Mijn pedaal doet het elders wel, maar thuis niet... hoe kan dat???

Grafmeester

No brain, no pain!
Beste mensen, ik heb een goede.

Hier het verhaal van mij Stereo Memory Man with Hazarai:
Gekocht in de VS, een hele plaat en nog veel meer mee opgenomen. Na enkele maanden 1spot gebruikt ipv originele adapter + convertor, met succes.
Ineens deed ie het een dag niet. Bypass doet het wel, maar zodra ik hem aanzet krijg ik helemaal geen geluid.

Ondertussen heb ik hem op laten sturen naar iemand die hem zou kunnen repareren. Tot mijn verrassing vertelde die meneer dat hij het gewoon doet. Nu ik hem terug heb, heb ik hem uit laten testen bij de muziekwinkel. Daar deed ie het gewoon. Toen heb ik gehoord dat er toch een verschil is tussen de stroom verdeling in digitale en analoge adapters, dus heb ik een nieuwe adapter aangeschaft. Thuis getest... nee, hij doet het niet. Terug gebracht naar de winkel, daar uitgetest... hij doet het wel. Stroom verminderd... hij doet het nog.
Weer thuis getest, dit keer beneden... hij doet het niet.

Dit staat toch echt wel bovenaan de lijst van mindfucks. Wel rekening houden met het feit dat alle andere pedalen/apparaten het hier gewoon doen, en dat de memory man het vroeger ook gewoon goed deed hier.

De vraag luidt:
Hoe kan dat in godsnaam???

Wie ideeën heeft moet vooral niet zwijgen!
Dank U. 8)

Net als of je bij chinees staat..."met hazarai"...hahah

It means "all the good stuff"..hahaha..dus een memory man met een hoop extras...

ik bedoelde dus digitale apparaten. my bad.
en ik heb meerdere adapters uitgeprobeerd, 3 verschillende namelijk, waaronder ook diegene die bij de memory man hoort.
nja, bij de muziekwinkel hebben we een test gedaan, stroom behoorlijk verminderd, en hij deed het alsnog goed, dus daar kan het toch niet aan liggen.
't is net alsof dat ding een zieltje heeft en voor mij niet meer wil werken, hehe.

eehh..je hebt bij die adapters 2 maten van voeding stekker.
Met een groot gaatje in het midden en met een kleiner gaatje.
Dus heb je wel de goede ? even checken.
Ook is het bij peNdaaltjes vaak zo, dat je niet een stereo jack op de ingang moet zetten.
Dan gaat deze namelijk niet aan [om te voorkomen dat de batterij leegloopt]

ja maar kom op, de adapter die erbij zat is gewoon het goede hoor. daar gaat het niet om. anders zou ie het buitenhuis ook niet doen.
en ik stop natuurlijk geen stereo jacks in een mono plug man, bendegek.

Ik zou het eens met wat verschillende kabels proberen. De meeste pedaaltjes hebben iets in de input dat detecteert of er een kabel in zit of niet. Wanneer er dan geen kabel in zit gaat het pedaal automatisch uit. Het is bij mij wel eens voorgekomen dat sommige pedaaltjes bepaalde kabels niet herkenden, en dus ook niet aan gingen als je ze in de input deed. Ook heeft het wel eens geholpen een kabel om te draaien, vraag me niet waarom.

nee, ik heb de pedaal uitgetest op lage stroom. thuis geen metingen gedaan.
en natuurlijk heb ik verschillende kabels uitgetest. ik weet wel dat pedalen graag volgestopt worden hoor, maar daar gaat het niet om. sowieso, als een kabel het op de ene bakkie doet, doet ie het dan gewoon.

Back