midi set-up

yataah

Nieuwkomer
Hallo kan iemand mij alstublieft even helpen met het volgende?,

Ik heb een computer met cubase
E-mu 1212 geluidskaart
midi keyboard
jp-8080
virus-c
mixer
midi interface.

Nu heb ik het op deze manier aangesloten,

Geluidskaart midi out ---->virus-c mid in
Virus-c midi through ---->jp-8080 midi in
Keyboard midi in en out------>midi interface midi out en in

In-out1 geluidskaart------>naar mijn speakers
In-out2 geluidskaart------>naar line in en out mixer
line in-out virus-c---------->naar kanaal 1 mixer
line in-out jp-8080-------->naar kanaal 2 mixer

In cubase midi device manager 2 instrumenten aangemaakt en aangesloten op midi interface
Vervolgens met f4 een external instrument bus voor jp en een voor virus aangemaakt.
virus op e-mu 1 en 2
jp op e-mu 3 en 4

vervolgens kan ik met f11 een instrument kiezen en en deze rout ie dan door naar een audio track waar ik dan vervolgens effecten over heen kan gooien.
Maar het probleem is dus wanneer ik er een effect over gooi dat ik dan een soort van "parralel" geluid hoor hier bedoel ik mee dat wanneer ik bv een filter kies hij niet over het hele signaal een filter gooit ik hoor m wel maar het lijkt of ie er naast zit ipv achter elkaar.ik kan dus het geluid niet helemaal wegfilteren.

En ik hoor altijd alle 2 mijn synths als ik een toets aanraak wanneer ik een instrument heb geselecteerd.ik kan wel een schuif op mijn mixer naar beneden doen zodat ik er maar 1 hoor maar dit is niet de ideale manier denk ik.

ik hoop dat iemand mij kan/wilt helpen want ik snap het niet meer en wil toch echt snel aan de gang!!!!

groeten

Probleem 1) Ik ken cubase niet goed maar misschien heeft dit te maken met het aandeel droge signaal dat je hoort.

Probleem 2) Zet je synths eens op verschillende midi kanalen. Waarschijnlijk staan ze nu op hetzelfde kanaal ingesteld zodat ze ook beiden tegelijkertijd reageren.

1: ja ik hoor idd een droog signaal maar hoe los ik dit dan op?
2: heb ik geprobeerd maar krijg t niet voor elkaar!

help=(

volgens mij heb ik het opgelost door simpelweg een fader op mn geluidskaart dicht te zetten zodat ik maar 1 signaal over houdt en ik denk dat dit het algehele probleem was dus..........

in ieder geval bedankt voor de tips zette me in ieder geval aan het denken en kwam zo bij mijn geluidskaart uit!!!!!:)

Back