TR808 triggeren met TR909

seiko

Unprofessional Abuser
Ik vraag me af of de TR808 kan getriggered worden door een TR909 ?
Of werkt de 808 enkel met din sync ?

De 808 heeft geen trigger ingangen, enkel trigger uitgangen. de 909 heeft ook 1 trigger-uit van de rimshot maar ook weer geen trigger-ingangen Wel kan je ze syncen via dinsync. Let op dat de 808 dan master word en de 909 slave want de 909 heeft enkel een dinsync-IN & op de 808 is de sync switchable naar in of uit.

Waarschijnlijk wist je dit al, een tr-808 loopt ook synchroon met dinc. als de switch op output staat. Dat betekent dat je de tr-808 ook als interval kan functioneren. en gewoon aan en uit kan doen waneer jij dat wilt. Stel je hebt een tr-707 dinc.uit en die loopt met de seq. Kan je de tr-808 met de start in cync mee laten lopen.

tja, mn TR909 loopt eigenlijk al mee met MIDI clock.
Maar ik vroeg me dus af of ik voor mn toekomstige TR808 dan nog iets extra nodig heb om hem in sync mee te kunnen laten lopen met de rest van mn boeltje (dus als slave)
Midi to sync kastje lijkt me dan de enige mogelijkheid.

idd een midi2dinckasje is een goed hulpmiddel een doepler midi2dinc heeft gelijk ook 1 trigger out. De trigger outs van de roland tr-808 kan je alleen gebruiken als je de sound gebruikt op de trigger, anders kan je die sound niet gebruiken. beetje ingewikkeld maar als je hem hebt dan snapje het wel. trouwens gefeliciteerd met je tr-808 natuurlijk (top off the bill swingsound) . of had je deze roland al langer.

Geen problemen mee hoor. Je moet hem wel voeden, zonder voeding werkt hij bij mij niet.

Steun de Nederlandse economie!

Steun de Nederlandse economie!

... en niet die stink Duitsers...

Midi to Sync box van Engineers@Work à 59,95! Inclusief adapter en sync kabel! Topper! :okdan:

Zie http://www.engineersatwork.nl/catalog/product_info.php/cPath/58/products_id/545

Scheelt weer mooi een Doepfer adapter en een ouderwetsche sync kabel. Pluggen en rammelen met die Roland! TR-909 + TR-808 = :luv:

Attachments

• ms06r_small.jpg
    ms06r_small.jpg
    158,4 KB · Bekeken: 107
Back