Geluid harder maken... hoe?

The Unholy

Hard lid
Ik gebruik een analoge mixer als external effect in Cubase 4 via een Motu 24 I/O, om geluiden analoog te kunnen oversturen.

Dit werkt uitstekend, alleen kan ik het geluid net niet hard genoeg uit de Motu sturen zonder dat de outputs rood uitslaan. Hierdoor komt het geluid niet hard genoeg de mixer binnen en kan ik er niet optimaal gebruik van maken.

Waar ik naar opzoek ben is een apparaat met ongeveer 16 kanalen, dat niets anders doet dat het geluid een paar db harder maken. Geen mixer dus, maar gewoon een goedkoop apparaatje dat liefst in een 19" rack past.

Bestaat zoiets?

Alvast bedankt.

Ps. mijn mixer heeft overigens geen knopje achterop om binnenkomend geluid 5 db harder te maken, ik weet dat die er wel zijn.

Heb je al goed uitgevogeld of je op -10db of +4db werkt?
Het zou zomaar kunnen zijn dat je geluidskaart -10db uitstuurt en je mixer graag +4db ontvangen. Als het goed is kan je in de instellingen vna je geluidskaart kiezen hoe hard je wilt uitsturen.

Je kunt je in en outputs in Cubase 4 toch ook nog gainen? Dat zit bovenaan in je kanaal (in de mixer) een rondje met een driehoek erin. Druk op shift en dan op die dail, en je kunt geloof ik nog 16 db bij draaien, dat moet zat zijn!

@ Matthew: Volgens mij kan hij maar op 1 volume uitsturen.

@ Djrazor: Jawel, doe ik nu ook, maar het zou niet nodig zijn als het geluid iets harder de mixer binnen zou komen, dat heb ik al getest.

@ pmx: Ja, de gains staan helemaal open en hij overstuurt wel goed, maar niet optimaal.

@ Pimpampeter: Het lukt me wel om intern de volumes goed te krijgen, maar niet om ze hard genoeg de outputs van de geluidskaart uit te krijgen. Kan wel, maar dan slaan de meters van mn geluidskaart rood uit.

dus dan clip je de converters van je 24io. check even je cuemix software, daarin heb je goede metering en kan je eventueel nog bijgainen geloof ik, tenzij dat alleen op de inputs is (zo uit mn hoofd).

Het zijn helaas alleen de inputs die je bij kunt gainen inderdaad. Ik zal Motu nog wel even mailen erover, maar volgens mij kunnen de outputs niet harder.

Back