The Beatles Remastered Box

Ik heb die set binnengetrokken (flac) en moet zeggen dat het helder en behoorlijk opgepoetst klinkt. Geen half dolby-prologic-thx-9.1-24-bit-digitaal-ge-re-verhermasterde meuk om cash te trekken uit de knip van ouwe sokken die zeggen dat hartstail uit de hel komt en vroegah alles beter was. Ben zelf geen Beatles-fan maar in het kader van mijn "muzikale opvoeding" toch maar gaan luisteren. Tering, wat is er van die gasten veel gesampled zeg...

Als op het SF iemand z'n software heeft gedownload, beginnen we met z'n allen te brullen en dit kan wel?

Ik heb de Beatles remastered niet gehoord, maar laatst wel Kraftwerk. En daar viel me op dat het naar mijn smaak wisselt. De 'nieuwe' Autobahn vond ik mooier, voller klinken dan de oorspronkelijke master. Maar Electric Cafe vond ik in de nieuwe versie te dik geworden en daardoor wat aan breedte en helderheid inboeten. Maar ja, smaken verschillen?

De remasters klinken nu (voor zover ik ze beluisterd heb) helderder en voller, maar de plukjes en plokjes van mijn papa en mama's elpeetjes hebben ook wel wat:D

dat hele gedoe van remasters uitbrengen is gewoon weer een manier om lekker geld te kloppen uit de zak van de muziekliefhebbers :doei:

het doet recht aan de bedoelingen van de artiest, en dat is toch het doel uiteindelijk.

Huh, Hoe weet jij dat de artiesten blij zijn met het geheel?

dat hele gedoe van remasters uitbrengen is gewoon weer een manier om lekker geld te kloppen uit de zak van de muziekliefhebbers :doei:

En daar is niks mis mee, toch?

groetje,
Maarten

ja beatles zijn altijd goed
en zoals de eerste mastering een keus is is de nieuwe dat ook.. kan je van houden of niet.. EN kopen of niet
ik heb wel begrepen dat er heel veel tijd in is gestoken en dat het niet zomaar ff een nieuwe mastering is ala cheapo kutzooi meuk remasters
ik heb jammer genoeg nog niks ervan gehoord, maar ik ben zeer benieuwd

Box is net binnen. Nog geen tijd gehad om een A/B te doen met de drie oude CDs die ik al had. Of je de remasters lekkerder vindt klinken dan de oude hangt natuurlijk ook af van je geluidsinstallatie (hoeveelheid bas en hoog). Ik ga er vanuit dat de de remasters in ieder geval gedetailleerder klinken.

Valt me een beetje tegen dit maar dat komt mischien omdat ik per week waarschijnlijk als enigste op dit forum een album of 2 koop naast het 2dehands vinyl wat ik scoor. Echt ik kan me niet voorstellen dat je dit verhaaltje nou vol trots geschreven hebt bah bah. :r

Je kan trouwens ook iedere remaster los kopen voor rond de 14 euro.

Edit: Als je een beetje "muzikale opvoeding" had gehad had je ze dus gewoon gekocht.

Ik heb die set binnengetrokken (flac) en moet zeggen dat het helder en behoorlijk opgepoetst klinkt. Geen half dolby-prologic-thx-9.1-24-bit-digitaal-ge-re-verhermasterde meuk om cash te trekken uit de knip van ouwe sokken die zeggen dat hartstail uit de hel komt en vroegah alles beter was. Ben zelf geen Beatles-fan maar in het kader van mijn "muzikale opvoeding" toch maar gaan luisteren. Tering, wat is er van die gasten veel gesampled zeg...

Edit: Als je een beetje "muzikale opvoeding" had gehad had je ze dus gewoon gekocht.

Vind ik niet helemaal opgaan, muziekindustrie (film en games trouwens ook) hebben het laatste decennia wel een beetje liggen slapen:gaap: Maar dat is een andere discussie en rechtvaardigt het niet helemaal.

Ik vind het wel chill zo'n box:peukie:, ben nog een jonge poepert van 20 dus heb de originele nooit kunnen kopen:kimono:

Laatst gewijzigd:
Ik heb nu een aantal albums geluisterd; schitterend om te horen.
Je hoort ze groeien album na album, ben nu bij (Sgt Pepper's).

De oorspronkelijke platen heb ik nooit gehad en ken alleen de bekendste nummers. Ik ga die box nu zeker halen.

:doei: Aan alle moraalridders: zo kan het dus ook werken.

... Je hoort ze groeien album na album, ben nu bij (Sgt Pepper's) ...
Tja, creativiteit blijft altijd vers! Als je The Beatles af hebt kan je nog door gaan met The Beach Boys, Frank Zappa en Bob Dylan. Zou ik ook langs The Lovin' Spoonfull gaan en een verzamelaar van de Greatest Hits uit de jaren 60 er tegen over zetten (The Who, Kinks, The Monkeys, Mammas & Pappas, Phil Spector). Heb je een leuk overzicht van die tijd :)

Wout

Enige wat ik wel wil horen zijn die 24 bit flac's in die usb box ofzo. Die cd's boycot ik op voorhand al.

CD is de mp3 van morgen. :r

Daar zijn erg leuke en dure boeken over verschenen; sommige helaas niet meer te verkrijgen.

'Recording The Beatles' is er eentje van.
'The Complete Beatles Recording Sessions' is een erg goede, vooral omdat alles in dagen is verdeeld als een soort dagboek en dat je dus voor het slapen gaan aan jezelf kunt voorlezen. :)

Wout

Ja precies, ik heb recording the beatles en daar staat mooi beschreven per nummer hoe steeds 4 sporen zijn opgenomen en daarna hoe ze samengevoegd zijn, waarmee etc. Echt elk detail van elke opname is terug te vinden.

Ik heb alles op plaat en echt niks gaat boven deze platen. Maar misschien is het gewoon gewenning hoor. Maar ik ben nog niet eens oud! :bekdicht:

ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze grotendeels 4 sporen opnamen remasteren..

misschien dat het karakter van de oude opnamen wel verloren gaat door het oppoets proces

?? Voor masteren heb je toch geen afzonderlijke sporen nodig? Dat heet mixen dacht ik.

oppoetsen en restaureren wordt veelal door masteraars gedaan, dus in die zin is het 'masteren' maar het heeft idd niks te maken met remasteren.

ik denk dat je dit meer moet zien als stem-mastering, en in dit geval is dat economischer omdat er enkel balans gemixt moet worden, niks creatiefs qua verb en fx.

ik denk dat je dit meer moet zien als stem-mastering, en in dit geval is dat economischer omdat er enkel balans gemixt moet worden, niks creatiefs qua verb en fx.

ik vind dit toch maar een raar idee...

want het is toch vaak de layering van instrumenten die een bepaalde klank maken of feeling geven. als je alles op poetst kan dat toch iets anders geven als resultaat?

of spreek ik maar wartaal en is dit alleen maar met synths e.d. het geval?

Back