Voor de Aphex Twin kenners...

Heel stoer idee, maar ik denk niet dat je qua studio er 'waarheden' uit krijgt.. tenminste, van wat ik van z'n andere interviews mag geloven.

Voor de kenners dan maar weer - hoe heet 't nummer dat er in het begin van de Windowlicker clip zit, met het gescratch? Of is dat 'custom' voor de clip gemaakt? Ik zou an sich niet vies zijn van de langere versie.

Origineel geplaatst door Gran&Tilly
Dat stuiter effect is een loopje, met aan het begin dat tikje en aan het einde een stukje stilte, door realtime de looplengte aan te passen kun je dat effect maken.

Je kunt ook een sample pakken met juist stilte aan het begin en aan het einde een tik. Dan zet je bv. velocity op het startpunt van je sample en gaan...heb eens iets dergelijks gedaan op een MPC2000.

ja metasynth is erg leuk en je krijgt een instant aphex geluid: als ik een dildo teken, klinkt het ook als een dildo....

Origineel geplaatst door Yoozer
Voor de kenners dan maar weer - hoe heet 't nummer dat er in het begin van de Windowlicker clip zit, met het gescratch? Of is dat 'custom' voor de clip gemaakt? Ik zou an sich niet vies zijn van de langere versie.

Als je goed luistert hoor je daar gewoon de bassline zoals die ook windowlicker zelf zit, alleen dan wat aangepast naar een hiphop-groove. Dus lijkt mij gewoon speciaal gemaakt voor de clip. Maar een langere versie had van mij ook wel gemogen :L

Ik vind donkey rubarb echt goed gemaakt. Ook qua videoclip. Die beertjes dansen nog steeds in mijn hoofd rond!
Dat melodietje (of melodietjes) is echt geniaal!

Arv

Origineel geplaatst door Yoozer

is een remix gemaakt door Luke vibert, maar is nooit uitgebracht.

idd, hij doet volgens mij pitchbenden en kapotkinppen tot kleine stukjes en die kleine stukjes 1 a tweekeer laten tikken enzo, en daarover heen weer een filter...dan kom je er wel....

Origineel geplaatst door diode
Hij gebruikt ook wel zo'n programma waar je een spectrum tekent met bijvoorbeeld airbrush of een kwast. Zo heeft hij bijvoorbeeld dat nummer gemaakt waarbij je, als je hem bekijkt op een oscilloscope, een animatie van een duiveltje ziet. Erg vet allemaal...

welk nummer is dit!?

Volgens mij was dat t eind van windowlicker, en was t geen duiveltje maar een zelfportret..

windowlicker is denk ik het aphex twin logo, aangezien je een hoop sweeps hoort. combineer dat met tijd en je krijgt een circulaire vorm: het aphex twin logo. Dat zelfportret heb ik ook wel gezien, maar dat was een ander nummer. So wie so: om een zelfportret te laten zien in een spectrumanalyzer, dan klinkt dat denk ik effe anders als die sweeps. Hoe kun je anders de nuances aanbrengen zodat er echt een foto-achtig-iets ontstaat.

http://spectool.megafongsm.net/scrshots/

Artist - Aphex Twin
Album - Windowlicker
Title - ^M1-1=-aED1[O][EF1[n-1]+Fext1[n-1]]

Okee, het album is dus windowlicker... de titel is... eh... juist :D

Cheers.
Joost,

eh ja ik kon al ff niet op de titel komen :P

Ik zeg NI reaktor......heb al wel wat presets gezien die dergelijke beats flink verzieken.

Van die sequenced beatloopers met extra functies als hold en retrigger......leuk spul...maar wel moeilijk! :D

Najah... hij heeft in ieder geval een paar lekkere tieten...:D

op een spectrogram ziet het er zo uit, en het geluid dat daarbij hoort is zoiets als op 5:48 min. van Windowlicker, weinig nuances dus...

Attachments

• aphex-symbol.jpg
    aphex-symbol.jpg
    48,4 KB · Bekeken: 92
Origineel geplaatst door Alphatronic
op een spectrogram ziet het er zo uit, en het geluid dat daarbij hoort is zoiets als op 5:48 min. van Windowlicker, weinig nuances dus...

Mooi daar zocht ik dus al erg lang naar! Welk nummer geeft dat spectrogram???

Hij heeft meer van die gimicks en die find ik duz noch feel leuker als al die moelijke bliepies en tuutjes van um! ;)

Back