patchbay een oplossing?

Lukast

ruisend lid
ik heb 3 aux sends op mn mengtafel zitten maar ik heb veel meer fx dan dat. nu loop ik te pielen met kabels die de boel opsplitsen maar ik wil MEER. is een patchbay hiervoor een goeie oplossing? anders blijf ik maar nachten wakker liggen. bvd :eureka:

Sommige patchbays hebben een splitter functie,. dat zou de helft schelen. Kweet niet precies hoe dat zit met signaalverlies enzo.
Heb je geen direct outs op je tafel? en monitor outs en bussen en eigenlijk alles waar geluid uit je tafel komt dat je zonder problemen kunt inprikken op een andere track voldoet volgens mij,..
Ligt ook aan t aantal tracks enzo,.. ivm wat je nog vrij hebt.
Er zijn ook actieve splitters op de markt die een enkel signaal naar meerdere outs sturen.
Of een extra tafeltje kopen met auxen enzo.

Als dit heeft geholpen,..Slaap lekker dude!:z

Wat bedoel je met 'ik wil MEER'.

Als je de aux sends en de FX'en beide aan de patchbay aansluit, hoef je niet meer zo met kabels te rommelen. maar meer wordt het niet.
Echter als je het op een alternatieve manier aansluit, in dit geval zowel de sends als de returns van de mixer, alsook alle in's en out's van je FX'en apart aan de patchbay, dan kun je de out van de ene FX doorlussen naar de in van de volgende. Zo kun je een chain maken. Aan het einde daarvan ga je dan naar je aux return. Zo heb je dan 1 signaal in chain door meerdere FX achter elkaar. Serieel dus.

Vat je hem zo, of is het te kort door de bocht uitgelegd?

Je kunt idd ook bv een aktieve splitter kopen, die van stereo naar 4x stereo gaat (bv Behringer MX882: nee, geen Behringer bashing graag, gewoon een prima apparaat dat zijn werk doet zonder bijwerkingen). En dit is dan de parallelle benadering.
Met een aktieve splitter heb je iig geen signaalverlies.

Dan kun je 1 aux send naar 4 FX sturen en op de manier terug laten komen zoals jij wilt (evt via submixer, direct op kanalen sommigen op FX returns en sommige op kanalen, of via een submixer op de returns), ook hier zijn allerlei configuraties mogelijk.

Dus serieel: patchbay en doorlussen
Dus parallel: (aktief) splitten en apart routen

Laatst gewijzigd:
owkee zeer duidelijk arno :) dan krijg ik iig een duidelijker beeld van wat ik met een patchbay kan. weet ik ook meteen dat ik voor een actieve splitter ga kijken want ik vind naast elkaar gewoon gezeliger dan achter elkaar. tot die tijd nog maar experimenteren met mijn direct outs. Bedankt mannen!

Met een neutrik patchbay kun je een signaal ook passief splitten.
attachment.php

Attachments

• Media_347678182.jpg
    Media_347678182.jpg
    11,3 KB · Bekeken: 91
... (bv Behringer MX882: nee, geen Behringer bashing graag, gewoon een prima appaat dat zijn werk doet zonder bijwerkingen). ...
Volledig mee eens! Een apparaat dat veel mogelijk maakt. Mag eigenlijk in de studio niet ontbreken.

(Maar een apaat - één 'p' - is iemand die aan apathie lijdt en die doet z'n werk meestal niet goed :D

Wout

Volledig mee eens! Een apparaat dat veel mogelijk maakt. Mag eigenlijk in de studio niet ontbreken.

(Maar een apaat - één 'p' - is iemand die aan apathie lijdt en die doet z'n werk meestal niet goed :D

Wout

JAJA Wout. 't is goed. Ik heb het al aangepast ;)

P.S. het leuke van die MX882 is, is dat je door gebruik van een switch kunt kiezen, mixen of splitten. Ik gebruik hem nu ook nog in de studio, nu als submixer voor mijn teveel FX'en. In het verleden had ik hem als splitter om mijn master-out signaal gelijktijdig te kunnen krijgen op:
-monitors;
-headphones;
-'master' audio-in v/d geluidskaart.
Dat was omdat de oude mixer te weinig mogelijkheden had.
De MX882 is wat dat betreft gewoon multi inzetbaar.

Dit keer zonder typefouten Wout? Check je het aub nog even voor me? :D
Geen apatische reacties meer? 8D

ik heb 3 aux sends op mn mengtafel zitten maar ik heb veel meer fx dan dat. nu loop ik te pielen met kabels die de boel opsplitsen maar ik wil MEER. is een patchbay hiervoor een goeie oplossing? anders blijf ik maar nachten wakker liggen. bvd :eureka:

welke tafel hebje er is tuuuuurlijk veel meer mogelijk[eerlijk gezegd komk rnog niet uit soms hoe ik t wil terwijl ik veel mogelijkheden heb
kheb ee dr2000 20line en 20 insert erboven maakt 40 cnannel , incl 20 insert die omgetoverd kunnen worden as buss

dus ik heb 20 channel die ik niet kan gainen / eq en

goe nadenken hoe je iets wil fx en ,
bv mn tube spullen die wil ik gainen en eqn voor t juiste bereik
...op e3en lossen channel dus

idd ik moet denkik ook een extra patch bay hebben simple / van 20+ eu ofso
want alleextra,s bv rim shot 808 out / hats os vd tr606 wilk los erby mixxen door aparte fx

je kan een loss mixxertje erby nemen of soon lem baby met tape echo gelijk erby
kostgeen drol

kwam der laatst achter dat de bossse50 twee in heeft ...
en mn studio tech quad
kan ik ook 4 in sturen
en bv fx / mixen in t app enb dan via een out terug laten komen

so veel mogelijk asje maar goed nadenkt wat je wil / wat allemaal kan met je fx zelf
ik gebruik trouwens ook byna nooit een fx stereo ..tsja

.. Geen apatische reacties meer? 8D
Maar het was zo'n leuke verschrijving, toch?

Wat ik nog wel eens doe is de stereo splitter, dus een stereobeeld in vieren hakken, de 882 (eigelijk nu een 288) uit laten sturen naar de vier inputs van m'n G2 en dan maar klooien met effectg

owkee zeer duidelijk arno :) dan krijg ik iig een duidelijker beeld van wat ik met een patchbay kan. weet ik ook meteen dat ik voor een actieve splitter ga kijken want ik vind naast elkaar gewoon gezeliger dan achter elkaar. tot die tijd nog maar experimenteren met mijn direct outs. Bedankt mannen!

Hoeveel outboard wil je eigenlijk aansluiten?

:okdan:
Yep. Met een (dare I say...) Behringer patchbay zelfs 1-naar-3.

kdurf zelfs te zeggen datje voor dit werk best wel behringer kan kopen
je kan ook neutrik kopen maar kost ? dubbele doett zelfde en de quality ...is nou ook weer niet so belangrijk ..
ofje moet egt stekkeren as een byaardier ..hehe

realaxte = denkik idd twee patch bays onder elkaar vullen en een chain maken ...metje fx spullen
aleen je blijft steeds in / outputs naarje gerief af stellen ..
:Zen goed opschryven waat waar zit opje patch bay meestal [by my dan ..] asmn karretje met gear weer gevuld zit kan ik m niet meer ryden

dats waarom ik ook mn 19 " rack verkoop want mobiel ist dan niet meer as alles eraan zit gesloten

blijfter by
bepaalde fx zoals mn quad / be5 boos [knobbies fx ]
moet in de buurt van je "ogen/handen " zitten ..om direct in te grypen / tweaken

in een rack ist altyd so .. so

capice
:baco:

Yep, maar die kan gewoon naar het effect dat je meeste gebruikt. Een groter nadeel vind ik persoonlijk dat die switches bovenop zitten.

Ja man,. +1,.. welke debiel heeft dat bedacht:?:?:? Moet je een unit vrijhouden in je rack om te switchen!
Maar ja,.. aan de andere kant,. ze doen t prima en kosten 30 euri tweedehands.

Die plug je dan in het kanaal ernaast en dan heb je aan de voorkant 4 uitgangen:)
Werkt om audio en cv's/gates te splitsen.

grtzzzRb

hm kzie mogelijkheden de behringer mx882 dus
id ik loop veel te kxtten met cv signalen ..

zekers met bv de regelwerk uit ,...2x 8 cv en gate
makkelijker ast uit de patch bay ...direct naar mn bv drummodules / enz enz

leuke topic
kmoet er ook aan zie ik !!!
=):biertje:

Met het nadeel dat de derde uitgang aan de andere kant zit :)

Wout

Die plug je dan in het kanaal ernaast en dan heb je aan de voorkant 4 uitgangen:)
Werkt om audio en cv's/gates te splitsen.

grtzzzRb

dat het passief is maakt dus eigenlijk niet zo heel veel uit?:engel:

(t gaat toch over die berhingerpatchbay?_)

@hazes: het gaat mij er gewoon om dat ik wat gemakkelijker fx bij kan pluggen zonder dat ik werkelijk mijn hele zaakje overhoop hoef te trekken. ik vind het fijn om pedaaltjes en fx weer terug te laten komen op mn mengpaneel omdat ik ze dan nog kan equalizen en nog een rondje door de aux bussen kan laten maken :)

ik heb nu 1 bus voor sherman 1tje voor zoom echobakje en 1tje gesplit door 2 delaydingen lopen. nu heb ik echter veel meer spul staan waar ik mee wil expiremteren en ik begrijp nu dat ik met een berhinger patchbay die auxen kan spitsen in 2 of 3 ;) dus dat geeft me dan al de mogelijkheid om 9 dingen naast elkaar te hangen die ik dan weer op een aparte mengert kan laten terugkomen ... nou dat wil ik wel :D

Laatst gewijzigd:
Ik merk trouwens wel dat (nu na een paar jaar) de bussen van de Behringer PX2000 slechter contact gaan maken.

Back