traktor scratch, alleen timecode platen & externe geluidskaart?

legalized

Ingeburgerd
oke. 549,- is een hoop geld dus ik dacht,
dus waarom niet gewoon software los kopen,
dan 2 timecode platen kopen & een externe geluidskaart aanschaffen van 150,-
zou dit in principe mogelijk moeten zijn?

jup, dat kan. Wel even goed kijken naar je geluids kaart en mixer, want als je ook normale platen wilt mixen moet je wel de juiste en genoeg aansluitingen hebben.

Iemand die ik ken heeft iig een http://www.vestax.com/v/products/players/vcm-100.html
gekocht en timecode platen en dat werkt.

Inderdaad voor traktor kan dat wel eens een probleem vormen. Maar er bestaan nog talloze andere timecodesystemen waar je vrijer kan zijn dan bij traktor. Je hebt voor traktor een traktorcertified geluidskaart nodig, momenteel zijn dit enkel de audio8 en audio4 dacht ik van native instruments. Maar sommige dj-mixers hebben een geluidskaart ingebouwd en zijn daarenboven traktorcertified, bv xone 3D, xone4D, ecler evo, ....

Gagarin

Ms pinky is alleen software en platen, waarbij je zelf voor de hardware moet zorgen. Maar ja, zo goedkoop is een 4 in / 4 out geluidskaart en 2 phono preamps ook weer niet.

ik heb gisteren Traktor Scratch aan de praat gekregen met een non Traktor-certified geluidskaart (u46mk2 die voor Mixvibes dient) en dat werkt probleemloos.

mijn geluidskaart kostte 150 (met mixvibes etc erbij) ...elke geluidskaart met Phono ingangen is goed genoeg....(zonder Phono is het signaal té zwak en krijg je't ni aan de praat)
op youtube moet je maar s zoeken naar Traktor Pro+Hercules, nog een voorbeeld van een kaart waar je't mee aan de praat krijgt.
Gewoon alles met phono ingangen...

ik heb traktor net geinstalleerd
moet nog even die timecode cd's regelen
maar ik heb een emu 0404usb geluidskaart.
gaat dit wel werken?
zo niet welk programma moet ik dan hebben?

thnx

je hebt Traktor maar je kreeg er geen cd's bij ??
Anyway, als geregistreerd Native Instruments user kan je met al je Traktor vragen (die al x keer gesteld zijn) op hun uitgebried forum terecht.

jup, dat kan. Wel even goed kijken naar je geluids kaart en mixer, want als je ook normale platen wilt mixen moet je wel de juiste en genoeg aansluitingen hebben.

Iemand die ik ken heeft iig een http://www.vestax.com/v/products/players/vcm-100.html
gekocht en timecode platen en dat werkt.

Werkt die 'iemand' nog steeds met de VCM-100 en timecode platen?
Kan ik jou of hem meerdere vragen hierover stellen?

Ik ben namelijk ook van plan om de VCM-100 te kopen. Mijn idee is om het als een midi-controller met traktor en timecode platen te gebruiken (met 2 x SynQ XTRM-1). Gaat dit lukken?

Back