ensoniq mirage schema of service manual

Waarschijnlijk lijkt de CPU in de computer waar je dat bericht op getikt hebt er meer op (tenzij je toevallig op iets niet-Intel zit).

Heb jij weer ff geluk dat ik een intel based mac heb ;). Maar inderdaad je hebt gelijk. het is echt een computer processor. de 8051 is meer gemikt op embedded systemen

maar goed, ik moet het zonder schema doen, denk ik.

ik ga eerst proberen wat er gebeurt als ik het complete sample geheugen heen en weer ga pompen.]
ik maak een dma IF en hang er een grote mensen computer aan.
dit is de simpelste methode, ik weet het, groote kans dat dit niet werkt.....,... maar je weet maar nooit..

als iemand zin heeft om ondertussen een avr management samplebank systeempje op te zetten, dan kon het wel eens snel klaar zijn.
de max. formaat voor de flashkaart is met een gig wel bekeken.
pb maar..
groeten,
jeroen

Ja, en hoewel ze wel op elkaar lijken, is ontwikkelen voor 8086 toch een tikje makkelijker (qua support software).

Ik heb gisteren nog eens in de S900 zitten rondneuzen. Maar een cpu met 8086 erop is niet te vinden. Naast de 2 Eproms zit wel iets met het typenummer 8608 of dat zou een 8086 moeten zijn? Ik kan er namelijk helemaal niets over vinden. Praktisch alle componenten zijn van Toshiba en NEC.

maar goed, ik moet het zonder schema doen, denk ik.

ik ga eerst proberen wat er gebeurt als ik het complete sample geheugen heen en weer ga pompen.]
ik maak een dma IF en hang er een grote mensen computer aan.
dit is de simpelste methode, ik weet het, groote kans dat dit niet werkt.....,... maar je weet maar nooit..

als iemand zin heeft om ondertussen een avr management samplebank systeempje op te zetten, dan kon het wel eens snel klaar zijn.
de max. formaat voor de flashkaart is met een gig wel bekeken.
pb maar..
groeten,
jeroen

Hoe bedoel je dit? Je zet een soort samplebank op de flashkaart en dumpt die in het interne geheugen? of wil je het als floppydisk emulator gebruiken?

Hoe bedoel je dit? Je zet een soort samplebank op de flashkaart en dumpt die in het interne geheugen? of wil je het als floppydisk emulator gebruiken?

ik ga eerst kijken wat er gebeurt als ik complete samplegeheugen dump (via DMA dus)en weer terugstuur.
het gaat tenslotte om opslag van de samples.
als dit werkt, dan is de rest redelijk eenvoudig, soort van....
de floppydrive blijft gewoon zitten waar die zit, en werken.
:koffie:

Na even goed zoeken: het microprocessor type is: D70116C van NEC. Het is in ieder geval een 16 bit processor. Hij is 8-10 mhz en heeft een 8080 emulatie modus. Dat is zon beetje al het zinnige wat ik kan vinden. En hij is uit 1984 :D

D70116C is een V30. Een 8086 kloon (niet 8080; 8080 is een 8-bit CPU)

attachment.php

Toeval bestaat niet zeggen ze... deze V30 trok ik letterlijk deze week nog uit een oude MS-DOS doos.

Attachments

• nec_v30.jpg
    nec_v30.jpg
    63,5 KB · Bekeken: 74
D70116C is een V30. Een 8086 kloon (niet 8080; 8080 is een 8-bit CPU)

attachment.php

Toeval bestaat niet zeggen ze... deze V30 trok ik letterlijk deze week nog uit een oude MS-DOS doos.

Had het ook niet over een 8080 kloon. Er zit een 8080 emulator modus in..

Wat deed jij met die V30's?

En niet te vergeten zitten er een aantal D71071C DMA controllers in. Mij lijkt voor het aanspreken van het geheugen. Hoe de floppy drive aangesproken wordt weet ik verder niet. Ik heb geen schema's van een S900 en deze lijken mij redelijk ingewikkeld.

Zat in een CompuData Tulip System I (MS-DOS 2.0 met groen scherm) die ik toevallig deze week ontmanteld heb.

Misschien kun je er ook een s900 mee opbouwen 8o)

Nouja, ik weet in ieder geval dat ie niet weg kan, want het blijkt dus een synth spare part te zijn...

En de prijzen die er op internet voor gevraagd worden zijn niet mis...

@j.baars: Schema's mirage heb ik voor je...moet ze ff opzoeken (stonden meen ik op een cd welke ik ooit toegestuurd heb gekregen.)

Er zijn een aantal verschillende hardware versies geweest van de mirage.
Houd er wel rekening mee dat de mirage een floppy formaat heeft met een hoge strangeness factor...
4 sectoren van 1kb en 1 sector van 512 bytes.

@j.baars: Schema's mirage heb ik voor je...moet ze ff opzoeken (stonden meen ik op een cd welke ik ooit toegestuurd heb gekregen.)

Er zijn een aantal verschillende hardware versies geweest van de mirage.
Houd er wel rekening mee dat de mirage een floppy formaat heeft met een hoge strangeness factor...
4 sectoren van 1kb en 1 sector van 512 bytes.

Ah, dat is erg goed nieuws, scheelt toch wel een hoop zoekwerk.

als het goed is hoef ik verder niets te doen met het floppyformaat, hoop ik..
bedankt.
groeten,
\jeroen

heeft hier toevallig iemand ervaring met het maken van filesystemen op sd cards
bvk met een AVR ?

dan hoef ik misschien niet het wiel opnieuw uit te vinden.

Ik vraag me eigenlijk af waar de mirage de sample parameters opslaat...
Het ram geheugen is voor de samples..
Een x aantal "zero samples" stopt het afspelen van de sample...
Maar start en eindpunt, filter, loop etc kosten ook een paar bytes geheugen.

Ik vraag me eigenlijk af waar de mirage de sample parameters opslaat...
Het ram geheugen is voor de samples..
Een x aantal "zero samples" stopt het afspelen van de sample...
Maar start en eindpunt, filter, loop etc kosten ook een paar bytes geheugen.

daar was ik ook al over aan het prakkizeren.
ik ga eerst maar een uitdraai van de eprom maken met een disassembler, misschien geeft dat wat duidelijkheid.
en anders ga ik een os rom maken met een extra monitor functie, moet even kijken.
ik heb behoorlijk wat hard en software om daar achter te komen.

Back