en energie-zuinig mogelijk apparaat in elkaar te schroeven. Ik nijg ondertussen naar een Atom-based PC-tje...wat het eigenlijk net niet is.

Veel kleine masterkeyboardjes hebben naast USB ook MIDI - heb je al iets gekocht? Dan nog - een zoiets als een Juno is niet heel veel vermogen maar heeft wel een beter klavier dan een masterkeyboardje in dezelfde prijsklasse...

Compacte set: Macbook (Pro of niet) met Logic Studio of Logic Express en een masterkeyboard... Ongeveer 1500 euro bij elkaar maar dan heb je een super setje!

Patrick.

Veel kleine masterkeyboardjes hebben naast USB ook MIDI - heb je al iets gekocht? Dan nog - een zoiets als een Juno is niet heel veel vermogen maar heeft wel een beter klavier dan een masterkeyboardje in dezelfde prijsklasse...

Compacte set: Macbook (Pro of niet) met Logic Studio of Logic Express en een masterkeyboard... Ongeveer 1500 euro bij elkaar maar dan heb je een super setje!

Patrick.
Mee eens, maar verkeerde toepassingsgebied.

In dit geval is een Korg Nanokey al aan de grote kant. Het gaat om iets heel specifieks, meer kan ik (nog) niet zeggen.

Oftewel: klein, compact en energiezuining. Iets als http://www.alternate.nl/html/catego...DWARE&l1=Moederborden&l2=Intel&l3=Socket+441& werkt ook aardig, maar is nog vrij groot. En overkill.

Patrick.
Werken die maar in één richting? Zit er logica in zo'n kabel of gaat het om de connector want in dat laatste geval zijn er zeker weer verlooppluggen.

Werken die maar in één richting? Zit er logica in zo'n kabel of gaat het om de connector want in dat laatste geval zijn er zeker weer verlooppluggen.
Daar moet een bepaalde 'intelligentie' achter zitten, wat een kabel dus ontbeerd ;)

Back