Egosys wami rack 24 + kt266a chipset

dvdlei

Nieuwkomer
Ik ben van plan om te gaan upgraden (MSI K7T266 Pro2). Dit moederbord heeft zoals bekend een kt266a chipset en ik vraag me af of er hier mensen zijn die ervaringen hebben met de wami rack 24 in combinatie met deze chipset.

Het wil nl. nog wel eens voorkomen dat er conflicten optreden bij dit soort combinaties.

Vraag het ff anders na op http://gathering.tweakers.net
Daar weten ze eng veel van dat soort dingen nl.

Betwijfel of iemand hier een zinnig antwoord kan geven nl. ;)

Orgineel geplaatst door fuse

Daar heb ook al een topic lopen over dit onderwerp.
Daar zijn helaas ook maar weinig gebruikers van dit soort geluidskaarten.
In een van de replys werd gezegd het eens op dit forum te proberen.. dusss.... :)

Cool, tweakers.net stuurt al mensen door naar ons :)

Weer een stap dichter naar landelijke erkenning?

Maar om on-topic te blijven: het is verstandig dat je het vraagt, volgens mij is het wel een beetje een issue.

Er zijn hier vast wel mensen die je daarmee kunnen helpen.

Orgineel geplaatst door fuse

Ik had 'm in dat topic juist doorverwezen naar hier. :D :p

Da's echt jammer he, dat AMD (chipsets, etc) niet helemaal lekker met geluidskaarten overweg kan. Je hebt voor weinig geld een mooi systeem voor muziek, maar altijd dat geouwehoer met geluidskaarten is een minpunt.

Wat is eigenlijk de oorzaak hiervan?

Lees dit artikel uit de Sound on Sound even hierover.
However, a new scare appeared in April 2001, when it was discovered that various Via chipsets caused audio crackling during large file transfers between two hard drives connected to different IDE channels.
Er worden ook enige incompatibiliteiten genoemd tussen VIA chipsets en pro audio hardware.

In de SOS van januari staat ook nog een artikel over de PC en geluidskaart als muziekinstrument.
Het artikel is alleen nog niet online beschikbaar, dus ik weet niet of daar nog nuttige info instaat.

De keuze voor Intel lijkt de veiligste qua audio hardware.
Ik heb die keuze een jaar geleden ook gemaakt na diverse AMD perikelen met audio en drivers.

Orgineel geplaatst door OnAcid
Da's echt jammer he, dat AMD (chipsets, etc) niet helemaal lekker met geluidskaarten overweg kan. Je hebt voor weinig geld een mooi systeem voor muziek, maar altijd dat geouwehoer met geluidskaarten is een minpunt.

Wat is eigenlijk de oorzaak hiervan?

De fout ligt niet bij AMD. Maar bij de chipsetfabrikant VIA. De doorvoorsnelheid van de PCI bus zou te laag liggen. Dit probleem is trouwens bij de nieuwste mobo's verholpen. De kt266a en de kt133 kennen dat probleem geloof ik al niet meer. Dus de schuld ligt bij VIA ipv bij AMD. :)

Tsja, dat ze t.net/got er weinig brood van wisten te maken en hier dus wel pleit voor deze site. (seit)

Maar niet voor niets dat ik een mobo met een amd chipset voor m'n Athlon heb gescoord en geen via chipset. Bij t.net weten ze dus wel het beste amd mobo op te noemen zonder via chipset. Waarschijnlijk kom je ook bij die amd chipset terecht.

De fout ligt niet bij AMD. Maar bij de chipsetfabrikant VIA. De doorvoorsnelheid van de PCI bus zou te laag liggen. Dit probleem is trouwens bij de nieuwste mobo's verholpen. De kt266a en de kt133 kennen dat probleem geloof ik al niet meer. Dus de schuld ligt bij VIA ipv bij AMD.

Aha, weer wat geleerd vandaag ;)

De kans op compatibiliteitsproblemen met Via-chipsets is gewoon groter, en voor mij (persoonlijk dus) te groot, ik ben nog altijd een pro-Intel gebruiker.
Ik zou alleen voor een AMD-based systeem gaan op het moment dat de fabrikant van de geluidskaart ook aangeeft dat een bepaald moederbord/chipset geen problemen zal geven.
Mijn advies is in ieder geval toch serieus na te denken over de combi Intel P4 met een i850 moederbord (de i845 chipset wordt nog een beetje betwijfeld).

btw, over het plaatsen van dit soort topics op gathering of tweakers: er lopen er maar weinig rond die echt verstand van zaken hebben omtrent prof. geluidskaarten. De kans is daar gewoon heel groot dat je topic alleen maar wordt beantwoord door personen die denken dat ze alles van prof. geluidskaarten weten omdat ze zelf met een SBLive kunnen 'spelen'. Ze weten dan misschien wel veel over moederborden etc, maar ze kunnen vaak absoluut niet inschatten hoe belangrijk de ondersteuning van bepaalde geluidskaarten moet zijn, en denken alleen maar aan het feit dat AMD de snelste en goedkoopste is...

Ik wil ook nog graag wat toevoegen over het nivo van de gemiddelde 'GOT'ter. Deze is echt beroerd! Het zijn meestal 12-15jarige kiddo's met een grote bek en geen technologische achtergrond en vooral niet verder kijken dat hun neus lang is. Niet alleen met professionele muziekhardware maar vooral ook met computers.

Back on topic, niet het hele AMD-based platform is slecht. De VIA chipset heeft diverse bugs en eigenaardigheden. AMD 760 chipset heeft dit bijvoorbeeld niet.
Ik zou dan liever een moederbord kopen met deze chipset een Athlon XP ofzo. P4 is gewoon niet interessant qua prijs/prestatie.

Maar wat ik zelf wel leuk zou vinden om mee te experimenteren is 2x een Intel P3 PC en die dan syncen via MIDI ofzo. Maargoed, dat is dan omdat ik tweaker ben ;)
Of is daar "worldclock" voor uitgevonden? kweenie, inform me ;-)

Even dit topic ophalen, (was al helemaal vergeten dat ik hier iets geplaatst had) . Ik heb uiteindelijk de gok wel gewaagd met dat moederbord.. en helaas de problemen waren niet te overzien. Crashes, krakende audio... elende overal. Dus heb uiteindelijk m'n moederbord vervangen door 1 van ECS met een sis chipset. Dit gaat gelukkig een stuk beter, hoewel nog niet perfect. Ik ben aan het proberen om een stabiel XP systeem op te zetten. maar vreemd genoeg is dat stabiele direct verdwenen wanneer ik gigastudio 2.5 (xp compatible) installeer. BSOD overal waar je maar kijkt! Ik gebruik ook de xp-drivers voor m'n wamirack. dus weet nog niet echt waar dat nou aan ligt. Maar ja.. zonder gigastudio gaat het perfect.

Over t.net nog even. Ik ben het er inderdaad ook mee eens dat er daar effe te veel noobs rondlopen die denken dat ze overal verstand van hebben. Dus laten wij , die meer dan alleen een sb-live gebruiken, ons hier verzamelen!

:) verzamel verzamel...

Hmm... SIS chipset? Dat is toch niet dé chipset als je praat over stabiliteit en performance?

..ik heb zelf een AMD761 northbridge en een VIA VT82C686B southbridge. EN totaal geen problemen met geluid.

Vroeger (3 / 4 jaar geleden) stond SIS inderdaad niet zo best bekend wat betreft performence en stabiliteit. De nieuwe SIS chipsets zijn daarentegen een stuk verbeterd en komen bij diverse tests zeer goed uit de bus.

en als je gewoon zeker wilt zijn van je zaak kies je voor een mobo met intel chipset....wel zo simpel...niet iedereen is een twiekert ;)

O.

En als je dan nog zekerder wiltt zijn dat je een stabiel audio systeem hebt koop je lekker een mac in combinatie met protools ;)

En inderdaad af en toe zou je denken dat intel toch ietsje meer geschikt is voor audiosystemen.
Maar laten we daar hier niet een oneindige discussie over starten want daar komen we toch nooit uit. Daar zijn ze op t.net al jaren mee bezig :)

Origineel geplaatst door dvdlei
En als je dan nog zekerder wiltt zijn dat je een stabiel audio systeem hebt koop je lekker een mac in combinatie met protools ;)

En inderdaad af en toe zou je denken dat intel toch ietsje meer geschikt is voor audiosystemen.
Maar laten we daar hier niet een oneindige discussie over starten want daar komen we toch nooit uit. Daar zijn ze op t.net al jaren mee bezig :)
jep..ben er zelf ook al een grote stap in.. ik ben het toch mee eens dat intel beter is met geluid :)
(gaat om chipsets heej)

enneh.. ik krijg geneens sommige kaarten op mijn amd100 (kg7raid amd 760 chipset (amd 761 en die via hierboven)
stabiel dingetje, zolang je maar geen audio gaat doen,..
hang wel af welke kaart natuurlijk :p

maar goed.. hoe bevalt je wamirack dvdlei? ik heb nu die waveterminal - stukje van de wamirack, perfect dingetje hoor :) mooie kwaliteit convertors ook (en 8) :{ wordclock )

Back