Egosys wami rack 24 + kt266a chipset

IK blijf nog steeds Intel chipsets adviseren, omdat die vaak toch het meest stabiel zijn (vooral de i815 en de i850 chipset).

en hoe zit het met de i845D chipset?

Olaf

de 'beste' chipsets (meest gebruikte stabiele)
zijn de volgende
440 BX / LX /
815
i815

dit zijn de chipsets waar ik altijd goed naar kijk..
de rest heb ik geen ervaring mee, om eerlijk te zijn..deze 4 werken met bijna alle topmerken... (welke niet weet ik niet, maar ik kan ook niets garanderen)

Over de i845 chipsets (er zijn meerdere versies) heb ik nog weinig gehoord/gelezen wat betreft stabiliteit etc. Het verschil met de i850 is in ieder geval dat de i845 DDR RAM gebruikt i.p.v. RDR RAM, en dat is uiteindelijk terug te zien in de prestaties, alhoewel DDR absoluut niet slecht presteert. In een aantal gevallen presteerd DDR niet eens zoveel langzamer, echter is dat vaak bij bepaalde testprogramma's, en ik vermoed dat voor het gebruik van muziekprogramma's RDR toch wel iets beter presteert.

Over de meerdere versies van de i845 chipsets: ik weet niet meer welke versie wat precies kan (sommige hebben geintegreerde videokaart etc), maar er schijnen wel perfomance verschillen te zijn.

Altijd aan te raden bij het kopen van een nieuw moederbord (al dan niet in een compleet systeem): kies een moederbord van een bekende goede fabrikant (Asus (top!), MSI, Gigabyte).

ik vraag dit omdat ik op mijn Asus P4B266 mobo een i845D chipset heb zitten.....altijd nieuwsgierig he ;)
zelf nog nix gemerkt van instabiliteit..

Olaf

ik denk dat het wel goed it hoor..asus en intel chipsets zit altijd wel goed! :)
wat je ook kan doen is een mailtje sturen naar de geluidskaart fabrikant en vragen of dat board goed stabiel is :)

*zucht* de VIA bug zit 'm alleen in de KT133(a) en KT266 alle andere chipsets van AMD, SIS, Intel hebben dit niet.

In de nieuwe chipsets van Via zit idd geen bug meer, maar dat neemt niet weg dat de latency-timing van de PCI-bus nog steeds niet zo goed is als die van Intel...

De KT333 heeft inderdaad veel problemen ... maar ik doelde vooral op alle andere niet VIA platformen. Die zijn prima.
En wil je perfect musiceren op je computertje? Koop een Mac!

Yup, MAC heeft idd geen last van vage PCI timings problemen.
Echter vind ik de MAC software weer minder... ik ben en doorgewinterde windows gebruiker, ik denk dat ik teveel mogelijkheden zou missen op een MAC.
Bovendien ben ik in staat zelf een goed systeem te bouwen, dus ik zal voor mezelf in de toekomst waarschijnlijk toch weer een Intel systeem aanschaffen, tenzij AMD ineens met goeie eigen chipsets komt...

Laatst gewijzigd:
De mekkers :-p zeggen van niet. Fanloze hardware ... mjam wat een rust ... MacOS (UNIX) dus windowsproblemen behoren tot het verleden. Standaard DVD-R, firewire (wat nu pas op PC's begint te komen), etc.

Anyway ik ben ook een diehard Windows gebruiker en neem blauwe schermen horen er nu eenmaal bij in mijn leven :) Anders wordt het maar saai als alles in 1x werkt.

Is mijn leven zo saai zijn dan? :)
Ik heb nooit blauwe schermen..., althans praktisch bijna nooit. Als ik ze krijg (en dat is minder dan 1x per 2 maanden!) dan weet ik meestal precies waar dat aan heeft gelegen (dan ben ik meestal zelf aan het kloten geweest met een niet-willend programma)...
Maar dat is dus een kwestie van goed je hardware uitzoeken en installeren. Ik heb m'n hele systeem dus uit A-merk hardware opgebouwd, geen vage componenten of drivers.
En Win98se helemaal naar m'n hand getuned...

Back