Yamaha AN1X

Laatst een CS1X voor een paar tientjes gekocht. Vind het best een cool ding, er zitten zeker bruikbare geluiden in. Met wat nabewerking heb ik er al een paar mooie ARP's uit gehaald. Blijft natuurlijk een romplertje, maar wat wil je voor een paar tientjes. Keyboard speelt ook fijn, gebruik 'm nu dan ook als master MIDI keyboard.

Zou 'ie inderdaad echt om te bouwen zijn naar een AN1X?

Lijkt me zeer sterk. Een rompler werkt toch alleen met samples of heeft die ook een echte synth engine die geluiden realtime produceert?

Zal sowieso niet door gebruikers gedaan kunnen worden. Tenzij je er een ander mainboard ingooit.

Of heb ik het nou helemaal fout?

Lijkt me zeer sterk. Een rompler werkt toch alleen met samples of heeft die ook een echte synth engine die geluiden realtime produceert?

Zal sowieso niet door gebruikers gedaan kunnen worden. Tenzij je er een ander mainboard ingooit.

Of heb ik het nou helemaal fout?

Weet het ook niet precies. Las het hier ergens in het topic, dat ombouw wellicht zou kunnen door een chip te vervangen. Lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk.

Jammergenoeg de laatste AN1X die hier te koop stond net misgelopen :).

Die staat nu bij jou denk ik, Timecop?

Wat ik mijn afvraag, zijn er eigenlijk veel AN1x'en verkocht?......dan zou je toch zeggen (wensen :)) data Yamaha eens de AN2x uitbrengt.

Dat zou heel vet zijn, maar ik denk niet dat dat snel zal gebeuren. De AN1x komt volgens mij uit 1998 ofzo, dus als er een opvolger voor gepland was zou die al lang uitgekomen zijn!

Weet het ook niet precies. Las het hier ergens in het topic, dat ombouw wellicht zou kunnen door een chip te vervangen. Lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk.

Jammergenoeg de laatste AN1X die hier te koop stond net misgelopen :).

Die staat nu bij jou denk ik, Timecop?

Yup! 8)

Nee nee, vergis je niet in de AN200 Bart, je hebt daar een pc-editor bij nodig. De AN200 als standalone is heel beperkt qua synthese, maar overstijgt de An1x op het gebied van sequencing, het is meer een groovebox. Maar met de pc-editor kom je heel dicht in de buurt van een An1x.

De AN200 (PLG150-AN) heeft wel een aantal extra opties (o.a meer wave foms. B.v. de Multi Saw). Maar zoals Child of Art ook al zegt je hebt de PC editor nodig. Op de Mac is er geen editor meer (reden waarom ik mijn kaart verkocht heb). Daarnaast is hij ook 5 stemmig polyfoon. Maar wel de AN sound! Ik wil zelf een AN1x terug kopen om toch weer de AN sound te hebben.

stukje an1x kaal gemultitracked :)
niet helemaal strak misschien maar het gaat om de sounds

Attachments

• an1x.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 133
Klinkt lekker Bass :) lekkere sounds :okdan: Heb ook nog een AN1X.. geweldige synth..

'k ook de kaart versie PLG150an.. vrijwel hetzelfde... half de polyphonie maar heeft wat golfvormen meer.
heb er ook ooit een multitrackje mee gedaan.. drums kwamen hier ook uit die kaart..
Wel wat externe delay / reverb gebruikt aangezien die niet op het AN board zit.. :)

Vind vooral de filters erg goed van de Yamaha's :okdan:

ja ik vind het filter van de an1x verbazend "analoog" klinken in vergelijking met veel andere VA's

het zijn 3 sporen op tempo 116, maar gewoon realtime meegespeeld met het tempo ook op 116 van de sequence dus het loopt niet overal even strak

Back