Kent iemand beide stagepianos?
Heeft de FP4 dezelfde piano sound als de RD 700 SX?
Hier gaat het mij om, namelijk. Ik speel het liefst piano, dus moet die klank echt goed zijn. Synthesizers, nee dank je wel. Dus alleen adviezen geven over stagepianos.
Wat ik tot nu toe heb gehoord (op Youtube) zijn de:
Yamaha DGX-630 64 pol.
Yamaha P-85 64 pol.
Yamaha NP-30 32 pol. (niet te vergelijken waarschijnlijk)
Roland RD300GX 128 pol.
Roland FP-4 128 pol.
Roland FP-7 128 pol.
Casio Privia PX130 (32 pol.?)
Als ik een merk over het hoofd zie, een die net zo goed of beter klinkt, laat het me weten.
Ik ben nu heel erg overtuigd van de Roland FP4...lijkt me een enorm goeie piano. Die heeft GM 2, 128 polyphonie etc. en klinkt retegaaf. Vind de Roland sound ook beter dan Yamaha...speel toch vaker pop dan klassiek. Met klassiek is Yamaha misschien wat beter. Mijn motto is: Als Elton John er goed op klinkt dan is dat wat ik wil hebben.
Mijn budget is tot 1200 euro.
Heeft de FP4 dezelfde piano sound als de RD 700 SX?
Hier gaat het mij om, namelijk. Ik speel het liefst piano, dus moet die klank echt goed zijn. Synthesizers, nee dank je wel. Dus alleen adviezen geven over stagepianos.
Wat ik tot nu toe heb gehoord (op Youtube) zijn de:
Yamaha DGX-630 64 pol.
Yamaha P-85 64 pol.
Yamaha NP-30 32 pol. (niet te vergelijken waarschijnlijk)
Roland RD300GX 128 pol.
Roland FP-4 128 pol.
Roland FP-7 128 pol.
Casio Privia PX130 (32 pol.?)
Als ik een merk over het hoofd zie, een die net zo goed of beter klinkt, laat het me weten.
Ik ben nu heel erg overtuigd van de Roland FP4...lijkt me een enorm goeie piano. Die heeft GM 2, 128 polyphonie etc. en klinkt retegaaf. Vind de Roland sound ook beter dan Yamaha...speel toch vaker pop dan klassiek. Met klassiek is Yamaha misschien wat beter. Mijn motto is: Als Elton John er goed op klinkt dan is dat wat ik wil hebben.
Mijn budget is tot 1200 euro.
Meesterlijk