apie twin
apie twin
laat we onze aphex twin kunsten bundelen/verzamelen op een dsf aphex twin tribute thread
apie twin
Origineel geplaatst door diode
Aphex Twin werkt en programeerd veel met Maxx (software a la ReaktorEen manier om hele blikkerige/metaalachtige geluiden te krijgen is trouwens:
@ ik weet niet waar iedereen hierboven zn info vandaan haalt ,naar mijn mening is hij wel 1 half-god ,
want hij doet dingen met sound ,die ik bijna niet kan analyseren ,hoe ,waarmee ,vooral of het nou soft of hardware is !!!
naar mijnmening is die [ff naamkwijt ]laatste dubbelplaat van AT wel met veel hulp van software gemaakt ,want ik kan me niet voorstellen dat je zulke hyper/neurotische/psycho beats maakt met een sampler
veel timestreching/pitchen [variphrase misschien ,ook goede thread trouwens zeg die nieuwe vari van roland whaaaaaaaa
ik heb hem op lowland 5 jaar geleden ofso zien optreden ,eneg nie alleen met een noet book veel live triggeren ,.....
[wat ik er van kon zien ,altijd druk daaaaaaro]
hieronder is idd wel een leuke truuuk om fm/flange achrige sounds te maken[voor stemmen /drums ....]
1.Je pakt een reverb bak...[of een delay machine ]
2.Je jaagt een willekeurige drumsound of iets dergelijks er doorheen....
3. Draai de size van de hall bijna op zijn kleinst...
4. Draai de decay knop bijna helemaal open...
Dit is ook erg leuk als je tijdens de opname kleine stapjes van de size veranderd....
laat we onze aphex twin kunsten bundelen/verzamelen op een dsf aphex twin tribute thread
Richard's tb 303