Adobe Audition 3.0 Vraagje

sweetshadow

Ingeburgerd
Ik had een vraagje over Adobe Audition 3.0

Ik neem mijn drums op met dit programma hiervoor gebruik ik een FP10 en 7 mic's

Als ik heel veel effecten heb gebruikt in het mixen, en ik vervolgens de boel wil afluisteren schokt het geluid zo erg dat ik er niks meer van kan horen en moet ik dus eerst weer een aantal effecten uitzetten voordat hij het weer doet.

Ligt dit aan mijn geheugen? zo niet waar dan wel aan... ik weet niet meer wat ik moet doen.

Ik heb een 3Core Phenom en 2GB geheugen

K hoop dat iemand me kan helpen

Asio4all al geprobeerd?

ik zie het al een driver, ik heb hem gedownload maar wat veranderd dit verder aan het probleem?

Nee, ik neem aan dat die Presonus gewoon nette ASIO-drivers heeft (en dat je die ook ingesteld hebt in Audition). asio4all is een replacement bovenop WDM-drivers. Maar dat heb je met die FP helemaal niet nodig.

Het stottert omdat hij teveel moet doen in te weinig tijd. Dat betekent meestal dat de latency te laag staat ingesteld. Waar staat hij op?

Wat zijn heel veel effecten ?

-Misschien kan je plugins zoeken die meerdere dingen kunnen.
Bijv channelstrips en multieffecten.
Moet wel wat efficienter zijn dan een eq , gate , compressor delay en reverb.
Maar ja weet niet hoe je het nu doet ?

-Of fx sends maken zodat je meerdere kanalen 1 reverb unit delen.

-Laatste optie is dan natuulk bouncen die hap.

Nee, ik neem aan dat die Presonus gewoon nette ASIO-drivers heeft (en dat je die ook ingesteld hebt in Audition). asio4all is een replacement bovenop WDM-drivers. Maar dat heb je met die FP helemaal niet nodig.

Het stottert omdat hij teveel moet doen in te weinig tijd. Dat betekent meestal dat de latency te laag staat ingesteld. Waar staat hij op?

Ik snap totaal niet waar je het over hebt, dus ik neem aan dat het ook standaard staat ingesteld.

[No offence]
Maareh je snapt het niet en maakt vervolgens een aanname ?
Dodelijke combi.

Latency is feitelijk de tijd die de computer krijgt om al z'n effecten etc. te berekenen. Hoe lager die staat, hoe minder tijd hij heeft en hoe eerder de boel gaat haperen. Als je live speelt (met een keyboard bijv.) wil je hem zo laag mogelijk hebben, omdat dan de response beter is. Als je aan het uitmixen bent kan hij wat hoger zodat de computer netjes overal de tijd voor krijgt.

Latency is een instelling van de Presonus ASIO driver en wordt doorgaans aangegeven in miliseconden (ms). Alles onder de 10ms is "real time", maar voor mixen kan ie best wat hoger zodat het allemaal soepel loopt. Het kan zijn dat hij in de instellingen staat als "buffer size". Hoe kleiner de buffer size, hoe lager de latency.

Dat is dus mits je Audition de ASIO drivers van Presonus laat gebruiken. Als Audition nog steeds op de standaard "microsoft geludstoewijzing" of iets dergelijks staat, dan begint je probleem in ieder geval daar al.

Latency is feitelijk de tijd die de computer krijgt om al z'n effecten etc. te berekenen. Hoe lager die staat, hoe minder tijd hij heeft en hoe eerder de boel gaat haperen. Als je live speelt (met een keyboard bijv.) wil je hem zo laag mogelijk hebben, omdat dan de response beter is. Als je aan het uitmixen bent kan hij wat hoger zodat de computer netjes overal de tijd voor krijgt.

Latency is een instelling van de Presonus ASIO driver en wordt doorgaans aangegeven in miliseconden (ms). Alles onder de 10ms is "real time", maar voor mixen kan ie best wat hoger zodat het allemaal soepel loopt. Het kan zijn dat hij in de instellingen staat als "buffer size". Hoe kleiner de buffer size, hoe lager de latency.

Dat is dus mits je Audition de ASIO drivers van Presonus laat gebruiken. Als Audition nog steeds op de standaard "microsoft geludstoewijzing" of iets dergelijks staat, dan begint je probleem in ieder geval daar al.

Ik snap hem helemaal! dankje voor de info ik ben van het probleem af het werkte.

Ik heb nu helaas een ander probleem, ik ben de hele middag bezig geweest met het opnemen van de demo voor mijn band en ik heb de drumtrack helemaal opgenomen (droog) maar nu zitten er stukjes in dat er een stukje uitgeknipt als het waren door de pc... ik kan hier echt niks mee, eventueel kan ik het geluidsbestandje via mail sturen en kan ik het laten horen.
Het is echt een probleem, want ik heb nu de tijd en de juiste ruimte ervoor.

ik hoor het wel

of post m gewoon hier...kan iedereen luisteren.

Ik snap hem helemaal! dankje voor de info ik ben van het probleem af het werkte.

Ik heb nu helaas een ander probleem, ik ben de hele middag bezig geweest met het opnemen van de demo voor mijn band en ik heb de drumtrack helemaal opgenomen (droog) maar nu zitten er stukjes in dat er een stukje uitgeknipt als het waren door de pc... ik kan hier echt niks mee, eventueel kan ik het geluidsbestandje via mail sturen en kan ik het laten horen.
Het is echt een probleem, want ik heb nu de tijd en de juiste ruimte ervoor.

ik hoor het wel

ja, dat probleem ken ik helaas met cool edit.. ik ben bang dat het opnieuw opnemen wordt, maar dan met realtime prioriteit
(of met knippen en plakken proberen er nog wat van te maken)
balen voor je..

ja, dat probleem ken ik helaas met cool edit.. ik ben bang dat het opnieuw opnemen wordt, maar dan met realtime prioriteit
(of met knippen en plakken proberen er nog wat van te maken)
balen voor je..

Ik heb hem al op realtime gezet, wat ik dus nogal balen vind is dat ik hem dus ook al 3 keer opnieuw heb opgenomen en dat ''stukje'' wat steeds door het programma word veranderd wat ik dus eerder had beschreven... dat komt steeds opnieuw ergens terug.

Je zou bijna denken dat je last van dropouts hebt ofzo. Dan mis je dus stukjes in je opgenomen muziek. De stukjes zijn die leeg?

Misschien zou je de manual eens kunnen lezen en zoveel mogelijk te weten komen over de mogelijke audio-instellingen en deze begrijpen, en dan opzoeken op het net. Dit is niet grof bedoeld, maar als je weet waar de klepel hangt, kan je ook veel gerichter vragen stellen en wordt het probleem sneller opgelost.
Veel geluk!

Back