Hi-hats/hihatline

Weer hallo allemaal.

ik heb er goed de tijd voor genomen om die hats te verbeteren en door al deze prachtige uitleg is de basis bereikt..denk ik.

Ik heb meer het rollende erin gekregen door die swing erin te gooien en per noot de velocity aangepast. Vroeger was het volume verschil per noot te groot zodat het niet klinkt zoals het hoort te klinken.
Nu zijn het accenten en geen harde of zachte hat. en ik heb een demo van db audioware gedownload voor de sidechain compressie(vandaar die ruis door me voorbeeld), ik heb een preset gepakt en wat aangepast naar me gevoel.

Bekijk bijlage hats probeer.mp3
Heeft iemand nog tips voor verbetering
en/of misschien een goede samplepack met hats o.i.d.?

hoff-knight-rider-mustang.jpg

Weer hallo allemaal.

ik heb er goed de tijd voor genomen om die hats te verbeteren en door al deze prachtige uitleg is de basis bereikt..denk ik.

Ik heb meer het rollende erin gekregen door die swing erin te gooien en per noot de velocity aangepast. Vroeger was het volume verschil per noot te groot zodat het niet klinkt zoals het hoort te klinken.
Nu zijn het accenten en geen harde of zachte hat. en ik heb een demo van db audioware gedownload voor de sidechain compressie(vandaar die ruis door me voorbeeld), ik heb een preset gepakt en wat aangepast naar me gevoel.

Bekijk bijlage 54070
Heeft iemand nog tips voor verbetering
en/of misschien een goede samplepack met hats o.i.d.?

Ja, vergeet geen filter te gebruiken op de hoog.

Edit, aanvulling, dit is niet altijd nodig, zeker niet op sample basis.
Maar als je bijv. utronic gebruikt zoals Umak dan 100% YES
2nd edit, ik blijf bezig ik had de sample niet gehoord, Mijn oren zegen JA, filter op de hat om het schele weg te halen en de hat beter in het geheel te brengen.
Daarnaast is er nog wat werk nodig op de reverb (tail).
O ja vergeet daar ook niet een filter te gebruiken.
Succes, klinkt lekker

Laatst gewijzigd:
ik denk dat je de bassdrum moet verschuiven naar achteren. op een 909 zit flam. daardoor krijgt je track een hele andere compositie. De (hardste)kick is de marking in je maat. Verschuift je kick verschuift je hele compositie. daarbij ook een accent op de tweede cl.hat. ik heb hier al gehoord , proberen proberen proberen. en dan hoor je het ineens.

Ja, vergeet geen filter te gebruiken op de hoog.

Edit, aanvulling, dit is niet altijd nodig, zeker niet op sample basis.
Maar als je bijv. utronic gebruikt zoals Umak dan 100% YES
2nd edit, ik blijf bezig ik had de sample niet gehoord, Mijn oren zegen JA, filter op de hat om het schele weg te halen en de hat beter in het geheel te brengen.
Daarnaast is er nog wat werk nodig op de reverb (tail).
O ja vergeet daar ook niet een filter te gebruiken.
Succes, klinkt lekker

Ik ga vandaag verhuizen als de sneeuw het toelaat(poging 3)
als alles een beetje staat dan zal ik dit proberen toe te passen.
iig mijn dank is groot!

Back