mijn prachtige PRO ONE !! stuk??

dath

Ingeburgerd
ik ben bezig een pro one van een goede vriend van mij te kopen. hij heeft er prima mee gewerkt en ik heb hem vorige week in een studio van nog een gezamenlijke vriend van ons opgehaald. (niet geluisterd, ik heb hem nooit gehoord...)
ik had al een manual van het net geplukt, waarmee ik een aantal standaard patches heb geprobeerd, maar er kwam >>> geen geluid <<< uit!!!
vandaag heb ik hem bij een andere gezamenlijke vriend globaal doorgemeten, maar nix gevonden. hij heeft toen op het laatst wat spray (die je gebruikt voor je knopjes om ze soepel en zonder gekras te laten draaien dat soort spray) over het bord gespoten en toen hoorden we heel zacht een toon (of zoiets als een toon) die reageerde op gedraai aan oscillator B.
het is een hoge toon die op een flanger op extreme stand lijkt; gaat omhoog en omlaag. ik hoor hem alleen wanneer ik mn versterker heel hard zet.

heeft iemand dit eerder gehad of weet iemand hoe je dit kan oplossen?

mijn pro-one was ook schijndood toen ik hem kocht
ik heb hem naar music-house in utrecht gebracht en die hebben hem weer aan de praat gekregen en tevens een grote beurt gegeven... hij werkt nu weer als een zonnetje.

alleen kende ik het synth-fotrum toen nog niet dus waarschijnlijk had ik hem daar anders niet naartoe gebracht.

maar ik ben wel blij dat ik dat toen gedaan heb.

On mogelijk om zo te zeggen wat de oorzaak is. Daar kan zo een dozijn verschillende
oorzaken voor zijn. Toch maar laten nakijken door iemand met verstand van zaken, lieft
ook eentje die de schema's heeft en niet je plaatselijke hi-fi techneut. :)

En wanneer blijven jullie nou eens allemaal met je fikken van die kontaktspray af !?
Weten jullie nou nóg niet wat een tinnef dat is?

Natuurlijk kan je best wat horen als je daar de hele print mee inspuit. Op die manier
breng je een geleidend laagje aan en veroorzaak je stroom- en signaal-lekken in het
hele circuit. Als je je versterker vol open zet en je sprayt water in je Pro-one dan
piept'ie ook best, hoor.

Re: mijn prachtige PRO ONE !! stuk??

Origineel geplaatst door dath
vandaag heb ik hem bij een andere gezamenlijke vriend globaal doorgemeten, maar nix gevonden. hij heeft toen op het laatst wat spray (die je gebruikt voor je knopjes om ze soepel en zonder gekras te laten draaien dat soort spray) over het bord gespoten en toen hoorden we heel zacht een toon (of zoiets als een toon) die reageerde op gedraai aan oscillator B.

Nou dat is dan einde oefening, tis wat Senso zegt: gooi 'm dan direkt in het water.

Misschien dat Zoe je nog kan helpen.

Ik had ook al zoiets van Hmmm toen ik het contactspray verhaal hoorde :D

Contactspray is toch om contact te maken?

T'is wel weer eeuwig zonde natuurlijk. Arme Pro-One. En arme vriend van Dath!
Dat soort dingen moet je niet met iemands synth uithalen voordat je hem van
hem hebt gekocht. Daarna mag je erin vanzelfsprekend in gooien wat je maar wilt!

Nou kan dat ding in principe natuurlijk nog best gerepareerd worden, maar als
je er ook later nog probleemloos mee wilt kunnen werken, moet wel eerst die
hele print er uitgemonteerd worden en zeer zorgvuldig gereinigd. Ja, óók ónder
de chips!!! Pas daarna kun je weer betrouwbare metingen verrichten en het oor-
spronkelijke probleem opsporen. Allemaal duurbetaalde tijd die de technicus
straks keurig in rekening brengt. (Dus kom maar rustig bij me langs met je Pro-One
en je pin-pas) :)

Er is natuurlijk nog een "alternatieve" oplossing. Keurig netjes weer dicht
schroeven en terugbrengen onder het motto: "Nou, hij doet het niet, hoor!" :engel:

gelukkig heb je nog véél gezamelijke vrienden (als dit een troost mag wezen)

dus spelende vrouw wat heb je nou geleerd ?

:erm:

Re: mijn prachtige PRO ONE !! stuk??

ik ben bezig een pro one van een goede vriend van mij te kopen. hij heeft er prima mee gewerkt en ik heb hem vorige week in een studio van nog een gezamenlijke vriend van ons opgehaald. (niet geluisterd, ik heb hem nooit gehoord...)
ik had al een manual van het net geplukt, waarmee ik een aantal standaard patches heb geprobeerd, maar er kwam >>> geen geluid <<< uit!!!
het is een hoge toon die op een flanger op extreme stand lijkt; gaat omhoog en omlaag. ik hoor hem alleen wanneer ik mn versterker heel hard zet.

heeft iemand dit eerder gehad of weet iemand hoe je dit kan oplossen?

Sja, er kan vanalles mis mee zijn: het keyboard, de voeding, de chips, stekkers, potmeters, etc...

Ik wil 'm wel voor je repareren of breng 'm anders naar m'n gezamenlijke vriend Senso of Zoë. ;)

Contactspray op printplaten spuiten is natuurlijk heel erg bah. :r

AAARRGGGH?? sjit en die vriend van mij heeft er verstand van?!?

wow maar als ik hem bij 1 van u kan laten repareren dan neem ik dat voorstel natuurlijk direkt aan (emmm hangt er vanaf of je er wat voor vraagt en hoeveel en of ik hem niet even uit het oog verlies...)
love

wow maar als ik hem bij 1 van u kan laten repareren dan neem ik dat voorstel natuurlijk direkt aan (emmm hangt er vanaf of je er wat voor vraagt en hoeveel en of ik hem niet even uit het oog verlies...)
love

Je mag wel 'je' zeggen hoor. :)

Ik wil 'm wel voor je repareren, zie je Persoonlijk Berichten (PB).

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Je mag wel 'je' zeggen hoor. :)

Ik wil 'm wel voor je repareren, zie je Persoonlijk Berichten (PB).

dat ge "u" is gewoon een schrijfstijl van mij.
ik neem waarschijnlijk nog wel contact met je op.

Back