soft synth voor dance en trance

Rob1986

Stamgast
Hallo, Ik heb gisteren wat uitleg gevraagd over bepaalde plugins in formaten zoals AU, VST en RTAS maar ik zou toch ook heel graag een gratis Synth hebben die werkt op Mac OSX maakt nie uit welk formaat AU of RTAS is goed, en die geschikt is voor dance en trance (Leads & Bass voornamelijk)
Op Windows heb je de Synth 1, bestaat er zoiets ook voor de Mac?

Ik hoor het graag van jullie

Alvast bedankt

Groetjes

Ik weet zeker dat je deze reactie gaat krijgen, dus laat ik hem maar geven ....in principe is elke synth geschikt voor Trance, het is wat je er zelf uithaald. Maar sommige synths lenen zich wel beter voor een muziekstijl dan de andere. Maar op KVR vind je zeker gratis vst's

Wil je geld uitgeven, dan is Synth1 wel een erg bruikbaresynth voor Trance. Maar V-Station ook. Je kunt ook Ultra Analog kopen en dat tijdelijk voor maar $15,-, zie hier.

Ja dat is waar, talent is heel belangrijk dan krijg je heel veel uit die VST's
maar toch bedankt voor de weblinks, zal zeker eens kijken naar die Ultra Analog op die site.

Groetjes en bedankt he

Er zijn zoveel Dance & Trance synths:
Hier een aantal, Omnisphere, Trilogy, Nexus, Synth 1, Superwave, Gladiator, Powercore. En zo kun je nog wel even doorgaan!

polysix makkelijk voor danceleads ook een van mijn favoriet (in samenwerking met ms20)

zeta zelfde als bovenste regel, gebruik alleeen niet de arpjes want die zijn uitgemolken

pro53 tja fijn dingetje

synth 1 mooie om mee te beginnen je haalt er alles uit kik bass lead perc

vanguard wel goed maar er zit een bepaalde klank in die ik echt niet wil dus rendeer ik altijd 1 noot en ga hem dan in de sampler van rcaudio bewerken om het er uit te krijgen

v station, opzich wel een goede maar het is het net niet voor mij dit kan nog komen als ze hem wat gaan veranderen (in een layer wel goed te gebruiken) ook voor ala tiesto adiago dingetjes

sylenth 1 uitgebreid maar vind hem niet overzichtelijk

alles van rob paben is natuurlijk ook oke, alleen ook prijzig

is het daar uitverkoop ofzo bij audiogeek? bleu tubes was toch altijd vrij duur
iemand ervaring met ultra analoog?

Er zijn zoveel Dance & Trance synths:
Hier een aantal, Omnisphere, Trilogy, Nexus, Synth 1, Superwave, Gladiator, Powercore. En zo kun je nog wel even doorgaan!

Sylenth1, NI Massive, Largo, Voyager, diverse gratis computer music pluggs.
Geen pluggin (wel te gebruiken via Rewire) softsynth: Thor en het gehele reason pakket.

synth 1 is alleen voor windows... ik heb nog geen antwoord gezien over een synth 1 voor mac... maar ben wel heel benieuwd
iemand?

Ik weet niet of de TS nog mee leest (appleman rakelde een topic van 4 maanden oud op), maar je noemt RTAS. Welke versie van PT werk je? In versie 8 zitten een aantal mooie synths waar je goed mee uit de voeten kunt.

Mijn mond viel wijd open van Tone2 Gladiator. Ben nog niet eerder zo van een softsynth onder de indruk geweest.

Back