goede geluidskaart

shapey

Ingeburgerd
Hallo allemaal,

ik heb sinds kort een probleem met mijn firewire 410 geluidskaart.
Hij gaat nog wel aan, maar wordt niet meer herkent door mijn pc of laptop.
Iemand hier ervaring mee?

daarom ben ik nu op zoek naar een goede pci kaart, met breakout box.
hij hoeft niet zo uitgebreid te zijn als die 410, maar liefst wel 2 stereo in en out,
line in, en belangrijk; aansluiting voor een headphone, schijnt dat ze die niet allemaal hebben :?

heb zelf al wat zitten kijken maar ik dacht misschien heeft iemand een goede :okdan:

jah heb ik al gedaan.

heb geen garantie meer, en t is waarschijnlijk hardware matig.

repareren kost een vermogen

jah heb ik al gedaan.

heb geen garantie meer, en t is waarschijnlijk hardware matig.

repareren kost een vermogen

Weet je het zeker?

De software en drivers uninstallen, ding afkoppelen, PC afsluiten, ding aankoppelen, PC opstarten, opnieuw installeren, wil ook wel eens helpen. Meestal zelfs.
Heb je dit nog niet geprobeerd, dan zou ik dat zeker nog doen, voor een nieuwe aan te schaffen.

helaas, alles al ik weet niet hoe vaak geprobeerd.

een vriend van mij had dezelfde kaart, en een 2 jaar geleden het zelfde probleem.

bovendien doet hij het ook niet op men laptop, waar hij ook op geinstalleerd
stond.

Met M-audio zou ik wat voorzichtig zijn. Als die een nieuwer vergelijkbaar product uitbrengen, stoppen ze gewoon met het ontwikkelen van drivers voor je oude.

Dit heb ik persoonlijk ondervonden met de Midisport 4x4 van ze. Een tijdje geleden hebben ze een Anniversary Edition (AE) uitgebracht, en spontaan zijn ze gestopt met het ontwikkelen van de drivers voor de 'classic' versie. Dit hebben ze mij zelf in een support vraag van me bevestigd.

ik wil graag naar pci met breakout omdat ik dat die 410 had gekocht, omdat ik toen alleen een laptop had.

pci of usb idd leek mij op het moment het makkelijkst ( en ook voordeligst).

Is de Esi MaXiO 032e misschien iets?
Niet heel voordelig trouwens (699 bij Bax-Shop), maar lijkt mij in het straatje te komen van je kapotte interface.

Specificaties:
- 32-bits PCIe (PCI Express) interface
- 32 kanaals ADAT digitale I/O
- 2 analoge in- en uitgangen
- 2 gecombineerde XLR en 1/4" ingangen met gain control
- microfoon/lijn/Hi-Z switch voor de ingangen
- +48V fantoom ondersteuning voor de ingangen
- 2 XLR en 2 1/4" TRS uitgangen
- hoofdtelefoon uitgang met gain control
- coaxiale S/PDIF I/O
- word clock I/O
- 16 kanaals MIDI I/O
- M.D.I. connectie tussen PCIe kaart en breakout box
- 4 E.D.I. poorten op de PCIe kaart
- volledig compatibel met Maxio 032
- DirectWire 3.0 ondersteuning
- EWDM driver: MME, DirectSound, ASIo 2.0 en GSIF 2.0
- Windows XP/2000 ondersteuning
- Mac OS X Core Audio driver ondersteuning verkrijgbaar
- wordt geleverd inclusief Cubase LE van Steinberg voor PC en Mac

ziet er goed uit, maar mij wel aan de dure kant op het moment.

ik heb intussen ook contact gehad met maudio, en raperen kost een belachelijke 200 euro ongeveer, maar misschien toch maar doen dan, is iig veel voordeliger dan de meeste goede kaarten

Eerlijk gezegd zou ik de interface wel repareren. Het is denk ik waar je wensen en eisen liggen.
Ik red me prima met een kaart van 130 euro, maar voor ieder wat wils he.
Las toevallig in de laatste Interface dat de maker van Ivory (piano's soft) ook de 410 gebruikt.

jah ga ik denk ik ook maar doen.

mja ik wilde eventueel wel op iets simpelers overstappen, mede omdat ik toch maar ene hobbyist ben.

wat voor kaart gebruik jij dan?

Esi Juli@, daar ben ik erg tevreden mee.
Puur gekocht voor de zero-latency en het niet gaan clippen (als ik dat goed zeg) met veel poly. Daarnaast de positiviteit die ik hierover terug lees.
Qua specificaties komt het ook prima over en zeker voor die prijs.

Heb zelf de EMU 1212m, ben er erg tevreden over. Deze heeft alleen geen breakout box, maar de 1616m wel (zal wel de m kiezen, deze heeft betere A/D convertors). 2e hands kun je ook nog kijken voor de 1818m.

prod15189_hdr2_1_1_70.jpg

Zie de site van EMU voor meer. Daar kun je ook USB geluidskaarten zien staan.

Back