DI Box noodzakelijk?

Kan ik trouwens een signaal via de DI ook splitten... Aangezien ik misschien nog wel een monitor erbij ga kopen..

Jawel hoor. Schaf trouwens een monitor aan met een volumeknop waar je bij kunt, dan verander de de FOH mix niet wanneer je je eigen volume bij stelt.
en zo...

Jawel hoor. Schaf trouwens een monitor aan met een volumeknop waar je bij kunt, dan verander de de FOH mix niet wanneer je je eigen volume bij stelt.
en zo...

Een hele goede tip. Ik speel gewoon niet meer zonder controle over eigen monitor

ik denk dat ik toch voor de Samson ga.. En als het niet bevalt stuur ik hem terug. Nog tips voor een goede monitor?

Jaja die JD6 lag afgelopen week op m'n podium. Bijna heel de band zat erin en niks geen problemen. Passief ook nog eens (kan voordelig zijn).

Je KUNT ook een mixer met pre-fader en -EQ direct outputs gebruiken om je eigen monitormix te maken. De direct outputs geef je dan aan de techneuten om mee te stoeien. Steek 1 groep output van de monitormixer in een kanaal van je mixer en dan kun je daarop de rest van de band aanvragen voor de monitormix.
Over het algemeen zijn die direct outputs gebalanceerd.

De keuze van monitor is echt een beetje je eigen verantwoordelijkheid. Hiervoor gelden alleen de algemene overwegingen en niets specifieks op jouw situatie. oftewel google naar specificaties en luister naar verschillende modellen. Onthoudt wel dat op een podium het ding gewoon heel anders zal klinken dan in de winkel. In dit geval zou ik niet ineens iets heel duurs aanschaffen. O ja als je een mixer voor je eigen monitormix gebruikt zoals ik hierboven beschreef, heb je al geen volumeknop op je monitor nodig, die zit op de mixer...

Ik heb een tijd met de Behringer DI-4000 gewerkt. Onder het motto "wat kan er mis zijn met een DI?" Ik moet de heren gelijk geven, de Radial spullen zijn vele malen beter. Ik gebruik nu de JDI duplex voor de synth mix...en ik heb er geen moment spijt van gehad. Behringer ziet er leuk uit, maar het is inferieur spul. Radial is niet goedkoop, maar het scheelt een hoop ellende. En als je goed spul hebt, HOOR je het verschil duidelijk. Iemand zei hier al: probeer een basgitaar. Hij heeft gelijk! Ik zou zeggen, probeer een piano, en een hammond.....hoog en laag. Dan hoor je hoeveel beter Radial is.

Ik heb een tijd met de Behringer DI-4000 gewerkt. Onder het motto "wat kan er mis zijn met een DI?" Ik moet de heren gelijk geven, de Radial spullen zijn vele malen beter. Ik gebruik nu de JDI duplex voor de synth mix...en ik heb er geen moment spijt van gehad. Behringer ziet er leuk uit, maar het is inferieur spul. Radial is niet goedkoop, maar het scheelt een hoop ellende. En als je goed spul hebt, HOOR je het verschil duidelijk. Iemand zei hier al: probeer een basgitaar. Hij heeft gelijk! Ik zou zeggen, probeer een piano, en een hammond.....hoog en laag. Dan hoor je hoeveel beter Radial is.

Kan je wat voorbeeld files plaatsen van de Radial en Behriger DI´s?

ok ok,, alleen die g100 en dat ding van H&K zijn ook een di met wat extras,

Ik denk overigens dat die berhinger DI´s G100, DI 20 en DI 100 veel van elkaar verschillen.

ook de kwaliteit van 1 model lijkt per item sterk verschillend.

Veel mensen klagen over ruis.

Dat is geen DI shootuit, dat is een vrij amateuristische vergelijking tussen een paar amp modelers (mp3? level matching? nee, zelfs gebruik makend van verschillende takes...) Rotte appels met peren dus.
Wil je zoiets, dan zou ik eerder kijken in http://www.ultimatemetal.com/forum/equipment/523077-di-comparison-request.html

Overigens: Radial (JDI) +1!

Hiermee valt ook niet te vergelijken, want de muzikant speelt elke keer anders. Waardeloze test dus. =(

Gewoon 1 geluids file afspelen door verschillende DI´s en opnemen, wat is daar moeilijk aan?

Radial JDI-duplex......probleem opgelost. (een high end stereo DI)

Behringer.....sja. Ik heb er goede, maar ook heel slechte ervaringen mee gehad. En hoe je het wendt of keert, het is niet de kwaliteit van Radial. Komt niet eens in de buurt. (en dat hoor je) Goedkoop is vaak duurkoop!

Radial. Zelf de budget serie is nog beter dan de BSS AR133's. Top spul.
Overigens gaan je spullen er niet van kapot als je er geen gebruikt en bij lin signaal kan je ook prima (een lijningang) van de mixer in.
Maar een DI zorgt voor balancering en trafo scheiding hetgeen beide kan zorgen voor minder rotzooi in je signaal.
Check wiki voor t hoe en wat.

Radial JDI duplex is elke cent waard.... NOOIT meer gezeik gehad. Die Behringer DI-4000 heb ik met veel plezier héél hard laten vallen....

Back