Voor de Aphex Twin kenners...

apie twin

apie twin

Origineel geplaatst door diode
Aphex Twin werkt en programeerd veel met Maxx (software a la ReaktorEen manier om hele blikkerige/metaalachtige geluiden te krijgen is trouwens:

@ ik weet niet waar iedereen hierboven zn info vandaan haalt ,naar mijn mening is hij wel 1 half-god ,
want hij doet dingen met sound ,die ik bijna niet kan analyseren ,hoe ,waarmee ,vooral of het nou soft of hardware is !!!
naar mijnmening is die [ff naamkwijt ]laatste dubbelplaat van AT wel met veel hulp van software gemaakt ,want ik kan me niet voorstellen dat je zulke hyper/neurotische/psycho beats maakt met een sampler
veel timestreching/pitchen [variphrase misschien ,ook goede thread trouwens zeg die nieuwe vari van roland whaaaaaaaa
ik heb hem op lowland 5 jaar geleden ofso zien optreden ,eneg nie alleen met een noet book veel live triggeren ,.....
[wat ik er van kon zien ,altijd druk daaaaaaro]

hieronder is idd wel een leuke truuuk om fm/flange achrige sounds te maken[voor stemmen /drums ....]
1.Je pakt een reverb bak...[of een delay machine ]
2.Je jaagt een willekeurige drumsound of iets dergelijks er doorheen....
3. Draai de size van de hall bijna op zijn kleinst...
4. Draai de decay knop bijna helemaal open...

Dit is ook erg leuk als je tijdens de opname kleine stapjes van de size veranderd....

laat we onze aphex twin kunsten bundelen/verzamelen op een dsf aphex twin tribute thread

Origineel geplaatst door olafmol
nou, na deze fijne opsomming kunnen we wel concluderen dat het geen ruk uitmaakt wat je onze grote vriend in z'n handen drukt, hij maakt er steeds z'n eigen sound mee... maw: het gaat om het gebruik, niet om de apparaatjes

as always

sorry voor het bumpen van deze eeuwen oude thread maar
kheb geprobeerd dat bounce ball effect na te maken ZONDER
gebruik te maken van die plug in. ik denk dat ik toch vrij
dicht in de buurt zit.

bounce

hmm?

Attachments

• gear.jpg
    gear.jpg
    28,4 KB · Bekeken: 100
:confused: dat bouncen,,, kom op man,je kan toch gewoon realtime je delaytijd veranderen, dan heb je dat toch gewoon. Ik snap niet dat mensen daar tegenop kijken. Aphen Twin maakt naast freaky shit ook nog gewoon goeie composities, maar sommige artiesten lopen alleen parameters te tweaken en komen er mee weg (Autechre). Soms vraag ik me af of ik het wel begrijp ,,, die hype

Origineel geplaatst door bobaphat
:confused: dat bouncen,,, kom op man,je kan toch gewoon realtime je delaytijd veranderen, dan heb je dat toch gewoon. Ik snap niet dat mensen daar tegenop kijken. Aphen Twin maakt naast freaky shit ook nog gewoon goeie composities, maar sommige artiesten lopen alleen parameters te tweaken en komen er mee weg (Autechre). Soms vraag ik me af of ik het wel begrijp ,,, die hype

Jep, en F1 coureur worden is hardstikke makkelijk, want die gasten drukken alleen maar de hele race het gaspedaal zo ver mogelijk naar beneden, dat kan ook iedereen :L

Zo is dat. Heb je nog meer goeie tips over hoe AFX dat doet allemaal, ben wel benieuwd.

Bij een racewedstrijd zie je wie er uiteindelijk het snelst over de finish komt. Bij muziek is het einddoel niet zo duidelijk, dus ik zal het wel niet helemaal begrijpen

mja autechre vinnek niet altijd zo goe maar ze hebben toch verder gedacht dan de 4/4 maat.
dat kun je niet zeggen van 90% van de andere muziek die je hoort. R.E.S.P.E.C.T. :D
nee, je begrijpt het niet.

Gewoon ja, en om het knikkertje langzamer te laten stuiteren draai je de delay tijd weer naar langer?:confused: heb je dit weleens geprobeerd?je krijgt dan toch echt een heel ander effect.
Ik hou niet zo van discussies hoe iets is gemaakt, zeker niet als het weer eens over R James gaat, maar ik wil hier toch wel even m'n input geven. Dat stuiter effect is een loopje, met aan het begin dat tikje en aan het einde een stukje stilte, door realtime de looplengte aan te passen kun je dat effect maken. Als het goed is kan een kurzweil2000 dit.
Over Autechre zal ik niet beginnen, ieder zijn smaak. Maar luister eens naar Tri Repetae zou ik zeggen.

EDIT: natuurlijk kun je dit met nog meer dingen doen als een kurzweil tegenwoordig, maar besef wel dat dit nummer uit 95/96 stamt.

ik vind het wel grappig
er woorden allemaal computer aplicaties genoemd etc etc
maar die songs uit den beginne zit toch weinig computer shit in
gewoon veel sounds door de ms20 jagen of als pitch op je ms20 zou ik zeggen en patchen maar

Origineel geplaatst door Gran&Tilly
Dat stuiter effect is een loopje, met aan het begin dat tikje en aan het einde een stukje stilte, door realtime de looplengte aan te passen kun je dat effect maken.

op die manier heb ik het dus gedaan. :D

Origineel geplaatst door isnieZot
mja autechre vinnek niet altijd zo goe maar ze hebben toch verder gedacht dan de 4/4 maat.
dat kun je niet zeggen van 90% van de andere muziek die je hoort. R.E.S.P.E.C.T. :D
nee, je begrijpt het niet.

Mwa veel shit is wel random hoor.
Ik vind het niet kut ofzo hoor, ik ken alleen heel veel mensen die er helemaal weg van zijn, en bijna alleen maar daarnaar luisteren, en tja zo boeiend vind ik het nou ook weer niet.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door mono-poly
Volgens mij sinds de asr10
Maar is niet al te uitgebreid

asr 10 kan realtime start tijd veranderen
k2000 niet ..

maar de man gebruikt alles waar ie zijn vingers op kan leggen
trouwens was er een tijdje geleden niet een topic met de naam van richard op ebay ?

als hij dat waar was kan je dat alleen software verhaal ook overboord gooien.

mischien een Q&A ??

mischien een Q&A ??

misschien een Q&A over/met deze meneer. volgens mij is hij daarvoor wel te poren.:)
zeg altijd maar, niet geschoten is altijd mis, ja toch.

hij heeft nog niet zolang geleden een vocoder van een maatje van me gekocht, dus in contact komen moet geen probleem. ga gewoon eens proberen.

Back