ene kant plaat is de speed 33 aan de andere kant 45?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

legalized

Ingeburgerd
ik heb een plaat gekocht (minimal plaatje)
waarbij ik aan de ene kant hem op 33 moet draaien en aan de andere kant 45 om hem normaal te luisteren.
is dit ook normaal?
Gr.

oke, maar ik ben redelijk nieuw, ik heb nu 2 platen gekocht waar ik mee wil draaien, als ik deze dus zou draaien op een technics dan is dat geen probleem? het is niet een drukfout ofzo?

Er zijn ook platen die van binnen naar buiten afspelen. Heb zelfs een keer een plaat gezien die achterstevoren gedraaid moest worden :). 45 rpm klinkt beter, op 33 rpm past meer muziek. Vaak is dit de reden dat de snelheid op 2 kanten verschilt.

ik heb een plaat gekocht (minimal plaatje)
waarbij ik aan de ene kant hem op 33 moet draaien en aan de andere kant 45 om hem normaal te luisteren.
is dit ook normaal?
Gr.

Ik denk dat je hem achterstevoren moet draaien. :P

Maar is vrij normaal hoor ene zijde 33 andere zijde 45. En nee dat is geen drukfout.

Zelf heb ik een plaat van Pounding Grooves waar twee nummers langs elkaar zijn geperst. De plaat heet dan ook Twin Spiral, wel een limited edition btw.
Dus zeg de eerst groef is nummer A en de groef ernaast is nummer B.

Platen die van binnen naar buiten gaan zijn er ook zoals razor al vermeldde.

Kllopt! maar hij slaat nooit over leg er gewoon 2 euries boven op.:D:eureka: Kan je ook meteen de ander kant draaien met 1 naald. Unlimited mixing possibilities...whieeeeeeeeeeeeeeeeee:mega:

Ik heb een plaat van 33 toeren maar ik vind hem op 45 beter klinken :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back