The Beatles Remastered Box

divinio

Starting Up...
Ik ben eens benieuwd wat de ervaren rotten op gebied van mastering vinden van deze nieuwe release van die 16 Beatles cd's.

Klinkt het beter? Warmer? Hebben ze het verprutst door de magie er uit te halen of net niet?

Ik ken geen bal van mastering maar toch ben ik benieuwd of het resultaat wat geworden is volgens jullie.

Als het gezeik steeds van dezelfde lul komt kan het al eens gebeuren dat je zo een reacties krijgt. Leer er toch gewoon mee leven "man" :r

zie topictitel - the beatles remaster cd box.

ben geen masteraar, maar heb de cd's wel. het klinkt goed vind ik zelf, maar ik mis toch wel dat viezige van de oude masters.

een collega heeft m maar heb m nog niet gehoord erover...

... maar ik mis toch wel dat viezige van de oude masters.
Volledig mee eens. Eigenlijk vind ik dat je The Beatles moet horen zoals ze zichzelf gehoord hebben. Vooral die stem van Mick Jagger, is dat wel te verbeteren? Maar goed, het kan wat doen voor de gitaar van Keith Richards. En Charley Watts klonk altijd al goed...

Wout

ik heb de stereo box en ben er erg blij mee.

vind hier en daar toch wel wat flinke verschillen, en er zit duidelijk (een beetje) compressie op, maar vind het geheel een goede masterklus; consistentie tussen de albums, coherentie op de platen zelf, en toch heel herkenbaar als 'van toen' met hedendaagse standaarden voor goed geluid (ja, wat dat is, is weer een topic op zich...).

het doet recht aan de bedoelingen van de artiest, en dat is toch het doel uiteindelijk.

Volledig mee eens. Eigenlijk vind ik dat je The Beatles moet horen zoals ze zichzelf gehoord hebben. Vooral die stem van Mick Jagger, is dat wel te verbeteren? Maar goed, het kan wat doen voor de gitaar van Keith Richards. En Charley Watts klonk altijd al goed...

Wout

?

grtz Bruce

Ik vind ze persoonlijk veel beter klinken dan de oude versies. Helderder, duidelijker en voller.

Ik vond die Love uit 2006 heel mooi gedaan.

ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze grotendeels 4 sporen opnamen remasteren..

misschien dat het karakter van de oude opnamen wel verloren gaat door het oppoets proces

ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze grotendeels 4 sporen opnamen remasteren..

misschien dat het karakter van de oude opnamen wel verloren gaat door het oppoets proces

Toen ze nog opnamen in 4 sporen namen ze op in stappen die ze steeds ook weer bewaarden, dus 4 sporen die weer samengevoegd werden en weer 2 sporen erbij etc. Dus veel sporen van stappen terug zijn er vaak ook nog beschikbaar van deze platen.

Ik vind het zelf helemaal niks. Ik vind de oude mixen echt heel erg lekker wil gewoon lekker het karakter van de oude mixen in plaats van deze opgepoetste versies.

Kai

Daar zijn erg leuke en dure boeken over verschenen; sommige helaas niet meer te verkrijgen.

'Recording The Beatles' is er eentje van.
'The Complete Beatles Recording Sessions' is een erg goede, vooral omdat alles in dagen is verdeeld als een soort dagboek en dat je dus voor het slapen gaan aan jezelf kunt voorlezen. :)

Wout

... Ik vind het zelf helemaal niks. Ik vind de oude mixen echt heel erg lekker wil gewoon lekker het karakter van de oude mixen in plaats van deze opgepoetste versies.
Ik heb niet alles gehoord, want daarvoor vind ik het niet belangrijk genoeg, maar hoe zit het met de bandruis bij 'Martha My Dear'?

Maar de 'Love' CD is toch zeer de moeite waard!

Wout

Leve Sir George Martin!

Wout
:D oohhh die is droog ! :okdan:

Ik heb die set binnengetrokken (flac) en moet zeggen dat het helder en behoorlijk opgepoetst klinkt. Geen half dolby-prologic-thx-9.1-24-bit-digitaal-ge-re-verhermasterde meuk om cash te trekken uit de knip van ouwe sokken die zeggen dat hartstail uit de hel komt en vroegah alles beter was. Ben zelf geen Beatles-fan maar in het kader van mijn "muzikale opvoeding" toch maar gaan luisteren. Tering, wat is er van die gasten veel gesampled zeg...

Ik vind het zelf helemaal niks. Ik vind de oude mixen echt heel erg lekker wil gewoon lekker het karakter van de oude mixen in plaats van deze opgepoetste versies.

Kai

Precies. Gewoon de echte oude LP's draaien zodat er nergens nooit ook maar 1 AD en/of DA conversie is geweest. :duivels: :dj:

Ik houd echt van hun muziek en heb het altijd veel gedraaid maar nooit het gevoel gehad dat het anders zou moeten klinken. Heb de remasters nog niet beluisterd en waarom zou ik ook...

Back