Sh201 geeft geen geluid. iemand en oplossing??

djdalucci

Nieuwkomer
ik heb van het weekend een Roland SH201 gekocht.
deze kan je aansluiten via usb en die zou dan via usb zowel midi als audio versturen,

nu heb ik hem aangesloten, en nu kan ik wel midi aansturen maar er komt geen geluid over de usb aansluiting???

iemand een idee hierover???

rtfm?

Soms mag het best... Dit is zo'n typisch geval...

ik heb de manual gelezen, beetje jammer dat er meteen zo gereageerd moet worden, ik heb alles precies zo geinstalleerd als er beschreven staat maar nog steeds geen geluid,

Waar moet het geluid naar toe? Ik neem aan dat de synth wel geluid produceert

Dit is een klassiek ASIO probleem. Computer ondersteunt maar 1 ASIO driver tegelijk. En dat is dan de SH-201 ASIO. Het geluid komt dan uit je ……SH-201. (en dat is niet wat je wilt)

Iemand een beter idee?

Opnemen kan evt wel

Laatst gewijzigd:
Je kunt de SH-201 via de SH-201 ASIO driver opnemen in VST of Wavelab. Als het maar ASIO ondersteund. Je opname is digitaal!

Als je na de opname de ASIO driver terug schakelt naar de ASIO driver van je pro audio geluidskaart kan je het geluid horen (via je geluidsinstallatie..) en dat is beter van kwaliteit.

Het is bij mij weten nog niet mogelijk om de ASIO driver van de SH-201 en je geluidskaart aan elkaar te koppelen.

Het idee achter de USB audio van de SH-201 is dat je de SH-201 als geluidskaart kan gebruiken. Iets wat alleen geschikt is als low budget oplossing. Je geluidsinstallatie sluit je dan aan op je SH-201.

Back