Nicolas 2000
It's a household name
Nee, even een check of ik het niet té simpel aan het beschouwen ben.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ervanuitgaan dat je voeding DC is. Ja dat is prima.Ik heb een actief componentje dat werkt op 3V - 15V, 12VDC nominaal, 30mA verbruik. Mijn voeding is 16.8V. Zet ik gewoon 3 1N4148 diodes in serie met de plus om min of meer op 15V uit te komen?
Het steekt verder niet nauw dus een spanningsregelaar etc is hier niet nodig. Zolang de boel niet opfikt is het goed. En er is weinig ruimte.
Ah thanks voor deze tip, daar had ik nog niet aan gedacht. Hoopte eigenijk dat ik hem pas open hoefde te maken als ik alles in huis heb, maar wellicht toch goed om het eens van dichtbij te bekijken.Wat afmetingen betreft: als je het echt goed wil doen, moet je even de pinafstand checken zodat die hetzelfde als het origineel is, dat werkt uiteraard het handigst.
Ok, dat is ook te overwegen dan. Wat ik last vind nog aan die non-polaire, daar staat gaat spanningsrating bij, wat pak je dan?Dit type condensator gaat overigens niet vaak stuk, meestal volstaat het om alleen elco's te vervangen.
Eigenlijk zou ik die ratings gewoon hetzelfde willen houden als dat er nu in zit, als ze daarmee nog 40 jaar door kunnen lijkt me dat lang zatQua spanning rating zou ik niet zomaar hoger nemen

Je dikste elco is 35v, als je daar boven zit is het altijd goed. Maar die dingen zijn al snel geschikt voor 100v of hoger op kleine footprint, en ze kosten ook geen drol.Ok, dat is ook te overwegen dan. Wat ik last vind nog aan die non-polaire, daar staat gaat spanningsrating bij, wat pak je dan?
supersynthprojects.com
C8 is een elco, je bedoelt C6 waarschijnlijk? En dus ook C10 niet vervangen.C7 en C8 niet vervangen.

Dan kom je in het land van meten en redeneren, op zoek naar het defecte onderdeel.