Trigger out, mono of stereo kabel/plug

Otlen

Lid
Misschien een domme vraag maar ik kan het nergens vinden. Moet je hiervoor een mono of stereo kabel en -plug gebruiken? Kan het kwaad als je een stereoplug begruikt?
Ik heb het dan over trigger out cq. in van bijv. 7x7, 606, 101, juno etc.
En voor cv/gate pluggen idem.

Ok, thx! Dan een vervolgvraag, de meeste trigger out zijn 3,5mm jackpluggen terwijl arps-in meestal 6,5mm zijn. Nu gebruik ik hiervoor verlooppluggen wat soms wat gammel zit. Het is echter lastig om een dikke mono kabel aan een 3,5 mm plug te solderen. Andersom hetzelfde probleem, dan komt er zo'n dun draadje uit die dikke plug. Zijn hier andere oplossingen voor. Dus aan de ene kant een 3,5mm jack, aan de andere kant een 6,5 mm jack.

CV/GATE is dan ook mono neem ik aan. Vwb de kabels, zie fotos:
attachment.php

attachment.php

Attachments

• pluggen 003.JPG
    pluggen 003.JPG
    51,7 KB · Bekeken: 142
  • pluggen 005.JPG
    pluggen 005.JPG
    93,6 KB · Bekeken: 143
plugje kan, kant en klare kabels ook
en anders kiezen voor de dunnere kabel in de dikkere plug ipv andersom.
en de cv kabels niet te lang maken dan blijft ie stemstabiler.
arp heeft trouwens 10volt nodig, roland levert en heeft vaker maar 5 volt nodig . bij te weinig kan het dat ie niet goed triggert. omgekeerd zou wel moeten kunnen

klein naar groot verloopje..

gebruik altijd groene stereo kabeltjes dat je bij computer speakers krijgt ;)

Waar krijg je die kant en klare?

musicstorekoeln , electronicazaak om de hoek

Van 6,5 naar 3,5? Standaard jack kabels krijg je overal ja.

Je kunt ook een verloopje zoeken voor een 3.5-3.5 kabel naar een 1/4 inch jack. Wordt veel gebruikt voor iPod/Walkman etc koptelefoontjes. Ik heb er een stuk of 40 van om m'n euro rack modules te koppelen aan andere apparaten, stevig zat.

Klopt maar die walkman pluggen zijn wel stereo.

Back