roken in je studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

gilox

Stamgast
als je niet rookt is het natuurlijk niet zo moeilijk(dus hoef je ook niet te reageren)

maar als je rookt , doe je dat gewoon lekker tijdens t muziekmaken
of rook je buiten de studio?
of heb je kids , zodat binnen roken sowieso uit den boze is?
of wat ?

zelf rook ik vollop in me studio

jij ook?

of waarom niet ??

Toen ik nog rookte pafte ik er vrolijk op los tijdens het muziekmaken. Maar ben inmiddels al meer dan 8 jaar gestopt.

Nicotine is gewoon een hel voor je apparaten. Slecht voor de circuits en het verkleurt de apparaten waardoor de marktwaarde daalt. het is niet voor niets dat veel verkopers in de advertentie vermelden dat het apparaat altijd in een rookvrije studio heeft gestaan.

Nicotine is gewoon een hel voor je apparaten. Slecht voor de circuits en het verkleurt de apparaten waardoor de marktwaarde daalt. het is niet voor niets dat veel verkopers in de advertentie vermelden dat het apparaat altijd in een rookvrije studio heeft gestaan.

jij bent zeker n niet roker ???
t spul wat de aanslag veroorzaakt is teer
nicotine is t verslavende bestanddeel in tabak

en t verhaal dat rook in je apparatuur zou komen vind ik twijfelachtig
rook is warm , dus stijgt op
dat je plafond er geel/bruin van word wil ik wel geloven

Op zich heb je wel een punt maar erg rock & roll is het niet. Een instrument heeft pas echt geleefd als de nicotine op de toetsen gekleefd zit en er na openmaken een half pakje shag, een paar toppen wiet en een paar lijnen coke uitkomen.

Overigens hoef ik die dan niet meer te hebben, maar dat terzijde :)

Maar de meeste bestanddelen zijn zwaarder dan lucht dus slaan ook weer neer. Kijk maar eens naar (voormalig) witte gordijnen in een rookhok.

hmmm ik had altijd een ideaal beeld van mn studio vlak voordat ik ging verhuizen :
muziek maken met een lavalamp, wijntje erbij, op een relaxfauteuil, peukje erbij, lekker chillen...
maar mn huis was zo mooi wit van binnen dat ik dat maar aan de wilgen heb gehangen...
ik rook alleen binnen als ik een drankje erbij heb in de woonkamer en anders buiten...

ja maar die zijn ook voor softies

das zeker niet rock&roll

Wel als je ze PIRAAT. Dat is héél erg rock & roll.

Het nadeel van electronische muziek is dat iedere autistische nerd nu dikke tracks kan maken zonder ooit naar buiten te hoeven en vrienden te maken. Dat ondergraaft het hele principe van rock & roll natuurlijk volledig.

In mijn studio word NIET gerookt, punt 1 omdat ik zelf ook niet rook, Punt 2 omdat ik mijn vrienden het ook verbied, en punt 3 Omdat mijn gear smerig word en het eventueel eerder KAN overlijden

Ik ben 15 jaar geleden idd gestopt maar wil je verhaal wel graag ontkrachten. Als je denkt dat alleen je plafond geel/bruin wordt heb je het mis. Op den duur worden je muren geel tot aan de plinten.
Haal maar eens een schilderij weg in een ruimte waarin veel gerookt wordt.
:peukie::stupid

Zijn er eigenlijk ook bewijzen dat rook je hardware echt hardwarematig aantast/kapot maakt? Ik vind het nogal een sterk verhaal namelijk, waar je voornamelijk de niet ro(c)kers over hoort. Je kan rookaanslag prima wegpoetsen met st marc bijvoorbeeld.

28457874266349464539707102524868617414.jpg

Dat zou betekenen, dat als rook al niet achter een schilderij kan kruipen, het dan al helemaal niet in allerlei bochten door de kiertjes van je synth kan om de componenten te vernietigen...

:peukie::stupid

die verkleuringen komen ook van gewoon ademen, koken, kaarsen, wierook, open haard enz enz

Zijn er eigenlijk ook bewijzen dat rook je hardware echt hardwarematig aantast/kapot maakt? Ik vind het nogal een sterk verhaal namelijk, waar je voornamelijk de niet ro(c)kers over hoort. Je kan rookaanslag prima wegpoetsen met st marc bijvoorbeeld.

28457874266349464539707102524868617414.jpg

Ik ken st marc niet, maar het lijkt me niet dat je daar volgeteerde pots en faders mee kunt redden.

Rook zelf ook, maar als ik daar zin in heb, altijd buiten of in de garage. Binnen wordt hier sowieso niet gerookt. Is ook niet fris vind ik.

Onzin, heb ooit eens van een rokend forum lid een compressor gekocht, had alleen als vulling in de rek gehangen, niet gebruikt.... bij het openmaken van de doos kwam me al een rooklucht tegemoet. Het apparaat zag er nieuw uit, maar er hing wel degelijk een rooklucht aan! Dus iedere keer als ik mijn studio inkwam was er een rooklucht waarneembaar.

Heb het ding uiteindelijk verder verkocht en een nieuw exemplaar aangeschaft ;)

Heb zelf ook gerookt, maar nooit binnenshuis, altijd buiten. Als er hier mensen komen voor samenwerkingen gaan die ook gewoon (uit zichzelf) buiten staan.

Dat zou betekenen, dat als rook al niet achter een schilderij kan kruipen, het dan al helemaal niet in allerlei bochten door de kiertjes van je synth kan om de componenten te vernietigen...

Good point!

Normaliter rookte ik lekker in de studio. Nu dat ik een kleine heb, is dat niet meer mogelijk, want ik heb geen deur in m'n studio. Binnen wordt er dus alleen nog in de loungekamer naast de studio gerookt, waarbij de deur dicht kan.

Ik heb trouwens nog geen problemen met gear gehad door rook (of wat anders). De knoppen van mijn yammie A4000 bijvoorbeeld doen het na 10 jaar nog behoorlijk goed, terwijl bij andere ze vaak al helemaal debiel doen. En dat na 10 jaar roken en blowen erbij.

Ik denk dat roken wel meevalt, de grootste funest voor je gear is: Niet gebruiken! Daar gaat alles pas van kraken enzo.

En marktwaarde, schchmarktwaarde, ik verkoop ze toch niet, dus lekker belangrijk wat anderen van de marktwaarde vinden
:peukie:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back