Nicolas 2000
It's a household name
Ik zou die trouwens niet in China kopen maar gewoon bij allekabels ofzo. (komt uiteraard ook uit China maar dan met rechten)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk wel dat deze de goede gaat zijn hoor, maar het is onduidelijk zo.
)troepStannol
Dit spul heeft een veel betere vloeiing en is bovendien noclean.Iets meer toelichting of nuance kan handig zijn. Ik soldeer al jaren beroepsmatig met oa Stannol en dat werkt bij mij gewoon zoals het hoort, zoals de andere merken die hier langskomen.
Ik weet niet van buiten welk merk het huidige rolletje is, zal eens checken. Werkt ook goed.
Checkgeen goede punt heeft of versleten
Ik gebruik ook overal loodhoudend waar de wet het toelaat.Check
Gebruik altijd longlifetips, hou ze schoon en dip af en toe in de tipactivator
Zo'n potje activator gaat 50 jaar mee :-)
Loodvrij tin sloopt trouwens tips.
Gruwelspul is het en de verbindingen ermee zijn dermate onbetrouwbaar dat ze in de automotive het niet mogen gebruiken in veiligheidscircuits.
Ik gebruik ook (Stannol) 0.7mm voor tht pcb's.Dit spul heeft een veel betere vloeiing en is bovendien noclean.
Dit is dan ook het spul wat de pro's gebruiken.
Ook zoiets
1mm voor THT, lachwekkend, 1mm gebruik je voor zware verbindingen, grote aansluitlippen en connectoren.
0,7 is voor printwerk en 0,5 voor smd (in het geval je daar tin toevoert wat zelden het geval is)
troep
dit is de enige echt goede
![]()
SN60PB40 FLUITIN 1532/122 0,75MM 500G ALPHA - Tin | loodhoudende; Sn60Pb40; 0,75mm; 500g; spoel; 183÷190°C; 2,2%; FLC60-0.75/0.5 | Transfer Multisort Elektronik Nederland
ALPHA SN60PB40 FLUITIN 1532/122 0,75MM 500G | Tin; loodhoudende; Sn60Pb40; 0,75mm; 500g; spoel; 183÷190°C; 2,2% - Het produkt is verkrijgbaar in de Transfer Multisort Elektronik. Bekijk onze uitgebreide offerte.www.tme.eu