Plaats hier een van jouw covers!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Dan is het misschien ook een leuke opgave om er eens een heel nummer mee in zo'n game stijl mee te maken?

Dan moet je de arrangementen (mede bepaald door technische beperkingen) van die gamemuziek wel goed kennen. BV noten die steeds met een vast interval wisselen, wat men dan bv deed door een blokgolf LFO van juiste grootte over een noot te gooien. Zo'n dingen deed men om gebrek aan polyfonie te compenseren.

Ik zal er langer over doen...
Ik wil kijken of ik een beetje leuke song kan maken, Met wat speciale zooi, Ook wat effectjes er door gooien!

Have fun!

We weten allemaal wat Jarre destijds heeft gedaan qua "simpele" klank + effect = mega resultaat.

Omdat niemand er kennelijk een reet aan vindt, hierbij nog een Van Beukenstein classic:

Have fun!

We weten allemaal wat Jarre destijds heeft gedaan qua "simpele" klank + effect = mega resultaat.

Heb alvast eventjes iets geprobeerd..
Het is nog niet top, Want het is gewoon een probeerseltje, Heb verschillende effecten gelayered en wat met de EQ gespeeld!

LET OP: Dit is dus niet een serieuse track, Dit is gewoon alvast een even snel snel dingetje... ga morgen echt serieus aan de gang met een nummer en wil daar 2 a 3 dagen over doen!

Attachments

• Ctk-100 Effect song.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 101
Ach, Wees blij dat ik nu wat meer bezig ben met Cool Edit en de effecten, en dat ik het onderste uit de kan probeer te halen met dit probeersel...

Zoals al eerder gezegd ik ga morgen avond vanuit mijn werk gelijk aan de gang, En ik wil 2 sporen per dag opnemen, maar wel zo dat ik kan laten horen wat de casio allemaal in huis heeft!

Wees blij? Ik denk dat je zoiets toch vooral voor jezelf doet...

Omdat niemand er kennelijk een reet aan vindt, hierbij nog een Van Beukenstein classic:
Black Night (Deep Purple)

:okdan: lekker hoor!!

Black Night (Deep Purple)
het is niet slecht of zo, maar je hebt gewoon de pech dat het geen Bradley niveau haalt.

Misschien een goed idee dat bradley zelf dit nummer covert, dan hoor je hoe het klinkt als de bradley-experience saus over het nummer gegoten wordt.

Heb alvast eventjes iets geprobeerd..
Het is nog niet top, Want het is gewoon een probeerseltje, Heb verschillende effecten gelayered en wat met de EQ gespeeld!

LET OP: Dit is dus niet een serieuse track, Dit is gewoon alvast een even snel snel dingetje... ga morgen echt serieus aan de gang met een nummer en wil daar 2 a 3 dagen over doen!

Ach, Wees blij dat ik nu wat meer bezig ben met Cool Edit en de effecten, en dat ik het onderste uit de kan probeer te halen met dit probeersel...

Zoals al eerder gezegd ik ga morgen avond vanuit mijn werk gelijk aan de gang, En ik wil 2 sporen per dag opnemen, maar wel zo dat ik kan laten horen wat de casio allemaal in huis heeft!

Mja.. begint erop te lijken, MAAR doe in hemelsnaam wat aan de geluidskwaliteit!!
Er zijn ZAT <<gratis>> programmaatjes die veeeeel betere geluidskwaliteit kunnen maken (eventueel zelfs NA het opnemen in baggerkwaliteit, dus geen excuus!!).
Niet te gauw tevreden zijn en maar snel snel iets plaatsen! Doe wat nabewerking na de opname. Ik kan me niet voorstellen dat je met Cool Edit en de effecten niet wat betere kwaliteit kan plaatsen; dat kan met audacity al!

Je wordt dan alleen maar (nog) minder serieus genomen (ook DAT is inmiddels al 100.000 keer gezegd!!) en de meesten zullen dan OF niet eens meer de moeite nemen om te luisteren OF alleen maar luisteren om je daarna de grond in te boren (lullig, maar waar..).

Doe een keer wat met die tips/raad die je al ZO vaak hebt gekregen en niet alleen maar "ja ja, volgende keer ga ik ECHT heeeel lang er op zitten en beter maken", om vervolgens na een uur of 2 de volgende nummers te plaatsen in dezelfde zo niet slechtere geluidskwaliteit....!!!!

Affijn, kijk maar, jouw leven...

'k Heb een covertje gemaakt van je laatste nr overigens (alleen audacity gebruikt) hoop dat iemand 't aardig/leuk vindt:

Audacity kan m.i. zeer goed klinken, dus waarom niet, het is gratis. Ik ga het ook downloaden ipv mijn huidige basic opnameprogje, alleen al omdat Audacity een goede noise filter heeft.

het is niet slecht of zo, maar je hebt gewoon de pech dat het geen Bradley niveau haalt.
Misschien een goed idee dat bradley zelf dit nummer covert, dan hoor je hoe het klinkt als de bradley-experience saus over het nummer gegoten wordt.

Mmmm... Staat die ook met z'n zessen op een podium? Ff zonder dollen - dit zijn dus geen sequencers met samples die je hier hoort, hier ruik je nog de authentieke geur van muzikantenzweet.. ook dat is een "experience"...

Mmmm... Staat die ook met z'n zessen op een podium? Ff zonder dollen - dit zijn dus geen sequencers met samples die je hier hoort, hier ruik je nog de authentieke geur van muzikantenzweet.. ook dat is een "experience"...

Klopt

Alleen dit is min of meer het grote Bradley topic geworden. Dus ik zou een goede cover in een andere draadje posten voor meer aandacht?:)

Update:
De ctk-100 is niet meer...
Ik was pirates of the carribean aan het opnemen en het akoorden schema ging al 11 x! niet goed, En ik werd gek...
Ik heb 3 toetsen er uit getrokken!!
Hij werkt nog wel, maar mist nu net 3 belangrijke toetsen! =:
de C van het 3e oktaaf, de E van het 3e oktaaf en de A van het 3e oktaaf

De rest doet het nog wel gewoon

GODVER! ik meen het serieus was ik maar dood!

Ik haat die woedeaanvallen om NIKS!

1x heb ik mijn oude Psr-8000 gesloopt omdat een style niet goed gequantized kon worden!

Nu is de ctk-100 al een slachtoffer vanwege een mislukt akoordenschema!

Jesus!

Update:
De ctk-100 is niet meer...
Ik was pirates of the carribean aan het opnemen en het akoorden schema ging al 11 x! niet goed, En ik werd gek...
Ik heb 3 toetsen er uit getrokken!!
Hij werkt nog wel, maar mist nu net 3 belangrijke toetsen! =:
de C van het 3e oktaaf, de E van het 3e oktaaf en de A van het 3e oktaaf

De rest doet het nog wel gewoon

GODVER! ik meen het serieus was ik maar dood!

Ik haat die woedeaanvallen om NIKS!

1x heb ik mijn oude Psr-8000 gesloopt omdat een style niet goed gequantized kon worden!

Nu is de ctk-100 al een slachtoffer vanwege een mislukt akoordenschema!

Jesus!

beste brad,...........

ik doe soms wel een hele avond over het opnemen van slechts 2 maten muziek.
het resultaat mag er dan ook zijn.

de toetsen van je spullen afscheuren helpen NIET bij het maken van muziek, slaat eigenlijk nergens op.
je hebt gewoon teveel haast.
neem een :biertje:, tel tot 4, bedenk dat het uiteindelijk nergens over gaat, en dan gewoon de 100.000 e opname sessie starten.

en hou op met die vreselijke covers, bedenkt zelf wat.
is echt meer de moeite waard.

:mega:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back