AKAI MPC ervaring? Is het de moeite?

Lacrosse

Rise of the Machines
Beste mensen,

Voor eens en voor altijd ben ik op zoek naar een superstrakke sequencer. Ik heb in de loop der jaren al de nodige softwarevarianten geprobeerd maar heb nog steeds niet de juiste feel te pakken. Ook de hardwarematige sequencer in mijn Kurzweil workstation laat te wensen over. Ik overweeg een Akai MPC 2000 of 4000 aan te schaffen omdat die uitermate strak en snel schijnen te zijn. Heeft iemand hier ervaring met zo'n MPC machine??

JA hoor

JA hoor

Ja hoor zijn zeker wel strak !!! Ik vind de prijs van de 4000 echt belachelijk, mijn keus is een Atari 1024 !! Retestrak met een Emagic AMT 8 ofzo ! Suc6

Re: JA hoor

Re: JA hoor

Origineel geplaatst door DJ_LecZ
Ja hoor zijn zeker wel strak !!! Ik vind de prijs van de 4000 echt belachelijk, mijn keus is een Atari 1024 !! Retestrak met een Emagic AMT 8 ofzo ! Suc6

De prijs van de 4000 is idd nog erg hoog. Ik heb nog een Atari 1024 staan. Draai je daar een retro editie van Cubase op?

Persoonlijk vind ik het een fijne sequencer, maar dat is voor indereen persoonlijk.

De een zweert erbij, transistor en ik bijvoorbeeld, de andere vindt het totale geldverspilling, Boost bijvoorbeeld.

Ga naar een zaak toe en probeer hem uit en vraag aan een verkoper of ie hem uit kan leggen of vraag aan iemand op het forum of je langs mag komen en een demostratie geeft.

MPC = OKE

MPC = OKE

Ik heb 'n gewone mpc2000 en de sequencer is idd heerlijk strak. De sequencer werkt erg basic maar duidelijk, en voor live gebruik istie echt ideaal. Van de sampler moet je niet zoveel verw88 maar meer zien als rechtoe sampleplayer waar je je samples minimaal te editten zijn maar daarvoor kan je beter softwaar gebruiken. Ik heb ook nooit last van vastlopers en andere nare bijkomstigheden.

MPC is errug fijn! super strak...

vergeet alleen neit dat je ook iets moet inleveren... overzicht.

Je hebt je track niet visueel voor je :) dat heb je wel op een pc sequencer

Origineel geplaatst door bambamstudio
Verplaatst naar Samplers
:confused: Hij is toch geïnteresseerd in het sequencer deel? Maar goed. Als je een hardware seq zoekt, is de MPC wat mij betreft een hele goede keuze. Voor mij vormt hij het hart van mijn studio en ik zou niet meer zonder willen. Hij is niet zo uitgebreid als een software sequencer maar werkt voor mij een stuk muzikaler, strakker en stabieler. Maar het moet je natuurlijk wel liggen. Uitproberen dus! Als je in de buurt woont mag je best een keer langs komen.

Back