midi-gestuurde potmeter?

muxer

TROS lid
hallo,

in het kort heb ik de vraag: bestaat er zoiets als "midi-gestuurde potmeters"? dus een potmeter die ipv ervan aan te draaien een midi value als input heeft om een signaal te verzwakken.

het verhaal is dat een vriend van me zijn gitaarversterker wil verbouwen op zo'n manier dat ipv aan zijn pre-amp en master-volume knoppen te moeten klooien om tijdens het live spelen te switchen van bv een lichte crunch naar solo-scheur, dat ie een voetpedaal heeft met 10 presets die zijn pre-amp en volume potmeters aansturen.

zo'n midi-gestuurde potmeter zou dan een optie zijn (in combinatie met een midi footpedal). of hebben jullie misschien andere suggesties?

Midi potmeters bestaan helaas niet,

Midi potmeters bestaan helaas niet,

Midi potmeters bestaan helaas niet, wat dacht je van een setje weerstanden waartussen je schakelt? Midi wordt altijd door een chipie gemaakt komt een spanning tussen 0-5 volt binnen ,wat direct in digitale waardens wordt omgezet !Potmeters zijn echt analoog !!

het signaal wat uiteindelijk bewerkt moet worden is analoog. maar de aansturing kan wat mij betreft digitaal (dus bv midi) zijn, snappie?

Euh ik zou zeggen houdt het analoog

Euh ik zou zeggen houdt het analoog

Euh ik zou zeggen houdt het analoog, ten eerste goedkoper,ten tweede veel makkelijker,ten derde (denk ik) steviger. Ik zou zeggen pak een zwik weerstanden en schakelaars . midi zit al snel op zo'n 100Euro Analoog kan het voor een paar eurotjes . Ik zal nog even mijn gedachten erover laten gaan wie weet.... Iniedergeval suc6

Een potmeter met midi besturen, dat ken ik niet. Wat wel een optie is, tenminste als hij de gitaarversterker kan schakelen in diverse kanalen, is om dit via midi te doen. Dolf Koch, die van die versterkers, uit Amersfoort levert kastjes, waarmee je vier kanalen kunt schakelen met behulp van midi. Dit kan dan van je midi floor board, bijv. Roland FC200, waar ik het mee doe. Welke combinatie van de vier schakelbare kanalen bij welke midi kanaal hoort, kun je heel eenvoudig zelf programmeren, bijv. preset 1, kanaal 1, preset 2, kanaal 2 en 4 preset 3, geen enkele, enz. Klinkt ingewikkelder dan het is. De kanalen bestaan uit signalen van 5V, maar de print is voorbereid om hier mini-relais in te pluggen, zodat je vier harde contacten hebt, waarmee je alles kunt schakelen wat je maar wilt bedenken. Zelfs weerstanden ipv. je potmeter, maar hou dan wel rekening met geweldige knallen uit je luidspreker.

Back