audiocollage
Ouwe rot
Mooie geluiden, maar ik vraag me af hoe je zonder editor de Free EG-grafieken kan maken/gebruiken (ik werk met de PLG's)zou niet weten hoe, ik doe niets helemaal met editors of PC
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mooie geluiden, maar ik vraag me af hoe je zonder editor de Free EG-grafieken kan maken/gebruiken (ik werk met de PLG's)zou niet weten hoe, ik doe niets helemaal met editors of PC
Wil je dat eens aantonen die vertraging ?
Ja, daar was ik achter gekomen, maar het leven is te kort, de beurs te leeg, en de zolder te volAls je geen AT wil moet je een PLG-An nemen en een klavier aansluiten zonder AT.
Ik had een CS6x met AN PLG (en eerder een AN200) maar de CS6x was zelf niet mijn ding en te groot om als houder voor de PLG dienst te doen, en de AN200 had zelf ook nog wat dingen.En waar zitten die PLG's in?Mooie geluiden, maar ik vraag me af hoe je zonder editor de Free EG-grafieken kan maken/gebruiken (ik werk met de PLG's)
Bedoel je dat mijn CS2x, die al 7 jaar op zolder ligt wegens plaatsgebrek, waarschijnlijk al m'n presets vergeten is ?Ja, de An1x heeft een batterij voor het geheugen. Ik heb hem een jaar geleden vervangen en dat ging heel simpel.
*de trap op rent terwijl "neeeee"door het huis galmt*Ik vrees dat de weergave van MIDI in windows-software-objecten (listbox etc.) meestal trager is dan de MIDI-apparatuur die de data uitstuurt.De AT op de AN1x is best gevoelig, dus:
...
Als ik het nu verkeerd begrijp, voel je vrij om dit te corrigeren.
Die mening deel ik ook, maar ja sommige synth's kunnen nu éénmaal niet alle knoppen bevatten en toch nog werkbaar blijven. Maar meer knoppen op de hardware mag best wel (minimum 16 bvb.)Ik ben een groot voorstander van plugins, maar ik ben geen voorstander van editors die vitaal zijn om alles te bewerken verplicht op de computer hebben. Alles moet via de UI van het apparaat zelf ook te bereiken zijn en de software moet mijns inziens een extra'tje zijn - vandaar dat ik daarom dus geen MM, geen Pro-12 en geen AN200 meer heb.
In MU128 (2 MU's elk o.a. 1 An).En waar zitten die PLG's in?
Hoe de aftertouch instellen ?Ik lees hier berichten over dat de aftertouch zo overgevoelig is, maar ik merk daar dus helemaal niks van.
Ik heb de factory presets in mijn AN1x geladen, maar geen enkele patch reageert op aftertouch.
Als ik een toets wat dieper indruk lijkt er helemaal niks te gebeuren.
Weet iemand een patch in de factory presets waarop ik de aftertouch zou moeten horen?
De meeste, misschien wel allemaal zijn zonder aftertouch geprogrammeerd.Of zijn de factory patches gewoon zonder aftertouch geprogrammeerd?
: An1x Matrix Control
Bedoel je dat mijn CS2x, die al 7 jaar op zolder ligt wegens plaatsgebrek, waarschijnlijk al m'n presets vergeten is ?*de trap op rent terwijl "neeeee"door het huis galmt*
Idem.Ik heb de factory presets in mijn AN1x geladen, maar geen enkele patch reageert op aftertouch.
Als ik een toets wat dieper indruk lijkt er helemaal niks te gebeuren.
Natuurlijk zijn niet alle synths gelijk. Maar een AN1X kan voor 95% overeenkomen met een CS-1X; dezelfde kast, dezelfde electronica, dezelfde outputs. Met een andere klankchip krijg je toch een heel andere synth.
Dat ook; maar ook de marketingafdeling van Yamaha zat behoorlijk stil. De Roland JP-8000 werd met veel bombarie gepresenteerd en van de AN1X werd amper het bestaan vermeld. Zo ging het ook met de fantastische FS1R module. Wie kent hem nog, of weet überhaupt van zijn bestaan af?
Hoe vaker ik deze discussie over de an1x voorbij zie komen, hoe meer ik het gevoel krijg dat ik toch eigenlijk ook maar eens een AN1X moet proberen. Niet dat ik m echt nodig heb natuurlijk, maar toch...![]()
Eigenlijk moeten al die CS1X-en en CS2X-en (en MC303's, JV1010, JV1080 en andere rompler bende) door de shredder gehaald worden,of b.v. met een grote hamer in stukken slaan. Die dingen blijven opduiken in discussies en op de 2e hands markt. Beetje jammer....
AN1X is een fijne synth, ik vind alleen de klank niet altijd passen in een mix met andere synths, karakter is in mijn oren wat afwijkend.
Ik gebruik liever een CS2x dan een TR-808 / TR-909, echt veel makkelijker en de kwaliteit is super
Mooie geluiden, maar ik vraag me af hoe je zonder editor de Free EG-grafieken kan maken/gebruiken (ik werk met de PLG's)
Je zegt 'kan overeenkomen' inderdaad. Want ze komen werkelijk niet overeen qua sound. De An1x klinkt echt veel vetter dan de Cs1x, die altijd een beetje van dat digitale in zijn sound heeft.
Idem.
En echt zoveel dieper kan je je toetsen toch niet duwen...
Toch niet zoals op de Jx8p (die mij nog altijd een perfecte aftertouch heeft! )
Eigenlijk moeten al die CS1X-en en CS2X-en (en MC303's, JV1010, JV1080 en andere rompler bende) door de shredder gehaald worden,of b.v. met een grote hamer in stukken slaan. Die dingen blijven opduiken in discussies en op de 2e hands markt. Beetje jammer....
Gewoon kopen een An1x, maar bereid je wel voor op een lastige interface met veel verborgen menu's.
??
ik gebruik gewoon het fronpaneel met de gebruikelijke elementen
Maar of je van een Cs1x een An1x kan maken vraag ik me af.