Wat vinden julie van de AudioRealism Bassline 2

DJJANDEJONG

Ingeburgerd
Hey ik wou ff en discusie hebben over deze softsynth ik weet dat het GEEN Tb303 is maar ik ben em echt steeds meer en meer aan het gebruiken voor me klijne acid melodietjes voor en soft synth die en tb303 moet na doen vindt ik dat ze en mooi vstje hier hebben.

Julie views?

Ik vindt hem erg 'plat' klinken, ik ben eigenlijk nooit zo onder de indruk van die soft 303's... de resonance haal het gewoon nooit. Allemaal puur mijn mening though, vindt dat ik interesantere acidlijntjes uit mn monomachine krijg.... wat ook software is in principe.

klinkt wel lekker, ff lekker rommelen om er leven in te krijgen(het klinkt idd een beetje plat zonder FX), en ze halen het natuurlijk niet bij de echte TB, maar ja, toch leuk=)

Voor een softsynth een redelijk goede emulatie. Denk niet dat daar veel discussie over is.

Ik vindt hem erg 'plat' klinken, ik ben eigenlijk nooit zo onder de indruk van die soft 303's... de resonance haal het gewoon nooit. Allemaal puur mijn mening though, vindt dat ik interesantere acidlijntjes uit mn monomachine krijg.... wat ook software is in principe.

mm, da's me nog nooit goed gelukt met mijn Monomachine...kan je in een voorbeeldje posten ? (de sysex file dan kan ik die eens inladen en zien hoe je't doet :-)

Dat wil ik wel doen als jij mij kan uitleggen hoe ik een sysex bestandje maak en dat op mn laptop krijg :)

Als je een MIDI-interface hebt en een PC met Windows kun je MIDI-OX gebruiken. Sysex maken heet MIDI Bulk Dump o.i.d. Je kunt ook een sequencer gebruiken waar je gewoon op opneemt en zorgt dat je alle MIDI-message/sysex filters uit hebt staan.

http://www.midiox.com/moxdown.htm < even omlaag scrollen en hop :).

Wat ook welkom is voor de niet Monomachine-bezitters is een mp3tje (hint hint ;) ).

on-topic: ik heb zelf voor D16 Phoscyon gekozen. Voordeliger, en ik ben zelf meer fan van de 303 met wat effecten in plaats van de droge. Plus de group buy voor Nepheton en Drumazon was toen bezig, dus had ik alles tegelijk.

Back