Voor de Aphex Twin kenners...

Mensen, allemaal heel erg bedankt voor de hulp! Die monolake tutorials zijn erg de moeite waard, bedankt voor het posten van de links!

Tevens bedankt voor het posten van die softsampler, ik zag dat er een demo versie beschikbaar is, dus die ga er even bijpakken. Ik wil me graag bezig houden met meer glitchy muziek, en vooral het punt van samplemanipulatie en min of meer 'dynamische' loops vind ik erg interessant.

Ik hou me natuurlijk aanbevolen voor tips en trucs op het voorgenoemde glitchgebied. Ik ben momenteel aan het oefenen in het maken van glitchbeats (beats met veel looping erin (of liever: stotteren) die ook nog een beetje goed klinken. Voorlopig nog niet gelukt, maar ik geef niet op :)

Iets in deze geest http://www.youtube.com/watch?v=2O4Qjeax7TU...

Ik hoor vaak in z'n nummers dat-ie een soort "multi-notch" achtig filter-effect gebruikt op het complete geluid van een track .. ook in Window licker gebruikt hij het, beetje aan het eind van het nummer.. het lijkt alsof-ie het geluid van de track gebruikt door een vocoder met als input een orgel, kan er niet de vinger op leggen eigenlijk.

Iemand enig idee wat dat voor effect is? vocoder? noise-reduction cq notch-filter ?

Laatst gewijzigd:
nope, dat is voor het picture-to-sound gebeuren.. wat ik bedoel is dat "harmonica" achtige effect wat hij ergens in het nummer gebruikt.

Dit is natuurlijk een beetje zoeken naar een spelt in een hooiberg.
Ik ben er heilig van overtuigd dat je elk geluid op verschillende manieren kan maken.
Ik heb ooit ergens gelezen dat je met 266 sinusen sowieso elk denkbaar geluid kan produceren.

Maargoed dat neemt niet weg dat men het gissen hiernaar leuk kan vinden.

Wel coole site, zie niet zo vaak foto's van hem in actie (ook live nog nooit gezien).

Maar ok, het is zoeken naar een speld in een hooiberg, echter het effect wat ik bedoel klinkt wel behoorlijk authentiek/karakteristiek.. zodanig dat iemand het weleens zou kunnen herkennen, dusja :)

Maargoed dat neemt niet weg dat men het gissen hiernaar leuk kan vinden.
Eigenlijk wel ja, ben al zo verziekt dat ik bij een hoop muziek al teveel herken (qua harmonie/loopjes, type synthgeluiden).
Bij deze vent heb ik nog steeds "magie" van hoe flikt-ie dat toch.. ja dat vind ik wel cool

Back