Midi out?

tim

Ouwe rot
Is het ook mogelijk om je midi out door te lussen met de midi thru?? kom net een midi in tekort op mn pc en heb geen centjes voor een midisport4x4...

nope, daar heb je een merger voor nodig of een grotere midi interface.....

midi thru is een copy van de midi in , dus wat er in komt, lust door via de midi thru... ik denk niet dat je de thru als een midi out kan gebruiken.

haha,ik moet wat sneller typen ,terwijl ik typte kwamen er plots 2 antwoorden voor mij :o:

Origineel geplaatst door Waveglider
haha,ik moet wat sneller typen ,terwijl ik typte kwamen er plots 2 antwoorden voor mij :o:

drie antworden binnen een minute!

Zijn wij ff snel hiero met z'n allen:D Kon ik ook maar zo snel nummers maken..... kortom:biertje:

Origineel geplaatst door tim
drie antworden binnen een minute!

tja, het gaat weer over iets simpels...:duivels:

Re: Midi out?

Origineel geplaatst door tim
Is het ook mogelijk om je midi out door te lussen met de midi thru?? kom net een midi in tekort op mn pc en heb geen centjes voor een midisport4x4...

Als je ze niet tegelijkertijd gebruikt zou je ze parallel kunnen zetten (hardware merge) . In elk geval gaat er niks stuk.

heb geen centjes voor een midisport4x4...

Heb je wel centjes voor een 2x2 dan? Kun je gewoon meerdere van op je pc aansluiten, doe ik ook en wekt perfect!

Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Heb je wel centjes voor een 2x2 dan? Kun je gewoon meerdere van op je pc aansluiten, doe ik ook en wekt perfect!

USB poorten zijn allemaal bezet! en LPT is ook al bezet!

Dan koop je toch een USB hub?

is over het algemeen niet aan te raden ivm de timing en de stroom die andere USB apparaten onttrekken.
De USB bus delen met niet-midi spul is uberhaupt een beetje tricky in mijn ervaring, ondanks een "zware" pc.

is over het algemeen niet aan te raden ivm de timing en de stroom die andere USB apparaten onttrekken.

Ik ben juist van mening dat USB alleen goed kan werken met een HUB (wel een die een eigen voeding heeft). Bij USB is het nl. zo dat veel apparaten worden gevoed vanuit de USB poort. En omdat al die LEDjes nogal wat vermogen opnemen, kan je USB poort van je PC dit meestal niet aan. Gebruik je een HUB, dan levert je PC alleen de signalen, het vermogen voor de aangesloten apparaten komt dan uit de HUB.

Op mijn PC zitten de volgende zaken aangesloten op USB:
Muis,
ADSL-modem
Midisport 2x2 (2 stuks)
Chip-kaarlezer
Kaartlezer voor mijn fototoestel
Labelprinter

Ik moet zeggen dat het allemaal perfect werkt, zonder merkbare vertraging. (ik werk overigens nog met W98SE)

Ik ben juist van mening dat USB alleen goed kan werken met een HUB (wel een die een eigen voeding heeft).

ja maar het probleem is dat ik erg veel goedkope hubs in gebruik zie ZONDER voeding. En dan hangt het er maar vanaf wat je zoal aan je bus hebt hangen of het nog een beetje loopt.

Overrgens heb ik, onder WIN'98 SE, ook zware midi timing problemen als ik tegelijkertijd mijn geheugenkaartlezer en PenDrive aktief heb. Ik vermoed dat de software voor dit soort devices ook niet altijd even elegant werkt... en dan druk ik me voorzichtig uit :)

Gelukkig bracht in mijn geval het aanmaken van wat hardware profielen (met en zonder USB drives) de oplossing.

Overrgens heb ik, onder WIN'98 SE, ook zware midi timing problemen als ik tegelijkertijd mijn geheugenkaartlezer en PenDrive aktief heb.

Wanneer je met muziek op je PC werkt, is het verstandig om alle andere applicaties te sluiten. Zorg er tevens voor dat alle icoontjes rechts onder in je balk, bij de klok dus, weg zijn. Je zult merken dat je performance en latencie een stuk beter worden.

Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Wanneer je met muziek op je PC werkt, is het verstandig om alle andere applicaties te sluiten. Zorg er tevens voor dat alle icoontjes rechts onder in je balk, bij de klok dus, weg zijn. Je zult merken dat je performance en latencie een stuk beter worden.

hehe ik weet er alles van alleen zelfs dan loopt dit kreng hierzo vast. gewoon hangt ie vast ffkes en gaat ie weer verder. zwaar irritant. en soms kapt ie er helemaal mee. krijg ik een vaag blauw scherm maar dis win 2k dus neit HET blauwe scherm. staat in dat alles propvol zit, riq conflict weet ik wat allemaal (heeft wel met de kaart te maken...) en naja hangt ie. moetik em resetten...

damn... iemand pentium 3 voor me tekoop???

Back