Pro-Tools luistertest

Threads worden niet dichtgemikt tenzij daar goede reden voor is, en da's niet als iemand het wel of niet met je eens is :).

(of als blijkt dat 90% hier erg slechte oren heeft en het verschil niet hoort :P ).

Ik heb de test niet gedaan. Het kan me ook niet zoveel schelen eerlijk gezegd.

Wat ik er echter wel over zal zeggen, is dat 90% van wat je op de radio hoort op een PT HD systeem is gemixt. de andere 10% loopt van Fruity loops tot de meest achterlijke dure analoge setups. Als het verschil zo groot is als jij claimt zouden er geen Icons worden verkocht...

Een goede analoge tafel klinkt een heel stuk beter. Alles mengt zich in elkaar waardoor het veel breder en warmer klinkt. Ik heb zelf een ssl Axiom en een hd5 set met lynx converters. Ik edit alles in PT en laat alles los op de tafel binnen komen waar ik de zaak mix. Heb de test regelmatig gedaan en het echt een wereld van verschil.
Pro Tools is en blijft natuurlijk wel het beste programma voor opnames, edits enz.,maar in de box mixen... Niet als het echt top moet zijn!

Toch apart dat veel bekende engineers met icons werken. Zijn die dan allemaal doof of is het voor de total recall functies. (Of de groene stroom rekening van een sll:)

Back