novation NOVA

BananaWorld

Addicted to Music
Hallo,

Ik was op zoek naar de demo van de Novation NOVA. Die van hun site werkt niet helemaal.

Weet iemand waar die wel te vinden is?

Tot ziens
Banana World

Hmm.... klinkt niet verkeerd.

Weet iemand misschien of ze ook gebruik maakt van dezelfde synth-engine als de A-station. Want die demo heb ik wel een keertje ergens gedownload.

nova is een voorganger van de a-station. ze gebruiken dezelfde technieken, of dat ze de complete engine hebben gebruitk voor de a-station weet ik niet? kheb gelezen dat ze anders klinken, en dan met name de filters, volgens de schrijver, in het voordeel van de A-station.

inderdaad, de a/k station series gebruiken een nieuw soort filter , namelijk de liquid filter of zoiets...
De a/k/ks series zouden dit gebruiken en zou een zeer appart geluid voortbrengen. Ik zelf hou wel van die nieuwe klank en denk eraan een nieuwere generatie novation synth te kopen,alhoewel de 'oudere' nova's en supernovas ook supervet klinken en waarschijnlijk vele dingen kunnen die de a/s/ks series dan weer niet kunnen...

Origineel geplaatst door Waveglider
De a/k/ks series zouden dit gebruiken en zou een zeer appart geluid voortbrengen. Ik zelf hou wel van die nieuwe klank en denk eraan een nieuwere generatie novation synth te kopen,alhoewel de 'oudere' nova's en supernovas ook supervet klinken en waarschijnlijk vele dingen kunnen die de a/s/ks series dan weer niet kunnen...

Nou klinken die (oude) Nova's prachtig. Ken ze niet HEEL goed, maar toch... Heb wel een KS4 thuis staan. Een beestje! Ben ik wel benieuwd wat die niet zou kunnen ten opzichte van een Nova. Even los van hoeveelheid multitimbrale parts etc.

Kun je wat dingen noemen?

wel, t'is gewoon een andere synth. Dus die zal wel zijn eigen klank karakter hebben denk ik... totaal verschillende filters enzo...

Origineel geplaatst door shortwave
Nou klinken die (oude) Nova's prachtig. Ken ze niet HEEL goed, maar toch... Heb wel een KS4 thuis staan. Een beestje! Ben ik wel benieuwd wat die niet zou kunnen ten opzichte van een Nova. Even los van hoeveelheid multitimbrale parts etc.

Kun je wat dingen noemen?

Meer filters, 3 enveloppes, 3 oscs + 2 ring mod + nois per part, veel meer routingmogelijkheden dat soort dingen. De Ks4 heeft wel meer osc modellen en andere filters, maar de routingmogelijkheden (voor het programmeren) zijn een stuk beperkter. Ook nieuw aan de K series zijn de hypersync (niet de kale A en K station) mogelijkheden die het syncen van effecten e.d. een stuk aangenamer maken.

Origineel geplaatst door bazziman
Meer filters, 3 enveloppes, 3 oscs + 2 ring mod + nois per part, veel meer routingmogelijkheden dat soort dingen. De Ks4 heeft wel meer osc modellen en andere filters, maar de routingmogelijkheden (voor het programmeren) zijn een stuk beperkter. Ook nieuw aan de K series zijn de hypersync (niet de kale A en K station) mogelijkheden die het syncen van effecten e.d. een stuk aangenamer maken.

Ja, daar had ik ff niet bij stil gestaan. Maar goed, daar hangt dan ook een prijskaartje aan. En ach, meer dan 300 arpeggio-presets is niet onaardig voor een Nova ;)

Trouwens, ik meen dat de LFO's van de SuperNova (net zoals met hypersync) ook aan een Midi Clock te syncen zijn??

Hee, en die envelopes: zijn dat dan 3 aparte mod. enevelopes en daarnaast nog een amp. envelope??

Back