Nou, niet zo belangrijk, eigenlijk.
Maar als je wat terug wilt doen, het volgende: het artikel wordt best wel omvangrijk, beduidend groter dan de handleiding, maar dat zal wel te verwachten zijn. Naast al bestaande teksten, zoals besprekingen uit de vakpers, zaken over hoe de NL eigenlijk als idee gemaakt is, vooral het concept van het optreden er mee. Daar zit veel meer in dan veel muzikanten denken. Performances betekenen voor hen meerdere geluiden tegelijk, maar eigenlijk is het een mode die snelle wisselingen on stage mogelijk maakt.
Maar het synthese deel is ook erg interessant. Naast het truukje van de Sync hier boven kan je een erg leuke granulaire synthese techniek toepassen die erg verrassende geluiden oplevert, niet alleen atonaal, zoals gewoonlijk, maar ook zeer goed melodieus bruikbaar.
En een deel wat ik probeer van de grond te krijgen is een stuk presentatie van geluiden/Programs. Wat ik voor me zie is het volgende: gebruikers, die wel verder gaan dan alleen factory presets, kiezen drie tot hooguit vijf eigen Patches uit, die ze zelf erg leuk of interessant vinden, het liefst met een mp3tje van hoogstens 10 seconden. Die worden dan geanalyseerd. Ik wil er niet graag de Wout show van maken...
Zin om mee te werken?
Wout