roken in je studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Of het nu direct je gear kapot maakt weet ik niet, maar wanneer ik iets van een roker gekocht heb dan stinkt het nog weken.
Maar dat ruik je alleen wanneer je zelf niet (meer) rookt.
Toen ik nog pafte gebruikte ik de cardrigde klep van een dx7 als asbakje:D

Op den duur worden je muren geel tot aan de plinten.
Haal maar eens een schilderij weg in een ruimte waarin veel gerookt wordt.
:peukie::stupid

Juistem!!!

Maar daarentegen,. heb jaaaaren in een reggaeband gespeeld,..
In onze studio gingen er wel 200 joints per dag doorheen.
Nooit wat kapot gegaan daar als'k me goed herinner! Maar misschien was ik te stoned om t te onthouden,.. mgoed,.. dat t gaat stinken klopt zeker!!
Maar dat merk je pas als je gestopt bent!
Theoretisch gezien zou teeraanslag geleiding van draaipots kunnen verminderen en maak/breek contacten minder geleidend kunnen maken.
Ik rook al 10 jaar niet,.. maar t boeit me echt niet als er iemand eentje opsteekt in mn studio zolang mn kids er maar niet in hoeven te ztten!

Wat trouwens wel een killer is voor je gear is een rookmachine!!!

die verkleuringen komen ook van gewoon ademen, koken, kaarsen, wierook, open haard enz enz

Natuurlijk verkleurt een muur ook door andere invloeden maar dan aanzienlijk minder. Ook zal het schelen of je filtersigaretten rookt of rauwe sjek.
Vooral in het laatste geval ontstaat er een hard kleurverschil wit:geel/bruin

...

Wat trouwens wel een killer is voor je gear is een rookmachine!!!

Zie nu wel dat roken slecht voor je gear is :P Maar even serieus: Hoe zit dat dan met die rookmachine? Waarom is dat echt zo slecht?

In mijn studio word NIET gerookt, punt 1 omdat ik zelf ook niet rook, Punt 2 omdat ik mijn vrienden het ook verbied, en punt 3 Omdat mijn gear smerig word en het eventueel eerder KAN overlijden

niet rokers hoefden niet te reageren tog ????

Zie nu wel dat roken slecht voor je gear is :P Maar even serieus: Hoe zit dat dan met die rookmachine? Waarom is dat echt zo slecht?

Da's natte vette kledder,..in grote dosis,.. Heb weles een atarimonitor instantdood zien sterven na een directe attack van een killerrookmachine!!
En ik heb ook weles gehoord dat iemand drie apparaten van zijn liveset kon wegbrengen omdat ie in de directe baan van zo'n machine stond!
En we verdenken dat ding ook van een versterkermoord,.. maar da's niet zeker want die was er niet heel direct op!

Wat ook erg gevaarlijk is!!!! Bellenblaasmachine,.. die kan je botten breken!!!

Bij mij wordt gerookt, door alles en iedereen. ik heb nog nooit iets kapot zien gaan door rook en verkoop niks, dus heb ik er ook nog nooit enig negatief effect van mogen merken.
:peukie:

gelukkig ben ik mijn hele leven al nicotarier.. mijn hele leven nooit gerookt..
de bands en muzikanten die bij mij kwamen opnemen in de studio liet ik wel gewoon overal roken..
er is ook nooit condensatorkanker of oscilatorkanker bij mijn apparaten geconstateerd
mijn moeder rookte wel als een kachelpijp en ik heb als kind behoorlijk wat mee mogen genieten van de rook

Ik ben een jaar gestopt, maar heb altijd rustig bij mijn apparatuur gerookt. Alles doet het gewoon prima.

De algemene verkleuring van je muren en toetsen zijn blijkbaar gekend,... maar de meeste schade berokken je in de buurt van toestellen die een ventilatorkoeling hebben.

.. steek er maar eens ééntje op in hun buurt,... ze fungeren als dampkap en spreiden de nicotinedampen over hun circuits.

(ook al blaast de ventilator naar buiten,... het toestel moet dan ook ergens lucht aanzuigen.

Ik rook nooit intra-muros,... maar heb al wel knappe staaltjes gezien van aangeslagen printplaten.

die verkleuringen komen ook van gewoon ademen, koken, kaarsen, wierook, open haard enz enz

Daarom wordt er ook niet gekookt, geen kaarsen/wierrook gebrand en heb ik geen open haard in m'n studio.

Ademen wordt gedoogd..

Ik rook nu 7 jaar niet meer, daarvoor zette ik mijn spullen altijd ff buiten als ik een peuk op stak.

Ben nu 10 maanden gestopt, voorheen nooit bij m'n apparatuur gerookt. En nu natuurlijk nog steeds niet...

Niet omdat het slecht zou zijn voor je apparatuur ofzo, want dat boeit me geen reet. Als iets kapot gaat laat je het gewoon maken, of koop je iets nieuws.

Vroeger om de reden dat ik op zolder van mijn ma niet mocht roken, puur vanwege brandveiligheidsredenen, vrij logisch.
Toen in de studio waar ik ging werken kon niet gerookt worden, want dat was verboden in het gehele pand.
Nu in mijn nieuwe studiootje thuis zou ik theoretisch gezien kunnen roken / andere mensen kunnen laten roken wat ze willen, in het 2e studiootje waar Meizo zit, roken mensen af en toe wel eens een peukie, maar wel met het raam open, anders gaat de hele bovenverdieping zo stinken. Als mensen willen roken in mijn hok... mag wel, maar alleen uit het raam.

Bij mij in de woonkamer mag gewoon doorgepaft worden door menigeen hoor. Ben zelf altijd roker geweest, dus ik weet hoe irritant het kon zijn als je ergens (feestjes ofzo) niet binnen mocht roken en dus buiten moest gaan staan. Toch was dat ook wel gezellig en schiep een band tussen de rokers!
Ik zet wel gewoon een raampje open, geen problemen mee...

(beetje offtopic) ...maar ik baal er trouwens wel behoorlijk van dat ik gestopt ben. Men zegt dat het steeds makkelijker wordt en dat je het op een bepaald moment helemaal vergeten bent. Nou NIET dus!!!
Het wordt bij mij alleen maar constant moeilijker. Zoveel situaties waarin ik zoooooooooooo'n zin in een peuk zou hebben, dat ik bijna geneigd ben weer te beginnen. Tja... waarom niet? Tja... waarom wel? Aaaaargghhh... :)
Mensen die erover denken om te stoppen, doe het niet! Je weet niet waar je aan begint... :duivels:

Wel als je ze PIRAAT. Dat is héél erg rock & roll.

Het nadeel van electronische muziek is dat iedere autistische nerd nu dikke tracks kan maken zonder ooit naar buiten te hoeven en vrienden te maken. Dat ondergraaft het hele principe van rock & roll natuurlijk volledig.

LOL. is dit ooit anders geweest dan?? Het enige verschil met vroegah is misschien dat je zelfs voor je gear de deur niet uit hoeft (als je het online besteld dan) en vroeger nog gedwongen moest interacteren met verkoperts..

Ik rook flink tijdens t muziek maken, vind ik prettig, werkt goed met de flow.

Mijn instrumenten zijn om te gebruiken en om leuke muziek mee te maken. Niet om aan te ruiken, naar te kijken of te koop aan te bieden.

Het wordt bij mij alleen maar constant moeilijker. Zoveel situaties waarin ik zoooooooooooo'n zin in een peuk zou hebben, dat ik bijna geneigd ben weer te beginnen. Tja... waarom niet? Tja... waarom wel? Aaaaargghhh... :)
Mensen die erover denken om te stoppen, doe het niet! Je weet niet waar je aan begint... :duivels:

hmm je kan toch ook een middenweg nemen?
gewoon alleen roken tijdens het stappen of met een drankje erbij en daarnaast gewoon niet?

LOL. is dit ooit anders geweest dan?? Het enige verschil met vroegah is misschien dat je zelfs voor je gear de deur niet uit hoeft (als je het online besteld dan) en vroeger nog gedwongen moest interacteren met verkoperts..

Getsie, interacteren. Heeft uw winkel geen chat? :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back