Hoe activeer ik mijn asio drivers in cubase?

ok gaat het proberen... wees maar niet ongerust over mijn tere zieltje daar mag best even op getrapt worden

nee ik bedoel niet in vst automation gewoon als je op het + klikt krijg je toch automations te zien daar kan je cc's kiezen die je wil automaten maar PB staat daar nkiet bij

Ah, zie inderdaad wat je bedoelt. Was me eigenlijk nooit opgevallen, maar deel je mening dat het opmerkelijk is dat hier de pitch ontbreekt. Ik gebruik eigenlijk bijna altijd de midi automation. Overigens, wanneer ik een Vstation aan het betreffende kanaal koppel, staat pitch er wel weer tussen. Het lijkt er dus op dat er gekeken wordt welke midicommando's de ontvanger ondersteunt. In het geval van de Vstation zie ik namelijk OSC voice mode, OSC unision detune, enz enz en dus ook pitch. Is het ontvangende midi-apparaat een stuk hardware via een uitgaande midipoort (in dit geval je Sherman), dan kan dit niet gecontroleerd worden. Het lijkt er dus op dat dit verband heeft :peukie:

Offtopic: het is op zich wel weer erg fijn dat de cutoff van de FB op pitch-commando's reageert, aangezien de 128 stapjes van cc's wel erg trapsgewijs zouden zijn voor zo'n extreem bereik van het filter :)

Back