Nord Modular tip

Sander02

Gepokt en gemazeld
Voor de gelukkige Modular bezitters(beperkt voor micro-gebruikers), ik zat te luisteren naar wat muziek van BT en vroeg me af hoe hij nou die ingewikkelde filterverlopen over de beats enzo voor elkaar krijgt. Nou, hij heeft dus gewoon 32 tracks met dezelfde beat maar door andere filters e.d. klaarstaan waar hij de beste stukjes uit kiest.

Toen bedacht ik voor de modular het volgende, als je nou al je slots helemaal volgooit met verschillende filterketens, (dus niet alleen een filter maar van alles en nog wat) en met de keysplitter ervoor zorgt dat filter A alleen reageerd op toets C bijv, en filter B op toets D enz. dan kan je als je een beat door je modular gooit met de toetsen bepalen door welk van de tig filters de beat gaat. En dan ff rammelen op het keybaord, midi-opnemen en voila het is het net echt! :L

(je kan het natuurlijk wel weer automatiseren maar dat kost je patch geheugen)

suc6

Hoe weet je dan zo zeker dat ie dat allemaal met een modular doet? Zo niet dan is het met softsynths toch een eitje?

Goed lezen. Sander zegt niet dat BT het met de modular doet (hoewel BT er wel een heeft), maar suggereert 'n handige manier om 'n soortgelijk effect met de Modular te bereiken. Leuk idee wel, om hele strakke ritmische filtereffecten te krijgen.

Re: Nord Modular tip

Origineel geplaatst door Sander02
als je nou al je slots helemaal volgooit met verschillende filterketens, (dus niet alleen een filter maar van alles en nog wat) en met de keysplitter ervoor zorgt dat filter A alleen reageerd op toets C bijv, en filter B op toets D enz. dan kan je als je een beat door je modular gooit met de toetsen bepalen door welk van de tig filters de beat gaat. En dan ff rammelen op het keybaord, midi-opnemen en voila het is het net echt! :L

Waarom ga jij verschillende slots gebruiken. Je kan dat toch gewoon met 1 slot doen, niet?
Tap gewoon de input af naar meerdere filtermodules en gebruik de mixer-modules om alles terug samen te mixen voor het naar de output gaat... et voila!

Ik gebruik alle slots omdat ze stampes vol zitten! Als ik 1 slot zou gebruiken dan passen er gemiddeld 5 filter/effect ketens in. (op de manier zoals ik wil) Dus voor de afwisseling heb ik alle 4 de slots volgemaakt; er kan geen dingetje meer bij :)

Enne, ik denk dat je met softsynths wel ff (lees: een jaar) bezig bent om dit te bereiken. Ik ken geeneen softsynth waarbij je het zo kan regelen dat je met je keyboard op elke toets een ander filter triggert om je extern geluid te filteren; oja, en dan ook nog shuffled ..hmmm.. en real time...

Ik zal eens een klein stukje opnemen om het effect te laten horen dan begrijp je het. Als iemand interresse heeft kan ik de patch wel ff op het forum knallen. << 't zal de 1e zijn dan geloof ik!

Bambam, da's wel leuk dat ze een plaatsje hebben. Maar er wordt om een link gevraagd; ik had verwacht dat ik ze kon uploaden....helaas. Alleen ik heb geen idee hoe ik het voor elkaar krijg om een site te maken waar ik dingen kan zetten, waarvandaan je het weer kan downloaden door een link te geven zoals bij de patches hier. En waar is de DSF database dan?? < vind ik erg jammer. Maar ik vind het wel vreemd dat je een website moet hebben om 1 lullige patch te laten zien. Vandaar dat misschien dat 'plaatsje' niet echt benut wordt?

ik heb de vraag al afgevuurd op een paar mensen hoe ik dat het beste kan doen. Maar als iemand dit leest en denkt 'he, da's toch simpel' voel je vrij het hier te zetten. :D

Laatst gewijzigd:
simpel simpel ! als je dan toch een patch wilt uploaden !!!hier!!!
gewoon op je computer een patch file veranderen qua extentie en dan veranderen in .txt :D dan kun je het hier zo opknallen!!! Immers het is best handig voor mij als nog niet zo doorgewinterd nord modular gebruiken (m.a.w. zoveel patches heb ik nog niet gemaakt!) om eens te zien wat hier in DEZE thread precies bedoeld wordt ! hoe het er o.a. uitziet e.d. ! dus als er een upload komt in DEZE THREAD dan zou dat mooi zijn, staat de file tenminste bij het verhaaltje :D:D:D:D

heb t net getest en t werkt trouwens !
gewoon .txt van maken !

Je hebt eigenlijk helemaal gelijk. Ik had al zoiets in gedachte maar uit beleefdheid heb ik dat niet gedaan.

Maarreh what-the-hell.... hier is-ie dan. Enne, Mstudio1 :okdan:

't is de bedoeling dat je een geluid beat/synth of beide nog leuker er doorheen jaagt; maakt niet uit welke input.

Dan hoef je alleen het tempo (links in mijn patch) goed te zetten en de shuffle naar wens draaien.

Als alles loopt hoor je nog niks. Dan kies je op je keyboard de toetsen C3,D3,E3,F3 of G3 en daar is-tie! heb het makkelijk gehouden ;)

Je kan het verder zo gek maken als je wil , iig happy patching! :maffia:

wel grappig, als je die .txt opent zie je precies welke modules zijn gebruikt!

Attachments

• monsterpatch_slot_a.txt
    4,3 KB · Bekeken: 188
Ik zie dat-ie al 6 keer gedownload is. Heeft iemand hem al gechecked en evt. zijn bevindingen erover :) ben benieuwd

Kan dit txt bestand niet omzetten naar pch. Dus eventueel naar mij mailen zodat ik hem op mijn domein kan neerzetten en linken.

Ik zie dat-ie al 6 keer gedownload is. Heeft iemand hem al gechecked en evt. zijn bevindingen erover ben benieuwd

Heb 'm net gedownload... geef je morgenavond wel ff feedback!

Mvg.

CoolRunning

Back