Clavia op de Winter NAMM

Klinkt super, wat fijn dat ze zo aan de pianisten denken :P

Alleen -noem me een zeikerd of niet- hebben ze weer die effecten-sectie niet voorzien van een depth knop.. sinds dag 1 dat ik de electro3 had heb ik me eraan gestoord.

Vooral bij de phaser mis ik dat enorm, je hebt maar 3 standen en ik wil net dat standje tussen de 1-2 en 2-3 hebben, de depth-settings gekozen door clavia doen het niet voor mij.. 1 is te licht, 2 gaat wel, en 3 is echt veel te diep en vind ik niet mooi meer. En eigenlijk bij de tremolo ook, 1 is slap, 2 is 't net niet, en 3 is weer te.. tsja had er al eens een thread voor aangemaakt, wil niet in herhaling vallen, maar moest 't even kwijt.. vind het raar!

Die nieuwe upright piano klinkt wel heel fijn als ik dat even mag zeggen :).

Vind de klank van de nieuwe buffet zelfs beter als de grand pianos tot nu toe. De NE3 wordt meer en meer mijn enige piano die ik nodig heb, dat er met de Nord Piano nu meer en betere pianoklanken komen is een meevaller :)

De akoestische piano's klinken jammer genoeg niet goed mono. Een tip: gebruik de (nieuwe) Roland BA330, draagbare stereo versterker...

Wat mij betreft is er niets wat ze kunnen veranderen. De Wave is echt te gek, maar misschien komt er weer een Ann. Ed. net als bij de NL2X. Dus met reversed keys:)

Even off-topic: kan dat reversed keyboard ook in de NL1?

Zou het waar zijn?
De Hohner Pianet op de nieuwe NordPiano?
Er is een catagorie 'Reeds'.
My first one...

Wout

Tja, dat zou leuk zijn. Vooral als hij ook voor de Stage beschikbaar wordt. Ben benieuwd wat daar allemaal in zit in die EP Reeds.

Wat mij betreft is er niets wat ze kunnen veranderen. De Wave is echt te gek, maar misschien komt er weer een Ann. Ed. net als bij de NL2X. Dus met reversed keys:)

Even off-topic: kan dat reversed keyboard ook in de NL1?
Ik heb een Nord Lead Anniversary, maar er bestaat geen NL1 met reversed keys, nee. Een Nord Wave Anniversary zou wel gaaf zijn trouwens! Of, zoals de Wave, samples in de NL2(X)/Anniversary:halleluja:okdan::walker:.

Ik sta niet voorin de rij om hem te kopen, maar de Electro 3 vind ik, ook gezien die aanvullende piano's, een spannend ding. Gespeculeerd wordt er genoeg, maar is een rack-versie te verwachten?

Ik sta niet voorin de rij om hem te kopen, maar de Electro 3 vind ik, ook gezien die aanvullende piano's, een spannend ding. Gespeculeerd wordt er genoeg, maar is een rack-versie te verwachten?

Ow it's on boy.......it's on! :D :D

(Dit is interne humor dus niet teveel aandacht aan besteden, mc_kwok weet prima wat ik bedoel) 8)

Ik ben 100% pro een G3 overigens. Ik vind de G2 een krachtig apparaat maar helaas is niet alles eruit gehaald wat erin zat.
Als Clavia toezegt dit in de G3 wel te doen en het maximale potentieel eurit te halen wil ik best pre-orderen zelfs.

Of een hele eenvoudige. Die zwarte toetsen gebruik ik toch niet. Ach de rest eigenlijk ook niet. ;)

clavia-nord-electro-simple.jpg

Een rack-versie van de Wave zou niet gek zijn, maar ik meen ergens op het SF gelezen te hebben dat Clavia geen racks meer zou maken.

Clavia is zo saai geworden mijn god ...orgels, stage piano's , reversed keys leads ..., met uitzondering van de wave , zelf nog niet kunnen testen ..
Zou me niks verbazen als ze binnenkort een accordeon en/of doedelzak va maken ..net als roland
Still love my nord modular g1 :)

Back