Ableton midi sync 2 laptops of hardware

Devon-Miles

Ouwe rot
Hallo leden,

Ik sukkel al een tijd met het volgende. Ik wil 2 laptops syncen voor live. Ik volg alle informatie die ik heb op maar niks lukt. De 2 laptops zien elkaar via een crosscable en heb een nieuwe netwerk locatie aangemaakt. Tot zover is alles ok. Vervolgens start ik Ableton en is 1 master en ander slave (EXT) Bij preferences staat de slave laptop ook op sync. Als ik op start druk hoor je bij de master gewoon muziek maar de slave gaat zwaar over de zeik (kraken), loopt vast en schiet zo naar 1600% CPU, geen muziek niks.

Heb alles geprobeerd maar steeds hetzelfde resultaat. Trouwens als ik mijn RS7000 als master maak en Ableton slave (gewoon 1 macbook) dan gebeurt hetzelfde. WTF is wrong???

Ik weet dat veel mensen gezeik hebben met Ableton en syncen, niet steady etc maar ik zou graag willen weten waar dit uberhaupt aan kan liggen als ik geeneens kan slaven met hardware.

Ik heb een originele mac versie van Live 8

gr.

Ammer

klopt die ken ik ja .. toch snap ik echt niet hoe artiesten als speedy j en hawtin dat doen. ik weet dat die lui vaak zelf master clocks maken of hebben maar dat mij nog geen sync gelukt is frustreert me gewoon zeer. gaan de meeste live acts dan tegenwoordig gewoon spatiebalk starten en 10 keer proberen voordat iets strak loopt? dat nudge gedoe vind ik ook maar kut.

misschien zijn er mensen op het forum die wel ervaring hebben met goede sync tussen ableton en hardware .. ik bedoel dat het in elk geval loopt, dan hebben we het nieteens over strak.

ik heb snow leopard erop, zou dat uitmaken?

heel mijn studio (zie signature) loopt mee met Ableton Midi Clock...
maar gewoon via een midinterface (crosscable ? netwerk locatie ? waarom ni via MIDIkabeltje ?)

via een AMT8 heb ik de boel wel lopen met Ableton (al dan niet met hickups en geen steady midi clock) maar in dit geval heb ik het over 2 laptops syncen via een crosscable.

ik kan evt nog proberen om via de AMT8 ablton te syncen maar heb dat geloof ik al weleens geprobeerd

ik heb al meermaals een extra laptop ook nog s mee ge(midi)synct in mn studio, of zelf met mn laptop naar vriend met MAC en Ableton, en via MIDI syncen zonder enig probleem.

wat je met crosscable bedoelt, is me een raadsel

dat is eigenlijk gewoon een netwerk sync. d.m.v een crosscable zien 2 computers elkaar en kun je via je netwerk lokatie te selecteren in ableton met elkaar syncen.

ik zal vanavond eens proberen om alles sync te hangen via de AMT8 als me dat lukt en de RS7000 master maken.

Wat ik wel heb geprobeerd is de RS7000 master en via de midi van de Xone 4D naar mac usb. Als ik Ableton dan als slave zet gaat die keihard flippen en van 20 naar 999 bpm.
Ik doe alles zoals ik het moet doen maar toch lukt het niet.

tja, ik heb zelf ook een RS7000 aan Ableton en ik kan ze beiden master/slave maken zonder veel problemen.

Misschien moet je eens heel basic een opstelling maken met niet te veel andere dingen ertussen : MAC - MIDIinterface - RS7000

ik heb die opstelling inderdaad bewust heel basic gelaten. In dit geval heb ik de midi interface van de Xone 4d Gebruikt. Dus RS7000 -> midi Xone 4D-> usb Macbook

Ableton ziet netjes de Xone 4d en heb via input en output sync master en slave geprobeerd maar geen resultaat.

Welke settings heb jij op de RS7000 als je hem master hebt of slave?

Bij master laat ik hem standaard en bij slave zet ik hem alleen op midi.

Back