Welke Synth gebruikte Armin van buuren bij "communication"

Appleman

Stamgast
hoi iedereen,

Ik vind het nummer communication een geweldig nummer, maar nu vroeg ik me af hoe armin deze synth maakte?
de synth begint rond 1:53
::

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!!:)

Arlon.

Roland JP-8080 maar dit geluid kun je uit veel VA synths of softsynths krijgen.

zoek eens op het forum op "supersaw". Dan ben je er.

En als je even neerzet met welke synths je werkt/hebt, kan ik je een korte tutorial uitleggen.

Wil je uitgebreide info, check dan de synthese cursus op www.audionetwork.nl

ik werk met omnisphere, minimonsta, synth1, sylenth, korg legancy collection, Tone 2 Gladiator, Rob papen a & p , refx nexus en vanguard en nog wat maar dat word teveel xD

Volgens dit interview van SOS met Armin van Buuren doet ie bijna alles met de ES2 van Logic.

If I really look at the essential stuff that we use, it’s all about ES1, ES2 and EXS24, and that’s it! It’s so amazing what you can do with stuff like that. I’m lucky enough to have a lot of other synthesizers here, but those are just for inspiration.

Ik heb dat stukkie ook al gelezen. Wat een luxe zeg, al die synths alleen ter inspiratie... Studio ziet er erg gelikt uit. Moet je toch betere muziek mee kunnen maken (pun intended)..;)

I make what they call underground dance music

Als dat waar was, was er bovengronds geen menselijk leven meer!

een a6 en een voyager zie ik staan
dan heeft die gast dus toch wel iets begrepen, vreemd

al die synths alleen ter inspiratie
Dat is wel apart, van synths kijken inspiratie krijgen. Zou dat net zo zijn als die andere draad van Hilltree (no offence dude, ik vind het geniaal): een plaatje renamen naar .wav en dan krijg je muziek (of als je geen muziek hoort: geluid). Zo renamed hij een beeld van een synth in gedachten en er komt muziek uit.

ik vind het ook wel veel op een an1x lijken trouwens. Ik heb hem niet meer, maar daar maak je die suond zo op ;-)

Of de ES2 (of meerdere gelayered) (lees het SOS interview) hehe.

zal wel een jp8080 of virus zijn maar kan met elke van jouw softsynths.
geen es2, is 1 van zijn eerdere tracks, dat interview is van dit jaar en samen met Benno de Goeij.....de master van software ben ik van overtuigd.....hij krijgt alle sounds uit bv reaktor, skills is belangrijker.....

Benno is mede het brein achter zijn succes, Armin heeft om te producren ook veel te weinig tijd.

Lead van Communication is uit de jp8000/8080, die hij al zo vaak heeft gebruikt trouwens.

En inderdaad...., respect de skills! Nuff said...

Laatst gewijzigd:
en voor kalusi, kunde is belangrijker ;)

oja, armin kan zelf ook wel muziek maken, hij zat vroeger bij mijn broer op dezelfde studie, ging in leiden veel naar LVC ....was toen redelijk goed bezig.
Kon een een maat van ons nog draaien bij hem in de disco :D, had ie het toen maar gedaan hehe

Volgens mij heb je ze nu bijna allemaal gehad :

- welke beats Armin van Buuren
- welke baslijnen Armin van Buuren
- welke synth Armin van Buuren

Heb je die sample cd's al gechecked (die vengeance)? vind je 't wat?

Nee ik weet er nog eentje:

Welke sokken draagt Armin van Buuren en hoe ruiken ze aan het eind van de dag.

Wie weet dat je wel goede inspiratie krijgt van de geur...

-C-

ja daar willen we toch niet mee geaccosieerd worden...zo'n penis met doorzichtige zonnebril

Back